Advertentie | |
|
![]() |
|
tot mijn 5de. Mijn moeder had altijd gezegd dat hij niet bestond maar ik zag hem wel elk jaar op school dus ze moest er wel naast zitten. Toen gingen we een jaartje in Spanje wonen. Mensen kenden hem daar niet en konden zijn naam niet eens uitspreken. Kwamen we weer terug in Nederland, bleek de sint geen spaans te kunnen... Tja, dan geloof je het niet meer.
|
![]() |
|
Ik denk dat ik zes was. In groep twee geloofde ik nog heilig, in groep drie was het allemaal weg. Mijn vader was regelmatig zwarte piet geweest en ik was ervan overtuigd geweest dat Piet dezelfde schoenen had als mijn vader. Op dezelfde manier afgetrapt ook. Ik heb nog bij hem op schoot gezeten, helemaal niets door.
In groep drie geloofde ik niet meer, maar liet ik klasgenootjes nog rustig geloven. Eén jongetje deed dat niet, hij zat op vol volume door de klas te gillen dat Sinterklaas niet bestond. Dat vond ik heel gemeen. Maar vanaf die tijd vond ik het wel een beetje raar dat volwassenen zo respectvol met de Sint omgingen. Dat hele brave "Ja Sinterklaas, nee Sinterklaas". Daar wilde ik dan wat van zeggen, maar als er jongere kinderen bij waren kon ik me net op tijd inhouden. ![]() Maar het was gewoon meester Lex.
|
ik geloofde - net zoals de meeste kinderen - tot groep 5
wel heb ik daarvoor volgens mijn moeder heel vaak gevraagd hoe het kan dat - hij altijd overal tegelijk is - hij op school enzo elk jaar dezelfde cadeautjes gaf ![]() - waarom hij overal een andere stem had enzo maarja. haha, de cadeautjes vond ik altijd wel heel leuk en aangezien ik enig kind ben en de jongste qua neefjes en nichtjes vieren we geen echt "geloofsinterklaas"meer. maarja, wel gezellig met familie enzo. alleen dit jaar niet, omdat mijn opa is overleden op 30 november.
|
![]() |
||
Citaat:
- ligt totaal dubbel -
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |