Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2009, 19:55
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik had mijn mijn hond een (hansaplast, gewoon zo'n rozebruine stoffen) pleister op een wond gedaan, maar nu trok ze die net van de wond af, en tot mijn verbazing at ze het pleister op!

Kan iemand me vertellen of ik nu een dierenarts in moet schakelen??
Oud 12-12-2009, 23:26
Rick-v15
Rick-v15 is offline
Ik denk dat het wel verstandig is om een dierenarts in te schakelen. er zitten een hoop bacterien op die pleister en dus kan je hond heel erg ziek worden. Dus het zou verstandig zijn. En een hond is ook niet echt instaat om een pleister te verteren. het zijn meer vleeseters, dus korte uitscheidingsstelsel.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 11:46
MTpower
MTpower is offline
Wat mijn hond al niet voor rare dingen heeft gegeten in z'n leven...
Dat hou je toch niet tegen bij honden, dat schijt hij vanzelf wel weer uit..
Volgens mij kan de dierenarts er ook vrij weinig aan doen, hooguit een laxeermiddel geven om het proces te versnellen
Oud 13-12-2009, 17:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik denk dat het wel verstandig is om een dierenarts in te schakelen. er zitten een hoop bacterien op die pleister en dus kan je hond heel erg ziek worden. Dus het zou verstandig zijn. En een hond is ook niet echt instaat om een pleister te verteren. het zijn meer vleeseters, dus korte uitscheidingsstelsel.
Het zal wel loslopen met die bacteriën hoor. De pleister wordt inderdaad niet verteerd, dus waarschijnlijk binnen een paar dagen uitgepoept (of als je pech hebt uitgekotst). Niet druk maken dus.
Oud 17-12-2009, 10:32
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik zou wel even zijn uitwerpselen checken om in de gaten te houden of ie er al uit is. Verder niet al te druk om maken, zolang de hond gewoon normaal doet.
Oud 24-12-2009, 11:46
Verwijderd
Citaat:
In tegenstelling tot herbivoren, die pleisters zó goed verteren. Also, hoezo word je ziek als je bacteriën uit je eigen lijf weer binnenkrijgt? En dan met name in je maag, jezus, er is weinig tot niets dat maagzuur overleeft hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 12:36
Volk
Volk is offline
Had de hond nou een pleister op? Dat is toch niet handig met al dat haar?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 16:42
a-b-c
a-b-c is offline
wat dr in gaat komt dr ook weer uit..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 19:34
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Het is allemaal goed gekomen hoor.

De pleister zat overigens bij de korte haartjes bij haar oog. Het was een kleine pleister. Het was even behelpen omdat ze haar ooglid had gescheurd. Erg vervelend en ze heeft daarvoor sowieso nog een dierenarts gezien.
Oud 08-01-2010, 05:41
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Het is allemaal goed gekomen hoor.

De pleister zat overigens bij de korte haartjes bij haar oog. Het was een kleine pleister. Het was even behelpen omdat ze haar ooglid had gescheurd. Erg vervelend en ze heeft daarvoor sowieso nog een dierenarts gezien.
Nu nog een pic van de hond natuurlijk
Is het niet handiger als de hond zo'n lampekap om heeft?
Oud 09-01-2010, 11:53
Verwijderd
Bwa, toen onze hond geopereerd was, hebben we die kap er snel afgehaald, hij liet de hele tijd zijn hoofd hangen, botste overal tegen en zag er nog ellendiger uit. Maar ik was dan wel een hele dag thuis bezig met op hem te letten en hem te verzorgen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 18:37
Stefanie
Stefanie is offline
Als je eens wist wat mijn hond opeet, als ze de kans krijgt om bij de vuilniszak te komen :/
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 18:37
Lasagna
Lasagna is offline
ik vind het wel een beetje vreemd dat de hond een pleister ophad, haha.
maar verder zou ik me geen zorgen maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten