Advertentie | |
|
![]() |
|
Maar het is ook een probleem!
![]() Je bent nog in de groei, bla bla. Maar daarentegen lijkt het me beter om je te helpen om het goed te doen dan het afwijzen en je het nog steeds fout doet. Maargoed: http://www.mystomachexercises.com/ho...bicycle-crunch De typische fietsmanier, men ligt op de rug, hoofd ondersteunen, gezicht naar je knieen wijzend, de benen fietsend. Die site laat het wel goed zien, anders gewoon youtube Bicycle Crunch of google ![]() Vergeet niet je rug te trainen he! Anders word je net als een vriend van me +o( en een paar jaar later heb je geen rug meer. EDIT: fietsmanier is fantastisch voor én je sixpack én je zijkanten. |
![]() |
||
Citaat:
En waarom zou het met je lichaamsgewicht opeens niet voor je groei uitmaken, en met apparaten etc wel ![]()
||
Citaat:
![]() probeer het push up schema. voor mij werkte het goed. niet opgeven en genoeg rust geven aan je lichaam en je komt al heel ver als je de push ups combineert met buik en rugspier oefeningen. (vergeet btw niet om ook iets aan je benen te doen anders kloppen de verhoudingen van je lichaam niet). je kan trouwens ook altijd nog chin ups proberen. probeer het eens en kijk of je het wat vind. succes ![]() |
![]() |
|
Als je heel weinig vet hebt hoeft het echt niet lang te duren voor je een sixpack hebt hoor....
Paar punten: -Train niet ELKE dag. Neem telkens een dag rust, anders krijgt je lichaam geen tijd te herstellen. Geldt ook voor andere spiergroepen dan je buik uiteraard -Als je massa wil, ga dan geen 100 herhalingen maken. Maximaal 12. -Als het veel te makkelijk is om 12 herhalingen te maken, maak de oefening dan zwaarder door gewicht toe te voegen, of doe gewoon zwaardere varianten. (Voor je borst kun je op één hand opdrukken bijvoorbeeld)
|
Zeker dat ik die 100 push ups ga halen! Dan kan ik een weddenschap sluiten met m'n gymleraar, extra punten op m'n rapport en chocola
![]() ![]() @honkballertje: omdat ik van mezelf weet dat ik genoeg rust neem, niet te zwaar doe (ook niet met gewichttilwedstrijden), altijd olv vrienden ben die wel zéker weten wat ze doen (1 daarvan doet er een opleiding voor, hij is dan natuurlijk geen personal trainer, maar je weet wat ik bedoel) en je op je 13e net begint met een groeispurt en ik door (on)geluk vrijwel niet meer groei. Er zit veel verschil tussen 13 en 16, zowel met weten waar je grenzen liggen als met groeien. @Hulk: Jolle heeft niks gezegd over stoppen met groeien, alleen dat zonder gewichten/apparaten oefeningen geen kwaad kunnen. |
![]() |
||
Citaat:
dat groeien snap ik niet helemaal wat je bedoelt. bedoel je groei van spieren of groei in lengte? in de lengte zal trainen namelijk niet veel uitmaken. ben nu (bijna) 1.90 (15jaar) en ben in die paar jaar dat ik nu train echt niet aangetast op het gebied van groei. als je bedoelt op het gebied van de groei van de spieren zit er wel een duidelijk verschil tussen 13 en 16. als 13 jarige zit je net in de puberteit (of nog net niet) en dan zal je veel minder snel spiergroei krijgen door iets met hormonen. meer testosteron o.i.d. bij een oudere leeftijd die zorgt dat je ook sneller vooruitgang ziet. zoiets heb ik ergens een keer meegekregen weet het allemaal niet helemaal zeker. btw tof dat je vrienden je willen helpen met trainen. die vrienden van mij zijn een stel luiaards ![]() |
![]() |
||
Citaat:
punt 1 had ik al verteld 2 klopt wel maar met push ups (vond ik dan met die leeftijd en nu nog steeds) is het leuk en motiverent om de vooruitgang te zien. als je idd rond de 100 komt is het meer uithoudingsvermogen, maar ik ga er vanuit dat iemand van 13 er niet meer dan 25 kan (goed diep, ongetraint). 3tipje voor TS kijk op youtube naar zwaardere varianten. als je iets vind wat je wilt proberen post het ff hier zodat anderen ook ff mee kunnen kijken of het een redelijke oefening is. (ga je trouwens ooit met gewichten push ups doen doe de gewichten dan in je rug zeg maar tussen de schouders. als het te veel rond je middel is krijg je blessures. je kan ze hoog op je rug krijgen d.m.v rugzakje o.i.d. wees creatief met het gewicht wat je gebruikt. zodra het warmer wordt kan je ook buiten opdrukken met zakken zand/water o.i.d. je hebt niet altijd gewichten nodig. |
![]() |
|
Ik had gister weer me eerste dag school en ik voelde me gebroken(spierpijn
![]() dus wel vooruitgang ! vandaag zal ik dan rust nemen ![]() bij pussups haal ik wel de 25 en de 50 ook wel als ik daar eventjes rust tussen heb. nu al zin in de zomer om lekker buiten te trainen ![]() verder schijf ik vanmiddag nog wel iets want ik moet naar school xD |
![]() |
||
Citaat:
met die push ups bedoelde ik eigenlijk achter elkaar dus zonder rust. als je met dat push up schema begint zal je direct beginnen met meer dan 50 in totaal. in meerdere kleinere setjes. (oh ja spierpijn laat niet per se zien dat er vooruitgang is. het laat alleen zien dat je spieren iets hebben gedaan wat ze niet gewent zijn. als je geen spierpijn hebt betekent dat niet dat je minder zwaar hebt getraint. maar als je net begint met trainen is spierpijn wel een goed teken dat je ver genoeg gaat ![]() |
![]() |
|
Ja, spiergroei, Honkie
![]() Het is inderdaad zo dat je beter alleen kunt trainen dan met een hele groep, ook qua aantal gewichten/apparaten, maar dan ken je mijn sportschool nog niet. Van alles 3 apparaten, vele gewichten, grote ruimtes en ga zo maar door ![]() Ik heb vandaag ook flinke spierpijn, nieuwe manier geprobeerd van schouders trainen; ik deed herhalingen, maar hoort daarmee maar 1 set per dag max. Ga ik zo maar ff cardio doen, moet m'n vetje ook op peil houden, hè ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() bedoelde ook niet dat het niet kon met apparaten enzo, maar eigenlijk ben ik zelf luier als ik met andere mensen train ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten Waterput | 12 | 02-01-2008 10:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #11 Verwijderd | 405 | 14-03-2006 14:31 | |
Vrije tijd |
Volleybal miekmuis | 198 | 20-04-2004 13:49 | |
Psychologie |
Inschatten van problemen en het inschatten van sterke punten (van jezelf) iamre18 | 34 | 26-02-2003 19:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mijn mening over Aristoteles en diens uitwerking Memphis Man | 7 | 09-02-2003 14:59 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |