Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2009, 23:04
mooi_boy
mooi_boy is offline
Beste mensen

Kan je met een Nederlandse verblijfsdocumenten die nog paar jaar geldig is naar canada op vakantie?
Ik weet wel dat je een visum nodig hebt als je niet Nederlander bent en geen Nederlandse paspoort hebt, maar kan je dus met een verblijfsdocument (reispasport) daar heen? Of moet iemand van uit canada je een uitnodiging sturen??
Advertentie
Oud 24-11-2009, 00:17
Martiño
Martiño is offline
Welke nationaliteit heb je?

Als je een Nederlands paspoort hebt dat nog ruim geldig is, kun je (zonder uitgenodigd te worden oid) gewoon naar Canada voor een vakantie. Ik weet niet of je je visum hier al moet aanvragen, het kan ook zijn dat je gewoon een formuliertje in het vliegtuig moet invullen. Een reisbureau of vliegmaatschappij weet hier meer over, of je neemt contact op met de Canadese ambassade.
Oud 24-11-2009, 14:29
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Wij hoefden niet eens een formuliertje in te vullen toen we de grens overgingen (alleen voor binnenkomt bij de VS, niet bij Canada). Alleen eventjes bij de douana zeggen wat we kwamen doen, en laten zien dat we een returnticket hadden.
Oud 26-11-2009, 21:48
Martiño
Martiño is offline
Wanneer ben je geweest? Het kan natuurlijk zijn dat de regels zijn verscherpt in de tussentijd. Maargoed, als je een Nederlands paspoort hebt en geen gekke dingen hebt gedaan zou je geen probleem moeten hebben om Canada in te komen hoor.
Oud 27-11-2009, 23:09
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
We zijn deze zomer geweest. Mja wij waren al in amerika zelf en gingen over de weg. Mss is de douane op een vliegveld wel anders, zeker als je vanuit europa komt
Oud 02-12-2009, 16:52
Sade
Sade is offline
Douane op het vliegveld is zeker wel anders, maar goed voor mij is het zo'n vijf jaar terug dat ik in Canada geweest ben. Een goed verhaal over wat je komt doen en wanneer je terug gaat is altijd handig in ieder geval. Snap alleen de vraag niet helemaal, je hebt verblijfspapieren voor Nederland die nog een paar jaar geldig zijn, maar heb je geen paspoort meer van je thuisland dan?
Oud 08-12-2009, 20:34
FoolWithMonkey
FoolWithMonkey is offline
Ik zit met hetzelfde vraag als jou.

Ik heb geen nederlandse nationaliteit, en ik heb geen paspoort dus ook niet van de land van mijn herkomst. Ik heb wel verblijfsverguning en een reisdocument waarop staat dat ik overal heen kan reizen behalve de land van mijn herkomst. Ik wil mijn tante in Canada bezoeken, maar ik weet niet of ik wel naar Canada mag reizen.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Oud 10-12-2009, 22:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

Ik heb geen nederlandse nationaliteit, en ik heb geen paspoort dus ook niet van de land van mijn herkomst. Ik heb wel verblijfsverguning en een reisdocument waarop staat dat ik overal heen kan reizen behalve de land van mijn herkomst. Ik wil mijn tante in Canada bezoeken, maar ik weet niet of ik wel naar Canada mag reizen.
Wellicht heeft het zin om contact op te nemen met de Canadese ambassade daarover?

http://www.canadainternational.gc.ca....aspx?lang=nld
Oud 11-12-2009, 17:30
Verwijderd
Citaat:

als erop staat dat je overal heen mag behalve t land van herkomst zal canada geen probleem zijn behalve als dat je land van herkomst is, of zie ik dat verkeerd
Advertentie

Regels voor berichten