Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2004, 19:16
rijk_v
rijk_v is offline
Ik slaapwandel nogal vaak en dit maakt me bang. Ik schijn namelijk iemand uitgescholden te hebben en iets gezged te hebben waar diegene nog niks van wist (dit gebeurde namelijk later wel) Ik vertel liever niet wat. Ook val ik vaak uit mijn bed of ik kom eruit en struikel dan ergens over waardoor ik al een keer uit een stapelbed ben geklommen en zo mijn polsen en mijn ribben heb gekneusd. Ik zou ook een keer de hete kraan aangedaan hebben om daarna mijn handen eronder te doen. Mijn moeder heeft me toen naar mijn kamergeleid me in bed gelegd en me wakker geschud en alles verteld. Ik wordt echt bang van mzelf, misschien klinkt het een beetje raar maar stel nou dat ik iemand pijn doe snachts?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2004, 20:25
Maija
Maija is offline
dat lijkt me inderdaad eng.. (kan je je benen niet vastmaken aan het bed met een slot, .. en als je echt wakker bent, kan je pas het slot openen..(daar moet je namenlijk heel geconcentreert voor wakker zijn..)

ik weet het ook niet..
En ik verzin maar wat.. .. het lijkt me eng en heel rar..
Oud 01-05-2004, 22:00
C'est moi
C'est moi is offline
ik slaapwandel ook! maar doe niet zo! ik had de laptop aan gezet! en waarschijnlijk de hond uit de bench gehaalt (lag plas op de gang). kunnen we wel om lachen!(woon al samen)
Oud 01-05-2004, 22:00
coopergirl
coopergirl is offline
Een vochtige doek annex dweil naast je bed leggen zodat je wakker wordt op het moment je uit bed stapt en bemerkt dat je voeten nat zijn?

Overigens, onlangs las ik een artikel over een man welke woonachtig in Amerika was, en tijdens zijn slaapwandeling zijn schoonmoeder om het leven bracht! Serieus, dit is géén komische anekdote!
iig, deze zaak is voor het gerecht gekomen. De man is vrijgesproken, omdat je in de zienswijze van de rechter níét verantwoordelijk voor je daden bent tijdens (nachtelijke) slaapwandelingen... Bizar, vinden jullie niet?!

/einde offtopic.
Oud 02-05-2004, 09:47
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 01-05-2004 @ 23:00 :
Een vochtige doek annex dweil naast je bed leggen zodat je wakker wordt op het moment je uit bed stapt en bemerkt dat je voeten nat zijn?

Overigens, onlangs las ik een artikel over een man welke woonachtig in Amerika was, en tijdens zijn slaapwandeling zijn schoonmoeder om het leven bracht! Serieus, dit is géén komische anekdote!
iig, deze zaak is voor het gerecht gekomen. De man is vrijgesproken, omdat je in de zienswijze van de rechter níét verantwoordelijk voor je daden bent tijdens (nachtelijke) slaapwandelingen... Bizar, vinden jullie niet?!

/einde offtopic.
Ja, ik weet het niet. Ik zou het kunnen proberen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 09:55
Coral
Coral is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 02-05-2004 @ 10:47 :
Ja, ik weet het niet. Ik zou het kunnen proberen
Je schoonmoeder om het leven brengen?

Ontopic: Mijn broertje heeft er ook last van gehad. Heel vaak kwam ie naar beneden en soms ging ie de radio keihard aanzetten rond 3 uur s nachts Rond zijn 12e / 13e is het over gegaan.

G'luck!
Oud 02-05-2004, 10:17
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Coral schreef op 02-05-2004 @ 10:55 :
Je schoonmoeder om het leven brengen?

Ontopic: Mijn broertje heeft er ook last van gehad. Heel vaak kwam ie naar beneden en soms ging ie de radio keihard aanzetten rond 3 uur s nachts Rond zijn 12e / 13e is het over gegaan.

G'luck!
Maar dat soort dingen doe ik dus niet Ik ga iets meer de violent kant op
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 17:05
Nona
Nona is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 02-05-2004 @ 11:17 :
Maar dat soort dingen doe ik dus niet Ik ga iets meer de violent kant op
Nou ja, om dat tegen te gaan kun je dus inderdaad een vochtige doek naast je leggen, zoals coopergirl zei. Of je kunt je bed verbouwen en er hoge randen omheen timmeren zodat je er moeilijker uit kunt (of vraag anders aan een vriendelijke vader of oom of hij dit wil doen). Dat helpt ook meteen tegen het uit bed vallen.

Als dat niet helpt kun je misschien naar de huisarts gaan. Die kan je wellicht middeltjes voorschrijven om rustiger te slapen.
Oud 02-05-2004, 17:42
Prune
Prune is offline
ik heb ook een keer geslaapwandeld, toen heb ik tegen een muur aan staan pissen

maar verder praat ik alleen in me slaap, meer niet
Oud 03-05-2004, 10:29
whitedove
whitedove is offline
Koop een belmatje dat ze ook in verpleegtehuizen hebben
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:57
kimberley
kimberley is offline
Een kennis van mij slaapwandelt ook altijd, en doet ook altijd van die debiele dingen.
Hij heeft zogenaamde onrustbanden om zijn bed heen, net zoals je op een brancard ook hebt. Je kan wel gewoon liggen, maar opstaan kan niet. Onrustbanden kan je met een slotje vastzetten, zodat je die niet in je slaap los kan maken.
Alleen is dit wel erg radicaal.
Zoals hiervoor is genoemd inderdaad belletjes naast je bed ophangen ofzo, die afgaan als je opstaat.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 18:03
Wokkeltje
Wokkeltje is offline
een slot op je deur zodat je in elk geval niet de trap af kan ofzo. En er in elk geval voor zorgen dat er niks gevaarlijks op de grond ligt waar je over kan struikelen. En ja naar huisarts gaan wat al eerder is gezegd. Ik schijn ook van alles te doen in mijn slaap...toch raar eigenlijk. maar sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:01
kleinedraak
Ik slaapwandel echt wel vaak ´s Morgens herinner ik me dan vaak iets als mijn moeder verteld wat voor stoms ik nu weer uit heb gespookt Ik ben niet bang ofzo. Meestal ga je niet extra gekke dingen doen zoals naar buiten ofzo. Je loopt ook niet sneller ergens tegen aan. Wel is het belangrijk dat je omgeving je met rust laat want als ze je wakker of bang maken kan het mis gaan. Eem jongen bij mij in de klas was van de trap door het raam gevallen. Maar dta zijn voilgens mij echt extreme gevallen. Ik gedraag me altijd
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:09
Mux
Mux is offline
ik praat vaker in mijn slaap, paraplu"s tellen vanaf duizend of zo,
af en toe kom ik naar beneden, maar dan doe ik ook niet zoveel, ik ben een keer televisie gaan kijken, terwijl ik dat smorgens niet meer wist
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:21
Sietse Fliegen
Sietse Fliegen is offline
Ik slaapwandel ook af en toe. Het idiootste wat ik heb gedaan is op een camping in een andere tent (waar iemand inlag ) kruipen! Wat me bezielde?!

Verder ontbijt maken, kleren aantrekken, gewoon nutteloos rondlopen. Heel vreemd want op zo'n moment wéét ik dat er iets niet klopt. Ik denk dan dat het al ochtend is, maar toch ook niet. Heel raar. Ik doe het niet meer zo vaak gelukkig, soms met periode's. Twee/drie maanden geleden ofzo deed ik het een hele week lang elke nacht. Ik merkte dat ik er me onbewust druk om maakte, waardoor ik onrustiger sliep en dus ging slaapwandelen. Nu maak ik me minder druk, denk dat dat helpt. Of het is toeval..

Het is misschien wel een beetje erfelijk, m'n moeder doet het ook.. héél vreemd om dat te zien
Oud 03-05-2004, 20:46
rijk_v
rijk_v is offline
Die ervaringen zijn echt heel leuk en weird maar kunnen jullie wat meer advies geven. (ik bind mijn handen nu trouwens vast en het helpt wel maar het doet pijn en het is een beetje idioot)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 22:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik denk dat het enige wat je kunt doen is iets naast je bed te zetten/leggen waardoor je wakker wordt als je eruit stapt, zoals bijvoorbeeld iets kouds, of iets wat lawaai maakt. Dan voorkom je dat je echt aan het wandelen gaat in je slaap.

Ik heb ook een tijdje geslaapwandeld; dat doe ik intussen niet meer. Het 'enige' wat ik nu nog doe in mijn slaap is praten en soms geluiden maken ... En ook dat kan behoorlijk genant zijn...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 10:14
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 03-05-2004 @ 23:35 :
Ik denk dat het enige wat je kunt doen is iets naast je bed te zetten/leggen waardoor je wakker wordt als je eruit stapt, zoals bijvoorbeeld iets kouds, of iets wat lawaai maakt. Dan voorkom je dat je echt aan het wandelen gaat in je slaap.

Ik heb ook een tijdje geslaapwandeld; dat doe ik intussen niet meer. Het 'enige' wat ik nu nog doe in mijn slaap is praten en soms geluiden maken ... En ook dat kan behoorlijk genant zijn...
Je kan maar beter geen geheimen hebben als slaapprater dankjewel voor de hulp anyway ik probeer vanalles
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 19:21
Stefanie
Stefanie is offline
Laatst waren we met zn allen op een feestje waar veel drank werd gedronken. Veel mensen waren voor twaalven al helemaal dronken en die lagen dan ook al te slapen. Er was ook een gozer bij die 's nachts ging slaapwandelen en dacht dat hij op het toilet was en plaste zo over een andere meid heen Gelukkig had ze een waterdichte slaapzak...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:30
katlijne
katlijne is offline
zouden slaappillen niet werken, zodat je vaster slaapt ofzo? (weet het niet zeker hoor) of thee met o.a. sint-janskruid? heb dat eens gedronken voor ik ging gaan slapen en had wel geholpen hoor

het schijnt dat ik vaak in m'n slaap babbel...is niet handig als je dan dingen begint te brabbelen die eigelijk niemand hoeft te weten
het kan dat als mensen babbelen in hun slaap en je stelt ze vragen en met een beetje geluk ze dan reageren, dat je echt alles te weten kan komen

maarja hier heb je waarschijnlijk niet veel aan ...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 00:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
katlijne schreef op 07-05-2004 @ 21:30 :
het kan dat als mensen babbelen in hun slaap en je stelt ze vragen en met een beetje geluk ze dan reageren, dat je echt alles te weten kan komen
Mijn vader kwam mij altijd nog even instoppen toen ik klein was, als hij naar bed ging, omdat ik altijd de dekens wegwoelde, en hij vertelde dat hij dan (terwijl ik sliep) hele gesprekken met mij kon houden...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 04:04
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 04-05-2004 @ 11:14 :
Je kan maar beter geen geheimen hebben als slaapprater dankjewel voor de hulp anyway ik probeer vanalles
Nee inderdaad.. Gelukkig zijn bij mij mensen altijd zo netjes geweest om me niet uit te vragen als ik weer eens lag te brabbelen in mijn slaap.
Oud 08-05-2004, 09:38
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
zouden slaappillen niet werken, zodat je vaster slaapt ofzo? (weet het niet zeker hoor) of thee met o.a. sint-janskruid? heb dat eens gedronken voor ik ging gaan slapen en had wel geholpen hoor
Ik zou iig níet te snel met slaappillen ed gaan rommelen,
lijkt me handiger om eerst andere dingen (bijv een natte
doek naast je bed ed, de dingen die al eerder genoemd zijn)
te proberen...
Oud 08-05-2004, 11:25
YankeeDoodleNYC
YankeeDoodleNYC is offline
Citaat:

het schijnt dat ik vaak in m'n slaap babbel...is niet handig als je dan dingen begint te brabbelen die eigelijk niemand hoeft te weten

maarja hier heb je waarschijnlijk niet veel aan ...
Die thee lijkt me een goed (en nietgiftig idee, slaappillen?!! Ik ben 13 hoor!) idee
Reageren

Regels voor berichten