![]() |
|
hmm, wat vervelend dat je bent gevallen! ik ben vroeger weleens gevallen tijdens het slaapwandelen, maar tegenwoordig gebeurt het bijna niet meer.
wat hier ook gezegd word is dat je bewust bent van je omgeving en dus niet zo 1 2 3 valt, dat maak ik zelf ook mee, ik ga al slaapwandelend naar de wc of van de trap af.. dat doe ik dan vanuit herinnering denk ik, maar ook met de tast, zegt mn vriend. ik weet niet of je naast iemand slaapt, maar mocht diegene wakker worden van jou geslaapwandel, dan kan hij je eventueel begeleiden door gewoon te zeggen waar je heen moet, of door je daadwerklijk te helpen. aangezien je verteld dat je uit bed 'springt/vliegt' weet ik niet hoe of wat je zou kunnen doen, het lijkt me superlastig, en ik ben wat dat betreft wel blij dat ik zelf een rustigere slaapwandelaar ben. wat je misschien zou kunnen doen om je wakker te maken is een teil water naast je bed zetten of voor de deur zodat je daar instapt als je slaapwandelt, dat heeft bij mij een aantal keer geholpen toen ik té veel slaapwandelde. Je word er langzaam maar zeker wakker van, tenminste, ik wel =)
|
Is het warm op je slaapkamer? In een te warme kamer (meer dan 18 graden) ga je sneller dromen. Ik heb ook last van heel erg dromen waardoor ik 's ochtends wakker wordt met het gevoel dat ik de hele nacht gewerkt heb, totaal niet uitgerust dus. Ik slaapwandel heel soms en praat ook in m'n slaap, ben gewoon heel actief 's nachts. Ik heb het idee dat het bij mij erger is als ik het overdag heel erg druk heb en weinig tijd heb om gewoon even te zitten en niets te doen. Dat ga ik dan 's nachts verwerken door heel druk te zijn in m'n slaap waardoor ik dus ook nauwelijks uitrust. Kan jij misschien ook zo'n soort ritme vinden en proberen het overdag rustiger aan te doen?
||
![]() |
Citaat:
Dit kan, of de deur op slot, maar meestal ben je je wel bewust van wat je doet op dat moment. Een vriendin van me gaat er ook vaak van door in dr slaap en zij weet dus dan precies dat er een bak water staat, dus daar stapt ze dan overheen. Erg vervelend, ze is al meerdere keren in het bed van dr huisgenoot gestapt, heeft zelfs gewoon gedouched etc en dan wordt ze wakker met haar kleren over haar pyama aan, of met naat haar en handdoek in bed. Ik heb verder geen tips ofzo, maar ik weet dat het bij haar erger wordt van bepaald drinken of eten ( in haar geval chocola en melk, chocolademelk is helemaal een ramp). |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
slaapwandelen 655321 | 3 | 23-02-2005 18:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
slaapwandelen spinnie | 11 | 09-06-2004 15:41 | |
Psychologie |
Slaapwandelen en dergelijke nachtactiviteiten. rijk_v | 23 | 08-05-2004 11:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
slaapwandelen -lievie- | 4 | 08-07-2003 09:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
Slaapwandelen etc. STP | 6 | 13-09-2002 19:20 | |
De Kantine |
slaapwandelen/slaappraten heavinly | 26 | 20-08-2002 22:55 |