Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hebt in ieder geval mazzel dat je Turks en vrouw bent, anders was er bij de politie geen beginnen aan. Je zou ook de bedrijven waar de abonnementen zijn afgesloten kunnen contacteren met je verhaal. Als jij al je geld van je rekening haalt (bewaren) en je zegt tegen die bedrijven van de abonnementen dat je geen geld hebt (en dat is dan ook zo). Je legt je situatie uit en je legt de nadruk op dat je het niet kan betalen. Je hebt dan best kans dat die bedrijven het abonnement annuleren of een betalingsregeling treffen. Immers, een klant die niks kan betalen heb je geen reet aan als bedrijf zijnde. En deurwaarders sturen heeft ook geen zin (tenzij ze beslag kunnen leggen op je loon)
|
![]() |
||
Als eerste.
Citaat:
2. Ga naar je bank met het/de rekeningnummer(s) waarvan wordt afgeschreven en laat een specifieke blokkade op de telecomaanbieders uitvoeren, meestal zijn dit automatische incasso's die te be-eindigen zijn met een rode machtingskaart. 3. Stuur naar alle incassobureau's, de bank en de telecombedrijven een e-mail waarin je (kort) de situatie uitlegt en bewaar deze mail bij voorkeur en digitaal en op schrift, in een toekomstige rechtzaak is vanwege datering dit beter te gebruiken als bewijs dan een brief of telefoongesprek. 4. Doe (annoniem aangifte) bij de politie, en schroom niet te laten merken dat je bang bent. 5. Schakel direct een rechtspersoon in, helaas heb je zonder poen niet zo heel veel tijd. (Bureau rechtshulp of JL) en dan nog is het moeilijk, ik weet niet in hoeverre de wet de correspondentie hier toestaat als 'getuigenis' of 'aanvullend' bewijs, maar we kunnen vast wel met ze allen de wet een beetje uitpluizen voor bv. een zitting als dat nodig is. nb. zorg dat je bij het bovenstaande ten alle tijde als eerste op je eigen veiligheid let. Wat een klotezaak, ik ken die telecom bedrijven en het enige wat ze gaan doen is naar elkaar wijzen en dat soort spelletjes.
|
![]() |
ik ben al bij een advocaat geweest hij zij tegen mij als ik aangifte doe dan kan ik met de aangifte ook de abonumenten beindigen. wandt als me advocaat een kopie stuurd naar de telecom b.v dan kunnen zij dit laten stoppen. want met een aangifte kunnen zij hun geld krijgen door hun eigen verzekering.
maar jamer genoeg heb ik nog steeds geen aspraak kunnen maken met de politie van R. ik heb vandaag nog een keer gebeld en gezegt dat dit al de 3 de keer is dat ik bel. ze zouden me weer terug bellen nou kijken of dat vandaag wel gebeurd. tijd is voor mij nu ook heel erg belangrijk. me advocaat zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken over de abo´s, wel makkelijk gezegd voor hem maar ik ben nog steeds bang dat het verkeerd gaat lopen ik moet dingen betalen 2 jaar lang waar ik geen enkele gebruik van heb gemaakt wat de kosten van de abo´´s zo hoog maakt is dat er bij elke abo het hoogste abonoment is genomen met allerlei extra dingen en er is ook toestel bij gegeven. voor verkrachting wordt het veel moeilijker is zit te denken hoe kan je nou zo iets bewijzen? bovendin vindt ik het ook heel moeilijk om dat verhaal bij de politie te vertellen. me bankrekening heb ik laten verwijderen ik heb nu een andere rekening bij een andere bank. ik kan het nog steeds niet geloven dat dit bij mij is gebeurd. ik voel me zo leeg van binnen. jammer genoeg ben ik niet de eerste en ik ga ook niet de laatste zijn. maar ik ga niet opgeven. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kijk verder hier even rond: http://www.slachtofferhulp.nl/. Ik denk dat ze je, zeker betreft de verkrachting, een heel eind verder kunnen helpen. Als je het nu niet verwerkt, en dat kan je niet alleen, dan kun je er later last van krijgen. Je verdient toch wel beter dan de rest van je leven lijden onder wat die hufter van een 'vriend' je heeft aangedaan?! Probeer daarnaast een vertrouwenspersoon te vinden, desnoods via je school. Het kan helpen om iemand te hebben die helder kan denken, als je daar zelf even niet toe in staat bent. Het zou helemaal fijn zijn als die persoon je ook kan helpen betreft je schoolgeld; misschien zijn er wel regelingen voor dit soort gevallen, en dan is dat in ieder geval een zorg minder. Volhouden, je komt er wel! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
ik bedank jullie allemaal,
het is al avond en nog steeds geen telefoon van de politie. ik denk er ook aan om er gewoon heen te gaan. maar omdat het een groote politie buro is kan je er niet komen zonder aspraak in mijn geval. over de verkrachting gaat een andere afdeling. als het dicht bij was geweest was ik er heen geweest ik woon helemaal in noor holland Z en ik moet naar zuid holland R als ik tot maandag niet gebeld wordt dan ga ik er zeker heen ook al moet ik uren daar wachten. op school gaat het nu goed. elke woensdag heb ik ook een gesprek met een vertrouwings persoon. dat voeld wel goed. ik voel me daar door wel beter. schoolgeld maak ik me niet zo zorgen over wandt dat word van me rekening algehaal door IB groep maar ja die studie geld krijg ik ook van hun. ik moet nog 2 termijnen betallen en dan red ik wel. in de begin dacht ik van okey laat ik gewoon maar betallen. maar dat gaat gewoon niet. ik moest wel een stapje veder zetten. dat heeft me wel moeite gekost maar ik heb het gedaan. ik wil nu tot de einde gaan. ook al bereik ik er niks mee. heb ik het tog geprobeer. wat er ook gebeurd ik ga niet opgeven ik weet me vader gaat er tog achter komen dAT gaat niet lang geheim belijven. ik ga er tog mee veder. ik kon er niks aan doen ik heb er niet om gevraagd. ik hoop nu alleen dat alles goed gaat. als hij maar geen video beelden of zo van me heeft. maar ik denk het niet want anders zou hij door gaan bedreigen. ik heb hem leren kennen als B. maar gelukig had ik een keer per toeval zijn verblijfs document gezien wandt in het echt heet hij A. ik weet zijn achter naam.. ik weet waar zijn ouders wonen. ik weet waar hij zelf woont waar hij allemaal heeft gewerkt. ik heb foto's van hem. waar we samen op staan. ik bewaar ze nog wie weet komt het van pas. bij de politie wordt het wel wat moeilijk om alles te vertellen vooral die verkrachting. ik moet het doen. mischien kan ik er voor zorgen dat die gene iemand anders geen pijn doet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
vandaag ben ik gebeld door de politie morge moet ik even terug bellen om een aspraak te maken. als eerste gaan ze een gesprek met me voeren om te kijken of ik klaar ben voor een aangiften.
het wordt zeker huilen daar dat heb ik altijd als ik het moet vertellen. maar als er nog iets nieuw gebuurd dan laat ik dat jullie wel weten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik weet niet of er al geantwoord is op je vraag;
maar van je abbo's kan je simpel afkomen, omdat je onder dwang stond. Er is geen sprake van wilsverklaring(3:33 BW) en op grond van dat, zou je de rechtshandeling dan kunnen ontbinden. aangifte kan altijd voor verkrachting en vrijheidsontneming misschien. succes ingeval en hopen dat je het goed komt(in zover het goed komt! verzet je en maak je sterk!) |
![]() |
|
![]() |
Vandaag heb ik in de middag gebeld na de politie. Ik mocht er even langs komen dat heb ik gedaan we hebben besproken wat er is gebeurd en hoe ik het moest aanpakken.
Daardoor kwam ik te laat thuis. Ik dacht dat me mobiel aanstond maar ja de batterij was op. Ik kwam wat te laat thuis het was 5 uur. Omdat me vader mij niet heeft kunnen bereiken is hij na school gegaan ma ya daar was ik niet. Toen ik thuis was was hij heel boos me vriendin heeft gezegd dat ik naar de politie was. Dus ik moest het vertellen waarom ik heb alleen dat van de abo´s verteld en niet van de verkrachting. Hij heeft geschreeuwd hij heeft ook met een stok op me handen geslaagd. Het is nu hellemaal pars me linker hand doet vreselijk pijn. Ik kan er niet meer tegen. Ik ben dood moe, |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet in welke stad je woont maar ik raad je aan om op te zoeken welke welzijnsorganisatie in jouw wijk werkzaam is. Hier kun je terecht bij bijv. jeugdhulpverlening. Dit is gratis en je kunt dan bij iemand terecht om je verhaal te vertellen, vragen te stellen en je kunt begeleiding krijgen in het oplossen van je problemen.
Omdat je geen steun van je ouders krijgt zou ik dit echt doen. Als je vragen hebt hierover kun je ook bij mij terecht. Veel sterkte en ga zo door! |
![]() |
|
![]() |
ik weet het niet meer ik ben moe van dat heen en weer gaan.
ik vraag het morge wel op school aan de vertroueings persoon waar ik contact mee heb of er een welzijnsorganisatie is in z. volgens mij komt niks meer goed. Ik heb geen hoop meer. Ik zie wel wat het gaat worden. Ik weet een ding ik sta er helemaal alleen voor. |
Advertentie |
|
![]() |
|
De corrigerende tik is toch verboden? Misschien is het in jouw cultuur anders maar hier wordt er niet geslagen als iemand te laat thuis is en al zeker niet als iemand opgelicht is door haar zogenaamde vriend. Ik vind het toch niet normaal dat je vader je slaat, als je een klap krijgt als je 3 bent oke, maar 18. Je bent voor de wet volwassen en hoe haalt hij het in je hoofd om je te slaan omdat je in een foute kerel bent getrapt. Zou je niet liever uit huis gaan? Ik zou iig hulp zoeken ergens zodat ze je helpen het te verwerken maar ook om die abbo's op te lossen.
|||
Citaat:
Citaat:
Je kent die mensen alleen nog niet op dit moment. Wat je nodig hebt zijn mensen die wel normaal nadenken en bereid zijn te helpen, en die in vertrouwen nemen. Dat kan vrij angstwekkend zijn om te doen, maar de beloningen zijn groot als het allemaal goed werkt. Zie hoe het hier ging. Ondanks dat niemand je kende zijn er tal van suggesties gekomen, en met de juridische constructie die kopmuntkip noemde kun je van die abonnementen sowieso al af komen.
||
Citaat:
Zij hebben wel vaker met dit bijltje gehakt (met name als het gaat om Turkse en Marokkaanse vrouwen) en kunnen je helpen. Gelukkig ben je 18 en voor de wet volwassen: je staat nu een stuk sterker en bent ook niet meer van je ouders afhankelijk voor je levensonderhoud. Mocht de situatie voor jouw gevoel onhoudbaar worden (en dat is hij als je met een stok word geslagen! ![]() Maar eerst zou ik, desnoods bij een vriendin, even een warme hap eten (iets vettigs, dat helpt je brein goede hormonen aan te maken en te kalmeren. Een lekker ongezond patatje met een flinke klodder mayo mag best voor deze keer) en een goede nacht slapen. Dan heb je in ieder geval weer een beetje rust in je kop. Stapje voor stapje. ![]()
|
![]() |
ik heb een heele goede beste vriending gelukkig heb ik haar bij haar kan ik temiste me verhaal kwijt en ik voel me daardoor ook beter. maar door al deze tips van jullie voel ik me ook beter en ook weer sterker om door te gaan.
vandaag heb ik zelf ook gedag aan om weg te gaan uit huis. maar ik weet niet of ik die koste aan kan. ik heb op dit moment geen tijd en geen energy om te werken. van me studiefinancering ik weet niet of ik dat red vooral als ik achteraf tog die abos moet betalen. alleen wonen dat gaat niet als ik zo iets niet had mee gemaak dan was dat wel mogelijk. met andere mensen wonen vind ik wel leuk maar ik ben wel bang dat en ze gestoord worden van mijn probleem. boven din als ik de huis uit ga dan word me vader nog booser. bovendin voel ik me veilig bij me moeder ookal kan ze soms niks doen. de eerste paar dagen na de gebeurtenis van de verkrachting had ik aan twee dingen gedacht of weg van huis of een einde maken aan me eigen leven. ik heb gekozen voor de tweede. allerlei pillen medicijen en noem maar op heb ik bij elkaar gespaard. maar die dag dat ik daar geen moed voor maar gisteren wel. ik heb er stuk of 25 geslikt maar er is niks gebeurd ik kreeg er door alleen hoofpijn en keelpijn. als ik nu zo denk was het waard nee het was het niet waard. maar op die moment denk je daar niet aan. dan kan je niet meer goed nadenken. je voeld je heel leeg van binnen. gelukkig voel ik me vandaag wel okey de school is weer begonnen paar uurtjes de huis uit voeld wel okey. vroeger wou ik altijd vroeg na huis van school nu juist andersom. veder zegt iedereen dat ik van de abos niet bang hoef te zijn als ik maar die aangifte doe. ik had nummer van die meneer gekregen om te bellen voor een aspraak maar wanier ik ook bel niemand neemd de telefoon op. ik wist echt niet dat de politie zo moeilijk te breiken was. |
![]() |
|
Dat soort stunts moet je in het vervolg laten.
![]() Ja, helaas is de politie moeilijk te bereiken. De overheid blijft maar bezuinigen en bezuinigen, en de doelen die gesteld worden zijn vaak gebaseerd op media-aandacht voor specifieke zaken. Ik weet niet of het een goede tip is, maar ik zou ermee om gaan zoals met elk bedrijf dat het rustig aan doet terwijl mensen maar moeten wachten: blijven bellen en bellen en bellen, tot het minder werk is het aan te pakken (of in ieder geval een beginnetje te maken) dan je aan te blijven horen. Ga gewoon deze week nog eens langs, en vraag om een afspraak.
||
Citaat:
Ik zie overigens niet waarom je contact met politie in zuidholland moet hebben terwijl je in noordholland woont. het beste kan je bellen naar de algemene meldkamer, waarna je vraagt om doorverbonden te worden met je regio (bij mij rijnmond, maar dat zal een andere zijn in jouw geval) dan vervolgens als je de regiomeldkamer hebt direct vragen naar afdeling zedendelicten (en als je dan een naam hebt nog beter zo niet naam vragen in eerstvolgende gesprek). maar inderdaad als je persoonlijk langsgaat kunnen ze je een stuk moeilijker negeren. overigens zou ik je pa ook van een arrestatiebevel voorzien, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet kan durft of wilt verdomme.
Laatst gewijzigd op 25-02-2009 om 22:49. |
![]() |
|
![]() |
dat betaald me ouders maar ik weet niet hoe je dat noemd maar me advokaat zou iets voorme regelen waar door ik geen geld moest betalen dat zou dus vergoed worden.
daar heef ze een aanvraag voor gedaan maar als dat niet geaccepteerd word dan word het prijs ook laagg voor mij om dat ik studeer maar dat betaald me ouders als dat het geval is. en dat van de politie ik heb een aspraak weer in R dinsdag. ik moet daar aangiften doen om dat het daar is gebeurd ze nemen die gespreken op video en ze willen liefer met die gene praten dan dat en ze van een andere politie buro het te horen komen. daarom moet ik na R. bij normaale gevallen kan je overal aangifte doen maar dat geld niet voor de verkrachting. ik kan het niet zo goed uitleggen ik weet het dat komt omdat ik het ook niet helemaal snap zijn geen zaken waar ik evaring mee heb. ik probeer iets te verbeteren in me leven die nu stuk is gemaakt. ik bouw me hele leven weer opnieuw op. het klink mischien makkelijk maar dat is het niet. ik maak me echt geen zorge voor de advocaat kosten die worden laag. ik maak me pas zorge over de abo´´s advokaat koste betaal ik wel of me ouders daar vind ik wel iets op. maar ik wil niet iets betalen wat ik niet gebreuk wat ik niet heb. ik ga niet elke maand aan 7 abos´´s alle 7 totaal 350 euro betallen. ik ben niet gek of zo hij gaat in plezier rond lopen en ik ga dat allemaal betallen nou ik dagt het niet. terwijl hij de schuldige is waarom zou ik het betaallen zouden jullie het betallen==? |
![]() |
|
![]() |
ik woon in zaandam ik ben daar naar de politie gegaan die vrouw zei je moet in rotterdam wezen hier de algemene nummer van politie bel maar op en zeg dat je kantoor rotterdam wilt spreken. nou dat heb ik dus gedaan.
als het aan mij wil ik ook naar de politie in zaandam maar die verwijsen me weer naar rotterdam. en als ik dat aan de politie zegt van rotterdam dan vinden hun het ook raar maar als ze horen dat het over de verkrtachting gaat dan geven ze hun wel gelijk. zo zit het |
![]() |
|
Ok, vandaar. Maar je hebt dinsdag dus de kans om aangifte te doen?
Denk erom dat je het proces verbaal goed doorleest. Achteraf mag je het altijd wijzigen, ook al heb je je handtekening er al onder gezet. Dus als je toevoegingen hebt of je bedenkt dat je je details verkeerd herinnerd hebt, geef dat dan altijd door. Offtopic: Wat betekent je naam? Ik google, maar dan vind ik iets met de hazelnoot is opgebouwd, of een variatie daarop. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
hallo allemaal,
ik weet het is een hele tijd geleden maar ik wau effen zeggen hoe het met me ging. ik heb me aangeften gedaan het is al een heel tijdje geleden dat ik dat heb gedaan. het was best wel moeilijk maar ik ben blij dat ik dat heb gedaan. ik heb er veder nog niks van gehoord. en de telefoon abonementen zijn er nu 5 van 2 ben ik er van af. me vader weet het nog steeds niet maar zo is het ook beter. en veder is alles okey ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
constante/variabele kosten en een nieuwe order the economist | 2 | 29-04-2011 18:21 | |
Flora & Fauna |
Jaarlijkse kosten huisdier (kat) Choke | 14 | 19-09-2009 10:46 | |
Werk, Geld & Recht |
IB groep wilt dat ik deurwaarder kosten betaal. robser | 68 | 06-08-2008 18:22 | |
Verkeer & Vervoer |
Wat kost een verkeersbord? Rodion | 22 | 26-02-2006 11:32 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
gebonden vs geleide vaste kosten Earphone | 0 | 22-05-2004 14:14 |