Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
hey hallo,
Je kan ook even hier kijken.. Staat alles goed uitgelegd. http://www.snelgeld-verdienen.nl/beleggen.html Groeten chris |
![]() |
|
belegen is dat je een deel van je geld ergens in versteert bv een aandeel dat ik hier net zag staan.
je kan een goede of snechte inverstering doen kijk bv een inverstering in alberthijn of een aandeel kost mis wel wat meer maar is bekender dus ook meer kans op winst als ik bv een aandeel van de buurtwinkel bij ons op de hoek zou nemen waar nooit een kat komt is het aandeel wel goedkoop maar een slechte inverstering en sneller kans op verlies. heel veel zaken mensen doen ook voor de belasting beleggen voor een prive kapitaal moet je meer belasting betalen als voor geld dat zeg maar blijft bewegen door beleggingen enz... als je meer wilt weten over beleggen of andere economise zaken voeg me dan toe op msn jeffrey-96@live.nl of mail me op jeffrey-96@live.nl of stuur me een prive bericht met vriendelijke groeten van der Kolk Jeffrey |
![]() |
||
Citaat:
aan het eidn van het jaar moeten moenen alle mensen die een of meerdere aandelen bij elkaar komen en dan word er gekeken voor winst en verlies als een bedrijf verlies heeft gedraait dan moeten alle mensen die een aandeel hebben mee betalen aan det verlies als een bedrijf winst heeft gemaakt krijgt elke aandeel houder een deel van de winst hangt er vanaf hoeveel aandelen hij heeft en hoeveel aandelen er verkocht zijn. als er bijvoorbeeld 100 aandelen zijn verkocht en ik heb er 10 en het bedreif maakt 1000000 euro verlies moet ik 100000 euro betalen als het bedrijf 1000000 euro winst heeft krijg ik 100000 euro van de winst ik hoop dat ik het nu beter heb uitgelegd voor extra vragen mail me op jeffrey-96@live.nl dan geeft ik antwoord op AL u vragen teminste dat probeer ik |
![]() |
|
Beleggen is eigenlijk het investeren in een bedrijf of onderneming. Stel dat jij een aandeel koopt van een bedrijf of onderneming dan bezit jij een gedeelte van dat bedrijf. Jij bent dan dus mede-eigenaar. Als het dan goed gaat met dat bedrijf dan maken ze winst, en maak jij dus ook winst omdat je mede-eigenaar bent. Dan zal jou aandeel dus stijgen. Hoe meer aandelen je hebt gekocht, hoe meer winst je hebt gemaakt. Maar het kan dus ook de andere kant op gaan. Als het namelijk slecht gaat met het bedrijf, dan zal jou aandeel dus dalen en maak je verlies.
Aandelen Een aandeel is eigenlijk gewoon kort gezegd een bewijs van deelname in een bedrijf. Dat wil dus zeggen dat als je een aandeel van een bedrijf hebt dan ben je dus ook een beetje mede-eigenaar. Hoe meer aandelen jij in je bezit hebt, hoe groter aandeel je aandeel in een bedrijf. Als jij dan mede-eigenaar bent van een bedrijf omdat je een aantal aandelen hebt gekocht, dan heb je natuurlijk ook recht op een deel van de winst. Hoe meer winst het bedrijf maakt hoe meer geld jij krijgt, en hoe meer aandelen jij hebt des te meer winst je maakt. Maar het kan natuurlijk ook andersom, als het bedrijf verlies maakt dan heb je helaas ook recht op een gedeelte van het verlies. Je waarde van je aandelen zal dan gaan dalen. In vergelijking met beleggingsfondsen zijn er eigenlijk maar drie grote verschillen. Ten eerste je geld gaat naar èèn onderneming en niet naar meerdere. Want de meeste beleggingsfondsen hebben minimaal 20 ondernemingen in hun portefeuille. Een ander verschil is dat de provisie kosten veel hoger zijn. Zo betaal je ongeveer bij aandelen € 8,00 + 0,5% van je aankoop of verkoopbedrag. Maar bij een beleggingsfonds betaal je maar 0,5% van je aankoop of verkoopbedrag zonder dat je er nog extra kosten bij moet betalen. Het laatste grote verschil is dat als je een aandeel koopt dan worden die aandelen meestal nog op hetzelfde moment gekocht, en dat is niet zo bij beleggingsfondsen die pas worden gekocht bij de opening van een nieuwe handelsdag. Net als bij beleggingsfondsen zijn aandelen in alle sectoren verkrijgbaar. Zo zijn er telecom fondsen, financiële fondsen maar ook aandelen waar niet zo veel in gehandeld word en die dan dus niet de hele dag verhandelbaar zijn. De risico's zijn groter dan bij beleggingsfondsen, maar daardoor kan de winst ook groter zijn. Stel dat als je een aandeel koopt en die dan ineens flink begint te dalen, dan ben je een groot gedeelte van je geld kwijt. Maar als een beleggingsfonds ook datzelfde aandeel in de portefeuille heeft dan zal het verlies veel minder zijn want het wordt gecompenseerd door de andere aandelen. Het verlies zal natuurlijk veel minder zijn omdat de andere fondsen misschien wel stijgen. Daardoor wordt het verlies dus beperkter. En dat geld dan natuurlijk ook voor het omgekeerde voor de winst. Die kan dan ook beperkter zijn als de andere aandelen niet sterk stijgen. Als je echt gericht in een bedrijf wilt handelen en het risico wilt lopen dat je in één keer flink wat geld kan verliezen dan kan een aandeel wel wat voor jou zijn. Aandelen kunnen natuurlijk ook een goede methode zijn om een rendement op te bouwen op een langere termijn, als je het risico dan maar wel spreid. Het is echt niet verstandig om al je geld op één paard te zetten. Je kan het beste het risico spreiden door in verschillende bedrijven te beleggen en in verschillende sectoren. Maar als je echt gericht in een sector wilt handelen en niet het risico van een aandeel wilt hebben en met een klein bedrag en minder provisie kosten wilt gaan beleggen dan raden we je toch aan om in beleggingsfondsen te gaan beleggen. zo als nu iemand zeg dat ik het niet weet weten ze het zelf gewoon niet |
![]() |
||
Citaat:
Je post die op mij reageerde had het bovendien weer helemaal fout. Dividend is puur optioneel, niet verplicht. Dan zijn er ook nog aandelen die stockdividend zijn. Heel leuk dat je dingen uit wilt leggen, maar zorg dan wel dat er iets van klopt. Als mensen jouw posts lezen dan krijgen ze een heel verkeerd beeld van wat beleggen is. En slecht advies kan men beter achterwege laten.
||
Citaat:
deze tekst was speciaal voor jongere zelfs gemaakt om het te snappenen is van een vonds dat juist voor is dat jongere mensen gaan inversteren die gaan echt geen verkeerd beeld geven aan de gasten van hun sitte |
![]() |
|
![]() |
Misschien http://www.staatvanbeleg.nl/kennis/d...-beleggen.html in iets makkelijkere bewoordingen
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Uitleg over beleggen gevraagd Wesseldndap | 10 | 22-10-2014 09:20 | |
Eten & Drinken |
Wat is het gezondst als beleg voor op een broodje? lisa1234 | 5 | 16-09-2013 21:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #24 Balance | 500 | 16-02-2010 11:57 | |
Werk, Geld & Recht |
[Algemeen] beleggingstopic Verwijderd | 298 | 25-01-2008 18:56 | |
Eten & Drinken |
Roggebrood (wat voor beleg) Verwijderd | 26 | 18-06-2007 14:35 | |
De Kantine |
Beleg-combi`s! Verwijderd | 25 | 21-05-2002 18:28 |