Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2007, 08:47
FT
FT is offline
Ja, ik weet het, alweer een topic over mijn vriendin en haar ex..

Het zit dus zo : mijn vriendin heeft twee ooms & tantes in Canada wonen, en bij een van die ooms is kanker vastgesteld, in vrij ernstige (terminale) vorm.
Ze is afgelopen november of december, toen ze nog 'samen' met haar ex was, met hem daarheen geweest (toen was de oom in kwestie nog gezond), en sindsdien heeft ook haar ex een goede band (via msn e.d.) opgebouwd met de familie, met name met de oom die nu ziek is.

Nu wil zij dus dolgraag naar Canada, omdat het - bot gezegd - waarschijnlijk de laatste kans is dat ze haar oom kan zien. Zij heeft alleen geen geld. En nu heeft haar ex aangeboden om de reis, voor hen beiden, te betalen, zodat ze een week naar Canada kunnen, samen.

Wat mijn vraag nu in feite is ; wat kan ik voor mezelf doen om te zorgen dat ik mezelf niet gek ga lopen maken in die week? Want de wetenschap dat zij, met een jongen voor wie ze toch ooit is gevallen en die duidelijk nog wél gevoelens voor haar heeft, in een vrij emotionele situatie aan de andere kant van een oceaan zit heeft niet bepaald een positief effect op mijn gemoedstoestand

Dus: wat is de beste manier om hiermee om te gaan? Ik weet dat ze moet gaan, en dat haar ex in deze alle recht heeft om mee te gaan, dus haar zeggen dat ze niet moet gaan of wat dan ook is voor mij absoluut geen optie.

Alvast bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2007, 08:48
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Kun jij niet ook mee?>
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 09:19
Verwijderd
Ik vind het raar dat die ex dat voor haar wil betalen en nog vreemder dat zij dat wil aannemen. Ik zou dat niet doen, van iemand waarvan ik bovendien weet dat ie nog wat van me moet, maar uberhaupt niet van iemand behalve als ik van plan was om het terug te betalen...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 09:53
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik zou in haar positie toch een andere manier proberen te vinden om aan het geld ervoor te komen. Maar goed, dit is voor haar natuurlijk heel makkelijk, dus ergens snap ik het ook wel.

Wat jou betreft... Als je niet mee kan gaan, zul je vertrouwen moeten hebben in je vriendin en ervan uit moeten gaan dat ze zich gedraagt, ook al is het nog zo emotioneel.

Dus jezelf goed bezig houden die week, plan het helemaal vol, anders ga je jezelf idd gek zitten maken... Sterkte ermee, iig.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 10:11
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
... zie al die andere topics over je vriendin en haar ex. Daar is het toch wel allemaal in gezegd.



Citaat:
wat kan ik voor mezelf doen om te zorgen dat ik mezelf niet gek ga lopen maken
Wat ik me begin af te vragen, met wie heeft je vriendin nu eigenlijk een relatie, met jou of met haar ex? Want zoals ik het allemaal op een rijtje zet: ze woont samen met haar ex, ze gaat op reis met haar ex, ze belt gemiddeld anderhalf uur per dag met je ex als ze niet bij elkaar zijn, en jullie wonen op anderhalf uur reizen van elkaar. De logica ontgaat me.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 10:14
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb het niet zo extreem meegemaakt, maar wel iets in die richting. Mijn vriendin heeft gewoon nog steeds een goede band met haar ex en dat is voor mij de afgelopen jaren best moeilijk geweest. Vooral omdat mijn eigen ex vreemd was gegaan en mijn vertrouwen gewoon heel erg geschaad heeft.

Mijn oplossing is geweest om gewoon eerlijk te zijn tegen haar en haar te vertrouwen. Het kost me nog steeds moeite dat ze hem met regelmaat ziet, maar ik vind dat ik haar niet tegen mag houden om haar eigen leven in te richten.

Ik denk dat jij het ook zo moet benaderen. Ik neem namelijk aan dat je je vriendin niet de kans wil ontnemen om haar oom nog een keer te zien. En ik denk dat als je voldoende duidelijk maakt aan je vriendin waar je mee zit, dat zij ook snapt wat er aan knaagt. Ze zal vast niet al je zorgen weg kunnen nemen (kan de mijne ook niet), maar misschien je wel genoeg vertrouwen geven om haar naar Canada te laten gaan.

En in de week zelf: Organiseer iets voor jezelf. Hou je bezig, ga bij mensen langs die je al lang niet hebt gesproken. Zorg dat je dag gevuld is, maar sluit jezelf niet op in het ontkennen van haar afwezigheid. Je mag haar best missen en je zorgen maken, want anders krop je het alleen maar op en dat heeft ook geen nut.

Als je merkt dat je je zorgen maakt moet je gewoon streng tegen jezelf zijn na een tijdje en zeggen: "Ik kan er nu niets aan doen, ik vertrouw haar en er gaat niets mis."
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 10:16
Verwijderd
ten eerste idd wat al murphy zegt, en ten tweede: denk je nou echt dat als je vriendin iets wil doen met die ex, ze dat hier niet al lang gedaan heeft? daar heeft ze geen canada voor nodig. ik denk dat je haar of eens moet beginnen te vertrouwen (al lijkt dat me moeilijk in jouw situatie, maar ja, dat is natuurlijk slechts één kant van het verhaal) of het moet afkappen.
bovendien; als je op bezoek gaat bij je stervende oom, zou ik niet echt zin hebben in een lekker potje vreemdgaan, maar goed...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 11:19
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Waarom zou hij die reis voor haar betalen? Zoiets kan hij altijd tegen haar gebruiken. Of denk ik nu een beetje paranoide? Als hij het geld nu aan haar leent. Of heb jij misschien nog wat geld?

Als ze gaat dan gaat ze om haar familie te zien. Bedenk wel dat ze dan dit emotionele moment met hem deelt, maar als het goed is, weet ze dat ze met jou is en niet meer met hem.

Het is maar een week. Vang haar daarna wel goed op!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 11:23
Verwijderd
Waarom heb je haar nu nog niet gedumpt? Eigenwaarde, weet je wat dat is?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 11:28
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Geef haar vertrouwen en hopelijk schendt ze het niet. Doet ze dat wel: wees blij dat je zo snel weet dat ze zo een opportunist is.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:33
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
dallie schreef op 24-07-2007 @ 12:28 :
Geef haar vertrouwen en hopelijk schendt ze het niet. Doet ze dat wel: wees blij dat je zo snel weet dat ze zo een opportunist is.
Eigenlijk kun je alleen maar afwachten en kijken hoe het afloopt. Als jouw vriendin in die tijd ' iets' doe wat in jouw ogen vreemdgaan is, dan is het duidelijk wat jullie relatie (van haar kant vooral) voorstelt.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:48
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Vertrouw haar!

Mijn (nu ex) vriend is ook op vakantie gegaan met zijn ex. Leuk vond ik het niet, maar ik wist dat hij te vertrouwen was, dus zo erg was het nu ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 20:55
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als ik jou was, zou ik die reis voor haar betalen (oja, lenen dus, niet geven).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:53
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Vertrouw haar.
Breekt ze jouw vertrouwen dan weet je ook meteen wat je aan haar hebt. Ik vind het niet zo raar dat haar ex dat voor haar doet. Ik vind het aardig van hem. En ook al voelt hij misschien nog iets voor haar, het zou best kunnen dat hij haar gevoelens voor jou respecteert en haar gewoon wil helpen. Exen zijn niet meteen een bedreiging. Exen zijn soms goeie vrienden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 23:02
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 24-07-2007 @ 09:48 :
Kun jij niet ook mee?>
Citaat:
Al Murphy schreef op 24-07-2007 @ 11:11 :
Wat ik me begin af te vragen, met wie heeft je vriendin nu eigenlijk een relatie, met jou of met haar ex? Want zoals ik het allemaal op een rijtje zet: ze woont samen met haar ex, ze gaat op reis met haar ex, ze belt gemiddeld anderhalf uur per dag met je ex als ze niet bij elkaar zijn, en jullie wonen op anderhalf uur reizen van elkaar. De logica ontgaat me.
Citaat:
Morgan schreef op 24-07-2007 @ 10:19 :
Ik vind het raar dat die ex dat voor haar wil betalen en nog vreemder dat zij dat wil aannemen.
Citaat:
dallie schreef op 24-07-2007 @ 12:28 :
Geef haar vertrouwen en hopelijk schendt ze het niet. Doet ze dat wel: wees blij dat je zo snel weet dat ze zo een opportunist is.
Dat allemaal
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:16
FT
FT is offline
Ze woont daar inmiddels al een paar weken niet meer, thank god dat was slechts een tijdelijke oplossing.
Verder belt hij haar ook niet/nauwelijks nog als ze bij me is of ik bij haar, dus dat is inmiddels al geen item meer.

En nee, ik kan niet mee naar Canada, ten eerste om het financiële plaatje (de reis is vrij prijzig), en ten tweede omdat ik in die periode in feite gewoon thuis moet zijn wegens andere, vrij zwaar wegende verplichtingen. Verder weet ik niet in hoeverre familie die een ziek familielid verzorgt er behoefte aan heeft om ineens een onbekende in huis te nemen op dat moment, aangezien ik die hele kant van de familie nog helemaal niet ken.

Verder snap ik het heel goed dat ze het aan wil nemen, want zelf kan ze het namelijk niet betalen. Dus dit is in feite haar enige kans om hem nog te zien.

Maar nu wordt het waarschijnlijk afgelast, ofwel uitgesteld naar de herfstvakantie, wegens een ziekenhuisopname van een van de familieleden in Canada.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.