Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2010, 15:04
HDuck
HDuck is offline
Hallo, Ik ben Tim en 13 jaar oud
Ik ben niet egt gespierd maar ook niet egt Flubber, maar zou er wel graag iets breder uitzien en een klein wasbordje krijgen
elke dag als ik wakker wordt en voor ik ga pitte druk ik me op zover ik kan en sinds kort doe ik buikspier oefeningen (wat ik doe is plat op me bed liggen en beide benen beetje boven me bed tillen en dat vast te houden).
Ik merk dat het steeds makkelijker wordt om dezen dingen te doen.
Maar op internet zie ik dat ik niet de goede manier doe maar het wel goed is als het steeds makkelijker gaat. Dus weet ik niet of ik het goed doe of niet..
Verder eet ik niet HEEL ongezond maar natuurlijk snoep ik wel
en drink ik wel 3x in de week een energie
Verder zag ik ook wel dingen over me vetpercentage nou denk ik dat dat geen probleem ben want ik ben dun

Al vast heeeel erg bedankt

Laatst gewijzigd op 28-02-2010 om 15:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2010, 17:13
Henck
Henck is offline
Dag jongen,

Dertien is nog te jong om je met dit soort praktijken bezig te houden. Sorry voor het cliché, maar het is nou eenmaal zo.

MVG,
'Enck
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 17:18
HDuck
HDuck is offline
dat is ook zoon probleem heel veel mensen zeggen dus ook dat ik te jong ben maar ook heel veel zeggen dat het tijd is om beetje te gaan kweken.. dus wil ik dat gaan doen!
en ik hoef ook niet spr gespiert te eindigen en ik weet dat ik me moet inzetten want dat doe ik ;o
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 17:30
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Maar het is ook een probleem!
Je bent nog in de groei, bla bla.

Maar daarentegen lijkt het me beter om je te helpen om het goed te doen dan het afwijzen en je het nog steeds fout doet.

Maargoed: http://www.mystomachexercises.com/ho...bicycle-crunch
De typische fietsmanier, men ligt op de rug, hoofd ondersteunen, gezicht naar je knieen wijzend, de benen fietsend. Die site laat het wel goed zien, anders gewoon youtube Bicycle Crunch of google

Vergeet niet je rug te trainen he! Anders word je net als een vriend van me +o( en een paar jaar later heb je geen rug meer.

EDIT: fietsmanier is fantastisch voor én je sixpack én je zijkanten.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 17:39
HDuck
HDuck is offline
Heel erg bedankt ik heb het net even gedaan en het voelt wel lekker om te doen!
Ik heb nu ook zoon grote veer met handvatten om je biseps/triseps/borst/buik te trainen
zou dat ook goed zijn om te gebruiken?
Jij weet het denk ik beter aangezien jij bij een fitnesscentrum zit.
en ik ga inderdaad aan me rug denken. ik wil geen doode rug, weetje daar ook nog iets voor?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 17:55
Verwijderd
Mijn judotrainer zei altijd: oefeningen die je zonder hulpmiddelen (gewichten, fitnessapparaten, etc.) kan doen kunnen geen kwaad, ook als je nog in de groei bent. Maar naar de sportschool is dus nog geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:01
HDuck
HDuck is offline
ok. ik was ook niet van plan om naar de sportschool te gaan. ik wil alleen iets breder uit zien en iets sterker worden
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:17
Afwezignummer2
Ik gebruik altijd apparaten die een combinatie gebruiken van rug- en meerdere andere spieren, dus ik weet daar vrijwel niks vanaf, ik weet alleen 1 oefening die zowel de achterkant van je schouders als de spieren rond je schouderbladen traint.
Sta met je benen rechtop, dan ga je met je rug(recht) naar voren, totdat je een zon 90 graden hoek hebt: zoiets als een 7 (of een schaatspositie, voor als je schaatsen in de vakantie hebt gekeken). Zorg dat je rug recht blijft, kijk bijvoorbeeld in de spiegel of je rug nog recht is. Dan strek je je armen rechtuit naar de zijkanten, alsof je een soort vliegtuig nadoet, dan draai je met je armen(recht) rondjes. Na zon 20 rondjes hoor je wel wat te voelen aan de achterkant van je schouder neem ik aan.
Het kan evt ook met gewichtjes, maar zoals Jolle zegt is dat nog geen goed idee.

Zon veer is grappig, maar ik weet daar weinig van, ik heb 'm zelf nog nooit gebruikt, van opdrukken krijg je ook borstspieren, dus dat lijkt me beter.
Je hebt veel apparaten, maar ook als je naar de sportschool gaat is de fietsmanier beter voor je buikspieren dan welk apparaat dan ook, hardlopen is beter dan puur kuiten trainen, snap je? Het is alleen makkelijker om specifieke spieren beter te trainen, zoals dat ik het bijvoorbeeld fijner vind om mn borstspieren en schouders apart met apparaten te trainen dan om mezelf op te drukken, maar bijvoorbeeld m'n buikspieren liever met fietsen doe.

EDIT: je krijgt in jouw tijd meer spieren van je puberteit dan van trainen, hoor
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:43
HDuck
HDuck is offline
oky ^^ dankje ik zal ook niet super intensief gaan trainen maar ik heb gwn te goeden moet. verder zit ik idd midden in pubertijd ik krijg een snor X_X scheren is kut x'D maar lukt wel maar dat was niet het onderwerp. ik snap het dat hardlopen beter is dan puur kuiten trainen. nog over die veer, dat is zoon trainings middel die veel tegelijk traint is dat dan goed of niet. het doet namelijk ook me biseps die ik graag iets ronder wil hebben :$? verder ga ik nog jou schaatpositie doen. even kijken of het werkt en wel lekker is.

Bedankt ^^
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:46
Afwezignummer2
Als je 10 grote spieren gebruikt om 1 ding te doen, dan doet dat natuurlijk minder goed dan als je 2 grote spieren gebruikt om 1 ding te doen.

Know w'I'm sayin'?

Btw, je kunt beter in de ochtend trainen dan in de avond (vooral beter dan beiden, aangezien je maar een bepaald aantal keer per dag een spier mag trainen), dan ben je fysiek op z'n best. Je moet in de avond je tijd gebruiken om te leren, dat is dan weer beter (zit het nog vers in je kortetermijn, dan gaat het veel makkelijker over naar je langetermijn, wat het doel is van leren).
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 19:57
Pluis
Pluis is offline
deze gaat naar sport!
Oud 28-02-2010, 20:18
HDuck
HDuck is offline
Pluis mijn excusses..
Ik ben nieuw weetje dus wist ik niet ;x
Afwezig ik snap je en ik zal dan voortaan in de ochtent trainen
als ik nog vragen heb weet ik je wel te vinden

HEEL ERG BEDANKT!!!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 07:06
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik gebruik altijd apparaten die een combinatie gebruiken van rug- en meerdere andere spieren, dus ik weet daar vrijwel niks vanaf, ik weet alleen 1 oefening die zowel de achterkant van je schouders als de spieren rond je schouderbladen traint.
Sta met je benen rechtop, dan ga je met je rug(recht) naar voren, totdat je een zon 90 graden hoek hebt: zoiets als een 7 (of een schaatspositie, voor als je schaatsen in de vakantie hebt gekeken). Zorg dat je rug recht blijft, kijk bijvoorbeeld in de spiegel of je rug nog recht is. Dan strek je je armen rechtuit naar de zijkanten, alsof je een soort vliegtuig nadoet, dan draai je met je armen(recht) rondjes. Na zon 20 rondjes hoor je wel wat te voelen aan de achterkant van je schouder neem ik aan.
Het kan evt ook met gewichtjes, maar zoals Jolle zegt is dat nog geen goed idee.

Zon veer is grappig, maar ik weet daar weinig van, ik heb 'm zelf nog nooit gebruikt, van opdrukken krijg je ook borstspieren, dus dat lijkt me beter.
Je hebt veel apparaten, maar ook als je naar de sportschool gaat is de fietsmanier beter voor je buikspieren dan welk apparaat dan ook, hardlopen is beter dan puur kuiten trainen, snap je? Het is alleen makkelijker om specifieke spieren beter te trainen, zoals dat ik het bijvoorbeeld fijner vind om mn borstspieren en schouders apart met apparaten te trainen dan om mezelf op te drukken, maar bijvoorbeeld m'n buikspieren liever met fietsen doe.

EDIT: je krijgt in jouw tijd meer spieren van je puberteit dan van trainen, hoor
nu het op sport staat en ik het topic ook heb gelezen zal ik alsnog even reageren op deze post.

waarom zou HDuck (13 jaar) niet met machines kunnen trainen en jij als 16 jarige wel? jij bent net zo goed nog in de groei als iemand van 13.

@HDuck je kan best met apparaten gaan trainen mits je de goede TECHNIEK leert. het kan alleen fout gaan als je de verkeerde techniek gebruikt of wanneer je bijvoorbeeld alleen borst traint en niet de rug. door middel van apparaten zal de groei van o.a. de borstspieren veel sneller gaan, maar dat moet je ook je rugspieren trainen als compensatie

(ik weet niet welke manier van gezond eten je bedoelde in je eerste post, maar om sterk te worden hoef je echt niet eindeloos sla en nootjes te eten enzo hoor . gewoon extra veel eten als je moeder pasta opschept op je bord. als je nooit pasta eet is dat iets wat je je moeder zou moeten vragen om te gaan koken. pasta's (macaroni, spagetti enzovoort) kosten niet extreem veel moeite om klaar te maken, maar zijn wel heel goed voor je lichaam aangezien je veel calorieën binnen moet krijgen om sterker te kunnen worden (en dan bedoel ik dus niet calorieën op de manier van chocolade reep enzo).

oh ja als je toch zonder apparaten traint zou ik ff op google zoeken naar: 100 push ups. de site zelf ziet er nou niet echt helemaal super uit (vind ik) alsof je er echt sterk van wordt. maar als je dit schema goed volgt kan je zo richting de 100 push ups voor de zomer (met gemak).

vergeet trouwens niet om ook rust te houden. spieren kunnen niet groeien als ze geen rust krijgen. 1 dag trainen 1 dag rust 1 dag trainen 1 dag rust enzovoort is het best als je per se veel wilt trainen. je kan beter een paar keer per week zwaar trainen dan elke dag trainen (wat dan lang niet zo zwaar kan aangezien je niet de tijd krijgt om te herstellen)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 08:02
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Mijn judotrainer zei altijd: oefeningen die je zonder hulpmiddelen (gewichten, fitnessapparaten, etc.) kan doen kunnen geen kwaad, ook als je nog in de groei bent. Maar naar de sportschool is dus nog geen goed idee.
Je stopt niet met groeien als je gaat trainen....... Grootste onzinverhaal ooit.

En waarom zou het met je lichaamsgewicht opeens niet voor je groei uitmaken, en met apparaten etc wel
Oud 01-03-2010, 16:07
honkballertje
honkballertje is offline
trouwens vergeten om te melden. je krijgt niet zomaar een sixpack. ook niet zomaar een kleintje. daarvoor zal je eerst veel spiermassa moeten hebben en een erg laag vetpercentage. als 1 van de 2 ontbreekt is het kansloos.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 17:06
HDuck
HDuck is offline
Jha ik weet dat het lang duurt voordat je een sixpack krijgt maar aan me vetpercentage zal het niet gaan liggen en ik heb die site nog bekeken wat er wel belovend uitziet en ik train zoieso me rug want ik wil idd niet dat ik die mol
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 17:12
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Jha ik weet dat het lang duurt voordat je een sixpack krijgt maar aan me vetpercentage zal het niet gaan liggen en ik heb die site nog bekeken wat er wel belovend uitziet en ik train zoieso me rug want ik wil idd niet dat ik die mol
je klinkt realistisch .

probeer het push up schema. voor mij werkte het goed. niet opgeven en genoeg rust geven aan je lichaam en je komt al heel ver als je de push ups combineert met buik en rugspier oefeningen. (vergeet btw niet om ook iets aan je benen te doen anders kloppen de verhoudingen van je lichaam niet). je kan trouwens ook altijd nog chin ups proberen. probeer het eens en kijk of je het wat vind.

succes
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 17:40
Hulk
Hulk is offline
Als je heel weinig vet hebt hoeft het echt niet lang te duren voor je een sixpack hebt hoor....

Paar punten:
-Train niet ELKE dag. Neem telkens een dag rust, anders krijgt je lichaam geen tijd te herstellen. Geldt ook voor andere spiergroepen dan je buik uiteraard
-Als je massa wil, ga dan geen 100 herhalingen maken. Maximaal 12.
-Als het veel te makkelijk is om 12 herhalingen te maken, maak de oefening dan zwaarder door gewicht toe te voegen, of doe gewoon zwaardere varianten. (Voor je borst kun je op één hand opdrukken bijvoorbeeld)
Oud 01-03-2010, 19:30
Afwezignummer2
Zeker dat ik die 100 push ups ga halen! Dan kan ik een weddenschap sluiten met m'n gymleraar, extra punten op m'n rapport en chocola Iemand anders heeft dat al met 'm gedaan Bedankt voor de tip!

@honkballertje: omdat ik van mezelf weet dat ik genoeg rust neem, niet te zwaar doe (ook niet met gewichttilwedstrijden), altijd olv vrienden ben die wel zéker weten wat ze doen (1 daarvan doet er een opleiding voor, hij is dan natuurlijk geen personal trainer, maar je weet wat ik bedoel) en je op je 13e net begint met een groeispurt en ik door (on)geluk vrijwel niet meer groei. Er zit veel verschil tussen 13 en 16, zowel met weten waar je grenzen liggen als met groeien.

@Hulk: Jolle heeft niks gezegd over stoppen met groeien, alleen dat zonder gewichten/apparaten oefeningen geen kwaad kunnen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 20:35
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Zeker dat ik die 100 push ups ga halen! Dan kan ik een weddenschap sluiten met m'n gymleraar, extra punten op m'n rapport en chocola Iemand anders heeft dat al met 'm gedaan Bedankt voor de tip!

@honkballertje: omdat ik van mezelf weet dat ik genoeg rust neem, niet te zwaar doe (ook niet met gewichttilwedstrijden), altijd olv vrienden ben die wel zéker weten wat ze doen (1 daarvan doet er een opleiding voor, hij is dan natuurlijk geen personal trainer, maar je weet wat ik bedoel) en je op je 13e net begint met een groeispurt en ik door (on)geluk vrijwel niet meer groei. Er zit veel verschil tussen 13 en 16, zowel met weten waar je grenzen liggen als met groeien.

@Hulk: Jolle heeft niks gezegd over stoppen met groeien, alleen dat zonder gewichten/apparaten oefeningen geen kwaad kunnen.
tja met weten waar je grenzen liggen moet je natuurlijk wel oppassen. maargoed ik begon op die leeftijd (13 bedoel ik dan) ook met push ups en zulk soort oefeningetjes. als je weet hoe je ze moet uitvoeren (en bij push ups kan je dat bijna niet fout doen (sit ups wel)) zal je er echt niks van krijgen.
dat groeien snap ik niet helemaal wat je bedoelt. bedoel je groei van spieren of groei in lengte? in de lengte zal trainen namelijk niet veel uitmaken. ben nu (bijna) 1.90 (15jaar) en ben in die paar jaar dat ik nu train echt niet aangetast op het gebied van groei.
als je bedoelt op het gebied van de groei van de spieren zit er wel een duidelijk verschil tussen 13 en 16. als 13 jarige zit je net in de puberteit (of nog net niet) en dan zal je veel minder snel spiergroei krijgen door iets met hormonen. meer testosteron o.i.d. bij een oudere leeftijd die zorgt dat je ook sneller vooruitgang ziet. zoiets heb ik ergens een keer meegekregen weet het allemaal niet helemaal zeker.

btw tof dat je vrienden je willen helpen met trainen. die vrienden van mij zijn een stel luiaards . train vooral alleen en tijdens sport (honkbal). maar alleen trainen is beter t.o.v met een grote groep tegelijk, omdat je dan niet tot je max kan gaan (aangezien iedereen het aantal herhalingen moet halen). daarnaast kan je ook niet echt met gewichten trainen met een heel team tegelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 20:46
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Als je heel weinig vet hebt hoeft het echt niet lang te duren voor je een sixpack hebt hoor....

Paar punten:
-Train niet ELKE dag. Neem telkens een dag rust, anders krijgt je lichaam geen tijd te herstellen. Geldt ook voor andere spiergroepen dan je buik uiteraard
-Als je massa wil, ga dan geen 100 herhalingen maken. Maximaal 12.
-Als het veel te makkelijk is om 12 herhalingen te maken, maak de oefening dan zwaarder door gewicht toe te voegen, of doe gewoon zwaardere varianten. (Voor je borst kun je op één hand opdrukken bijvoorbeeld)
ja als je echt anorectia hebt duurt het niet zo lang om een sixpack te krijgen. voor de gemiddelde jongen van 13 heb je die sixpack echt niet 1.2.3.

punt 1 had ik al verteld
2 klopt wel maar met push ups (vond ik dan met die leeftijd en nu nog steeds) is het leuk en motiverent om de vooruitgang te zien. als je idd rond de 100 komt is het meer uithoudingsvermogen, maar ik ga er vanuit dat iemand van 13 er niet meer dan 25 kan (goed diep, ongetraint).
3tipje voor TS kijk op youtube naar zwaardere varianten. als je iets vind wat je wilt proberen post het ff hier zodat anderen ook ff mee kunnen kijken of het een redelijke oefening is. (ga je trouwens ooit met gewichten push ups doen doe de gewichten dan in je rug zeg maar tussen de schouders. als het te veel rond je middel is krijg je blessures. je kan ze hoog op je rug krijgen d.m.v rugzakje o.i.d. wees creatief met het gewicht wat je gebruikt. zodra het warmer wordt kan je ook buiten opdrukken met zakken zand/water o.i.d. je hebt niet altijd gewichten nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 05:58
HDuck
HDuck is offline
Ik had gister weer me eerste dag school en ik voelde me gebroken(spierpijn)
dus wel vooruitgang ! vandaag zal ik dan rust nemen
bij pussups haal ik wel de 25 en de 50 ook wel als ik daar eventjes rust tussen heb.
nu al zin in de zomer om lekker buiten te trainen
verder schijf ik vanmiddag nog wel iets want ik moet naar school xD
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 06:26
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik had gister weer me eerste dag school en ik voelde me gebroken(spierpijn)
dus wel vooruitgang ! vandaag zal ik dan rust nemen
bij pussups haal ik wel de 25 en de 50 ook wel als ik daar eventjes rust tussen heb.
nu al zin in de zomer om lekker buiten te trainen
verder schijf ik vanmiddag nog wel iets want ik moet naar school xD
zo vroeg!

met die push ups bedoelde ik eigenlijk achter elkaar dus zonder rust. als je met dat push up schema begint zal je direct beginnen met meer dan 50 in totaal. in meerdere kleinere setjes.

(oh ja spierpijn laat niet per se zien dat er vooruitgang is. het laat alleen zien dat je spieren iets hebben gedaan wat ze niet gewent zijn. als je geen spierpijn hebt betekent dat niet dat je minder zwaar hebt getraint. maar als je net begint met trainen is spierpijn wel een goed teken dat je ver genoeg gaat )
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 14:51
HDuck
HDuck is offline
Jha ik ga om half 8 met de bus en moest nog even aankleden
maar ik snapte dat je bedoelde in een x
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 17:26
Afwezignummer2
Ja, spiergroei, Honkie
Het is inderdaad zo dat je beter alleen kunt trainen dan met een hele groep, ook qua aantal gewichten/apparaten, maar dan ken je mijn sportschool nog niet. Van alles 3 apparaten, vele gewichten, grote ruimtes en ga zo maar door

Ik heb vandaag ook flinke spierpijn, nieuwe manier geprobeerd van schouders trainen; ik deed herhalingen, maar hoort daarmee maar 1 set per dag max.
Ga ik zo maar ff cardio doen, moet m'n vetje ook op peil houden, hè
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2010, 17:42
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ja, spiergroei, Honkie
Het is inderdaad zo dat je beter alleen kunt trainen dan met een hele groep, ook qua aantal gewichten/apparaten, maar dan ken je mijn sportschool nog niet. Van alles 3 apparaten, vele gewichten, grote ruimtes en ga zo maar door

Ik heb vandaag ook flinke spierpijn, nieuwe manier geprobeerd van schouders trainen; ik deed herhalingen, maar hoort daarmee maar 1 set per dag max.
Ga ik zo maar ff cardio doen, moet m'n vetje ook op peil houden, hè
16 en nu al moeten denken aan je vetje op peil houden?

bedoelde ook niet dat het niet kon met apparaten enzo, maar eigenlijk ben ik zelf luier als ik met andere mensen train
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 17:42
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Jha ik ga om half 8 met de bus en moest nog even aankleden
maar ik snapte dat je bedoelde in een x
dan moet je echt ziek vroeg naar school!!!!!!

oke mooi zo
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 07:08
HDuck
HDuck is offline
Ja, Ik woon er vet ver vanaf xD
en het klopt over je groep. want dan ben ik ook lui (a)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 06:42
Afwezignummer2
Als de rest een beetje sportief is, maakt het uiteindelijk niet veel meer uit. Zit je in het weekend alleen ff na in de snackbar om de hoek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten