Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2010, 12:50
Carova
Carova is offline
ey allemaal ik sta hier voor een lastige keuze. ik ga naar Adam verhuizen en bij mij om de hoek zit een boksschool, ik dacht natuurlijk Vet! maarja ik ben niet gespierd of wat dan ook ik heb een tijd gefitnist maar kon mezelf er niet de hele tijd toe dwingen om door te gaan met fitnissen
Ik wil dus misschien wel boksen maar ik ben bang dat ik meteen in 1000 stukies word gemept. ik ben ongeveer rond 1.75 lang en ik weeg niet veel in ieder geval. dus ik dacht misschien zitten er wel boksers bij de mensen die dit lezen of mensen die er verstand van hebben
alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2010, 16:06
honkballertje
honkballertje is offline
ik ben geen bokser maar het lijkt me dat er rekening wordt gehouden bij de boksschool voor mensen zoals jij die net nieuw komen. iig wordt je vanzelf sterker als je veel sport (vooral boksen). ga eens naar die boksschool en vraag om wat info en of je een keer een beginnerslesje mee kan doen ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:08
Carova
Carova is offline
Citaat:
ik ben geen bokser maar het lijkt me dat er rekening wordt gehouden bij de boksschool voor mensen zoals jij die net nieuw komen. iig wordt je vanzelf sterker als je veel sport (vooral boksen). ga eens naar die boksschool en vraag om wat info en of je een keer een beginnerslesje mee kan doen ofzo
haha ja maar ik ben niet echt een vechter in het normale leven . maar je hebt wel gelijk ik ga er wel is kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:11
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
ey allemaal ik sta hier voor een lastige keuze. ik ga naar Adam verhuizen en bij mij om de hoek zit een boksschool, ik dacht natuurlijk Vet! maarja ik ben niet gespierd of wat dan ook ik heb een tijd gefitnist maar kon mezelf er niet de hele tijd toe dwingen om door te gaan met fitnissen
Ik wil dus misschien wel boksen maar ik ben bang dat ik meteen in 1000 stukies word gemept. ik ben ongeveer rond 1.75 lang en ik weeg niet veel in ieder geval. dus ik dacht misschien zitten er wel boksers bij de mensen die dit lezen of mensen die er verstand van hebben
alvast bedankt.
ik heb een tijdje gebokst en hard geslagen word je toch wel of je nou wel of niet gespierd bent als je het een tijdje doet word het toch vanzelf wel meer. En over je gewicht daarvoor zijn gewichtsklassen uitgevonden dat je niet tegen iemand komt die 20 kilo zwaarder is
Oud 12-01-2010, 16:16
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
haha ja maar ik ben niet echt een vechter in het normale leven . maar je hebt wel gelijk ik ga er wel is kijken.
dat zei ik ook niet . maar jij zei dat je totaal niet gespierd wordt. dat wordt je vanzelf als je genoeg traint (vooral met boksen omdat je daar ook je bovenlichaam sterk gebruikt)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:27
Carova
Carova is offline
Citaat:
ik heb een tijdje gebokst en hard geslagen word je toch wel of je nou wel of niet gespierd bent als je het een tijdje doet word het toch vanzelf wel meer. En over je gewicht daarvoor zijn gewichtsklassen uitgevonden dat je niet tegen iemand komt die 20 kilo zwaarder is
haha ok
toch doe ik het nog in mij broek ervoor
volgens mij ga ik na 1 klap neer
maar hoe waren de trainingen dan een beetje? (beetje info )
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:55
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
haha ok
je begint met veel techniek ontwijken snel stoten etc en dat oefen je met sparren en dat bouwt zich gewoon op
Oud 12-01-2010, 17:42
Carova
Carova is offline
Citaat:
je begint met veel techniek ontwijken snel stoten etc en dat oefen je met sparren en dat bouwt zich gewoon op
ok thx
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 16:02
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
haha ok
je krijgt eerst gewoon normale training hoor . als ze je direct in de ring zouden dumpen zou niemand ooit terug komen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 23:01
T_ID
T_ID is offline
Dat is iets waarvoor je niet bang hoeft te zijn. Om te beginnen krijg je meestal oefeningen die geen gevecht zijn. Aanvallen op een bokszak, focus pads, fysieke training, dat soort dingen.

Het ruigste dat je tegenkomt is sparren, maar dat is met grote nadruk een kwestie van inhouden. Het gaat daarbij om de techniek; verdedigen, gaten in de verdediging zien, leren reageren, enzovoort. Dat je klein bent is daarbij zelfs een voordeel in de verdediging: geen problemen met het beschermen van je buik en lever.

Bovendien heb jij net als ieder ander een skelet. Zelfs als je nooit je spieren traint kan je meer hebben dan je zou verwachten.

Ik zou zeggen: doen.
Oud 14-01-2010, 08:33
Carova
Carova is offline
Citaat:
Dat is iets waarvoor je niet bang hoeft te zijn. Om te beginnen krijg je meestal oefeningen die geen gevecht zijn. Aanvallen op een bokszak, focus pads, fysieke training, dat soort dingen.

Het ruigste dat je tegenkomt is sparren, maar dat is met grote nadruk een kwestie van inhouden. Het gaat daarbij om de techniek; verdedigen, gaten in de verdediging zien, leren reageren, enzovoort. Dat je klein bent is daarbij zelfs een voordeel in de verdediging: geen problemen met het beschermen van je buik en lever.

Bovendien heb jij net als ieder ander een skelet. Zelfs als je nooit je spieren traint kan je meer hebben dan je zou verwachten.

Ik zou zeggen: doen.
haha nu nog kijken of ik mijn ouders kan overtuigen. Ze vinden mij ook heel slap maarja ze vergelijken me met mijn zus die 7 keer in de week traint met roeien. en die wil naar 9 keer
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 15:26
Naimin
Naimin is offline
Als je wilt boksen moet je dat vooral doen, ik wil je er alleen op wijzen dat je vast miljoenen hersencellen kwijt raakt die niet meer bij groeien.... en daar word je nou niet bepaald slim van... En je zal vast veel te maken krijgen met letsels, of net als Sylvester Stalone je nek breken.... aauww
Oud 14-01-2010, 17:15
Carova
Carova is offline
Citaat:
Als je wilt boksen moet je dat vooral doen, ik wil je er alleen op wijzen dat je vast miljoenen hersencellen kwijt raakt die niet meer bij groeien.... en daar word je nou niet bepaald slim van... En je zal vast veel te maken krijgen met letsels, of net als Sylvester Stalone je nek breken.... aauww
haha dat kan je wel zien aan die kaak van sylvester stalone
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 21:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is geen tafeltennis, maar je bent zwaar aan het overdrijven. De TS heeft het over recreatief boksen, niet over een profcarrière van 20+ jaar.

Neem het aan van iemand die regelmatig flink incasseert vanwege zijn neiging om te open te verdedigen: Je komt tussen amateurs überhaupt niemand tegen met de kracht om je een hersenschudding te slaan.
Reageren

Regels voor berichten