Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2009, 20:43
Juditaah
Juditaah is offline
Zoals jullie misschien weten kun je je BMI berekenen
op http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html
Maarja, dan kan je zien of je te zwaar ben en alles.
Ik heb een gezond gewicht zegt mijn BMI
maar ik heb toch een buikje
Ik snoep nog al veel maar ik probeer van de snoep en chocola afteblijven
maar het is zo moeilijk, ik zoek wat tips en misschien bewegingen waar door ik al dat vet kwijt raak
Ik ben erg jong dus tips op het internet werken niet,
ik hoop dat jullie snel reageren
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 20:50
Volk
Volk is offline
bmi zegt eigenlijk helemaal niks. Vooral als je jong bent niet. Als je van je buikje af wil moet je gaan sporten. Zoek een sport die je leuk lijkt en ga dat doen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 07:34
Juditaah
Juditaah is offline
Citaat:
bmi zegt eigenlijk helemaal niks. Vooral als je jong bent niet. Als je van je buikje af wil moet je gaan sporten. Zoek een sport die je leuk lijkt en ga dat doen.
Daar hebben we thuis het geld niet voor.
Oud 03-12-2009, 07:53
Verwijderd
Maar sporten hoeft niet per sé geld te kosten. Hardlopen bijvoorbeeld is niet duur, en het kan overal, net als voetballen op straat of hutten bouwen als er toevallig een bos in de buurt is. Al heb je wel gelijk als je zegt dat de keuze met weinig geld een stuk beperkter is. Bovendien hebben veel gemeentes een potje voor kinderen met te weinig geld om te sporten. Ik weet niet waar je woont, maar het kan heel erg de moeite waard zijn om 'ns op te zoeken. Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 07:54
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Hoeveel kost hardlopen?
Oud 03-12-2009, 07:55
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Maar sporten hoeft niet per sé geld te kosten. Hardlopen bijvoorbeeld is niet duur, en het kan overal, net als voetballen op straat of hutten bouwen als er toevallig een bos in de buurt is. Al heb je wel gelijk als je zegt dat de keuze met weinig geld een stuk beperkter is. Bovendien hebben veel gemeentes een potje voor kinderen met te weinig geld om te sporten. Ik weet niet waar je woont, maar het kan heel erg de moeite waard zijn om 'ns op te zoeken. Succes!
Verdammt, u was eerst.
Oud 03-12-2009, 09:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou ja, je moet wel schoenen hebben natuurlijk en kan me voorstellen dat je hardlopen ook niet echt leuk lijkt en sporten moet toch ook op de eerste plaats leuk zijn, lijkt me zo. Maar je kan ook al jezelf voornemen om wat vaker te bewegen, meer te lopen in plaats van te fietsen, bijvoorbeeld. En verder wat Etmakas zegt, vaak wordt het vanuit de gemeente wel aangemoedigd dat mensen sporten en maken ze daar ook wat geld voor vrij, dus misschien is dat iets. Maar een beetje een buikje is geen onoverkomelijke ramp hoor
Oud 03-12-2009, 14:28
Verwijderd
Oh nee vet op je buik! Straks ga je me nog vertellen dat er ook vet op je billen zit! En op je borst!

Een klein buikje onder de navel is onderdeel van een vrouwelijk figuur.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 16:45
Volk
Volk is offline
Citaat:
Oh nee vet op je buik! Straks ga je me nog vertellen dat er ook vet op je billen zit! En op je borst!

Een klein buikje onder de navel is onderdeel van een vrouwelijk figuur.
Je moet er inderdaad wel rekening mee houden dat het voor de meeste vrouwen onmogelijk is om helemaal plat te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 20:07
Cathelijne
Cathelijne is offline
Pfff.. Het gevreese BMI waarmee de GGD en schoolartsen mij en mijn klasgenoten altijd mee om de oren sloegen.

Ik zit echt letterlijk op het randje van gezond/net iets te zwaar. Valt mee, vind ik
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 18:35
Encore
Encore is offline
BMI= gewicht in verhouding tot lichaamslengte

gewicht zegt heel weinig. Jij hebt toch wel botten, spieren, etcetera. Dat moet je er niet bij rekenen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 17:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb een gezond gewicht zegt mijn BMI
Voila, je hebt het einde van de discussie zelf al verzorgd.

Hoewel net binnen de gezonde marge niet betekend dat je niet kunt proberen af te vallen. Maar doe er niet moeilijk over. Niet veel snoepen is niet lastig, en af en toe wat lichaamsbeweging ook niet.
Oud 08-12-2009, 19:29
Vluggertje
Vluggertje is offline
Mijn BMI zit nu net onder de rand gezond, maar ik ben al bezig met aankomen. het probleem is dat ik alles kan eten een geen gram aankom...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 04:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik raak redelijk gedeprimeerd van die BMI dingen. Er komt namelijk standaard uit dat ik 'morbidly obese' ben en dat ik gauw wat moet doen, omdat ik abnormaal ongezond ben enzo...
Oud 10-12-2009, 09:07
Verwijderd
Ik vind ze een beetje vreemd. Volgens dat ding kan iemand van veertien die 173 cm lang is 48 kilo wegen en dan niet te licht zijn. Terwijl je dan toch wel echt heel erg mager bent.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Ik vind ze een beetje vreemd. Volgens dat ding kan iemand van veertien die 173 cm lang is 48 kilo wegen en dan niet te licht zijn. Terwijl je dan toch wel echt heel erg mager bent.
Ja, komt doordat het niet zo erg is als iemand van veertien heel erg mager is, want die komen meestal toch nog wel bij.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 10:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik raak redelijk gedeprimeerd van die BMI dingen. Er komt namelijk standaard uit dat ik 'morbidly obese' ben en dat ik gauw wat moet doen, omdat ik abnormaal ongezond ben enzo...
Het idee is juist dat je er niet gedeprimeerd van bij de pakken gaat neerzitten, en iets doet met dat advies.

Zeker voor een BMI boven de 30 moet je enorm veel eten om dat gewicht zelfs maar te kunnen onderhouden. Hoe dikker je bent, hoe makkelijker het is om af te vallen, eigenlijk.
Oud 10-12-2009, 20:21
gurl19
gurl19 is offline
Die site van de BMI van mij zegt dat ik te dik ben. Als ik 1 kilo afval ben ik goed.
Ben wel druk bezig met sporten wil nog wat strakker in mijn trouwjurk in april. Maar is moeilijk
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 20:59
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Die site van de BMI van mij zegt dat ik te dik ben. Als ik 1 kilo afval ben ik goed.
Ben wel druk bezig met sporten wil nog wat strakker in mijn trouwjurk in april. Maar is moeilijk
4 maand om 1 kilo af te vallen...

Moeilijk?
Oud 10-12-2009, 23:05
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Blijkbaar is er ook geld voor snoep, ga dat dan maar eens omdraaien
Oud 11-12-2009, 01:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Het idee is juist dat je er niet gedeprimeerd van bij de pakken gaat neerzitten, en iets doet met dat advies.

Zeker voor een BMI boven de 30 moet je enorm veel eten om dat gewicht zelfs maar te kunnen onderhouden.
Nou dat is het 'm juist, zo belachelijk veel eet ik niet (vooral vanwege tijdgebrek) en veel mensen geloven van mij ook niet wat mijn gewicht is. (Ze schatten het vaak veel minder in). Ook heb ik geen problemen met mijn gezondheid, fiets ik sneller dan mijn (bijna dagelijks sportende) vrienden en kan ik een flinke sprint trekken.
Maar door zo'n BMI van 33 en het bericht van de BMI meter dat ik minstens 20 kilo moet afvallen, lijkt het net alsof ik zo'n Jerry Springer geval ben dat uit d'r huis gezaagd moet worden. Dat ben ik dus absoluut niet.
Oud 11-12-2009, 13:40
Volk
Volk is offline
Citaat:
Nou dat is het 'm juist, zo belachelijk veel eet ik niet (vooral vanwege tijdgebrek) en veel mensen geloven van mij ook niet wat mijn gewicht is. (Ze schatten het vaak veel minder in). Ook heb ik geen problemen met mijn gezondheid, fiets ik sneller dan mijn (bijna dagelijks sportende) vrienden en kan ik een flinke sprint trekken.
Maar door zo'n BMI van 33 en het bericht van de BMI meter dat ik minstens 20 kilo moet afvallen, lijkt het net alsof ik zo'n Jerry Springer geval ben dat uit d'r huis gezaagd moet worden. Dat ben ik dus absoluut niet.
Misschien eet je wel verkeerd en niet zozeer te veel.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 14:08
Bloem
Bloem is offline
Inderdaad. Trimm Trabb, misschien is er iets veranderd in de tussentijd, maar ik meen dat je in het verleden wel eens eetlijstjes hebt gepost hier. Toen vertelde je al dezelfde twijfels over niet te veel eten en toch te zwaar zijn, maar wat je toen at was ook niet om over naar huis te schrijven.

Dat ik dit nog weet trouwens, ook bizar.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 14:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Inderdaad. Trimm Trabb, misschien is er iets veranderd in de tussentijd, maar ik meen dat je in het verleden wel eens eetlijstjes hebt gepost hier. Toen vertelde je al dezelfde twijfels over niet te veel eten en toch te zwaar zijn, maar wat je toen at was ook niet om over naar huis te schrijven.

Dat ik dit nog weet trouwens, ook bizar.
Sinds ik op mezelf woon ben ik wel gezonder gaan eten, aangezien ik nu voor mezelf kook en m'n ouders vaak iets hadden van 'we gaan wel naar de McDonalds ofzo'. Maar ik eet nog steeds verkeerd, dat weet ik wel.
Maar dat bedoelde ik ook niet met m'n post. Ik hoef niet zonodig af te vallen, ik vind het prima zo, maar ik vind dat zo'n BMI ding mensen het verkeerde idee geeft. Dat wat jongere meisjes dan heel gauw het idee krijgen dat ze groteske freaks zijn (want ik zou bijv. 20 kilo lichter moeten zijn om nét binnen het groene vakje te vallen) terwijl dat in werkelijkheid ontzettend meevalt.
Je hoort tegenwoordig ook echt iedereen over dat BMI, alsof dat hét ding is om aan te geven of je gezond bent of niet. Pfff.
Oud 11-12-2009, 17:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar dat bedoelde ik ook niet met m'n post. Ik hoef niet zonodig af te vallen, ik vind het prima zo, maar ik vind dat zo'n BMI ding mensen het verkeerde idee geeft.
Ja, maar dat de uitkomsten jou niet bevallen, betekend niet dat het een slechte methode is. Een BMI van boven de 30 is ongezond, aan die conclusie is niet te tornen.
Oud 11-12-2009, 20:27
Hulk
Hulk is offline
Ik hoop zo snel mogelijk aan BMI van 30 te zitten . Heb nu 28.1

BMI is gewoon een kutmethode... Houdt geen rekening met spieren/vocht/botdichtheid etc...
Oud 12-12-2009, 17:32
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
4 maand om 1 kilo af te vallen...

Moeilijk?
Nee mijn BMI is goed als ik 1 kilo afval, dan is die 24,98

Voor april wil ik nog wel meer afvallen!!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 17:39
Hulk
Hulk is offline
Even dit voor de motivatie kijken

http://www.cnn.com/video/#/video/bes...gest.loser.cnn

http://www.youtube.com/watch?v=6T6L7kpuAm4
Oud 12-12-2009, 17:42
Batave
Batave is offline
Ik dacht dat vrouwen niet zo gauw een buikje krijgen omdat vet bij de vrouw zich verspreidt over het hele lichaam
Oud 12-12-2009, 18:46
Volk
Volk is offline
Meisjes krijgen vanaf het moment dat ze richting vrouw gaan een buikje. Niet echt een buik maar meer dat het niet plat meer is en het waarschijnlijk ook niet meer zal worden. Kijk maar naar foto's van slanke vrouwen. Die zijn niet plat als ze gezond zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 04:47
Hulk
Hulk is offline
Oestrogeen zorgt voornamelijk voor vetopslag rond heupen/billen/benen. En dat buikje is ook wel heel typisch voor vrouwen ja..
Oud 13-12-2009, 09:47
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
Citaat:
Oestrogeen zorgt voornamelijk voor vetopslag rond heupen/billen/benen. En dat buikje is ook wel heel typisch voor vrouwen ja..
vrouwen hebben veel minder spierontwikkeling gemiddeld. Dus ook in de buik ;P
Oud 13-12-2009, 14:35
Hulk
Hulk is offline
Dat heeft niks met vetopslag te maken hoor
Oud 13-12-2009, 14:42
JJoosje
JJoosje is offline
Ik zit op de 19. Op een andere BMI -meter zeggen ze dat dat te mager is. Boeit wat.
Oud 13-12-2009, 15:22
Verwijderd
Volgens dat ding ben ik veel te maker.
Boeiend ik eet voldoende en snoep soms veel te veel
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten