Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2010, 17:19
therock
therock is offline
Heey

ik heb een vraag
ik ben sportief aangelegd qua lichaam maar ik heb eigenlijk niks mee gedaan buiten sporadisch een gaan powertrainen met een cardio ertussen maar ik zou eigenlijk willen beginne lopen (op men eigen, niet bij een of andere club)
maar hoelang zou ik dit moeten doen 1ste keer 2de keer enz..

mjn doel is eigenlijk men vet wegbrande(niet da dat veel is ofzoo maar toch dat vet voor mn buikspieren weg krygen)
& wat zou k moeten eten?
k ben al gestopt met snoep enz
maar toch...

alvast bedanktt
Oud 24-01-2010, 18:42
MisSunshine
MisSunshine is offline
Je doet het toch wel omdat je het leuk vind he? Bij de sportschool liggen bij mij van die briefjes met zo'n schema erop. Ze raden vaak 20 minuten aan, zeker in het begin. Zelf loop ik het liefste een half uur, ben geen expert maar vind het wel leuk. Om te beginnen is het verstandig om eerst in te lopen, daarna wat harder, dan weer gewoon lopen, weer wat sneller, etc. Er zullen vast mensen zijn die hier meer verstand van hebben dan dat ik heb .
Oud 24-01-2010, 18:44
therock
therock is offline
Citaat:
Je doet het toch wel omdat je het leuk vind he? Bij de sportschool liggen bij mij van die briefjes met zo'n schema erop. Ze raden vaak 20 minuten aan, zeker in het begin. Zelf loop ik het liefste een half uur, ben geen expert maar vind het wel leuk. Om te beginnen is het verstandig om eerst in te lopen, daarna wat harder, dan weer gewoon lopen, weer wat sneller, etc. Er zullen vast mensen zijn die hier meer verstand van hebben dan dat ik heb .
jah ik vind het wel leuk op een of andere manier x)
& mercii
Oud 24-01-2010, 19:13
honkballertje
honkballertje is offline
hoe lang je moet lopen ligt eraan hoe lang je kunt lopen . kijk een keer hoe lang je kunt lopen. loop zo lang mogelijk door totdat je echt niet meer verder kunt (niet bij klein beetje moet gelijk stoppen en je ook niet dood rennen). neem die tijd op vanaf begin totdat je stopt. en dan weet je hoe lang je kan rennen (wel hardloop tempo dus niet bijna wandelen of bijna sprinten). de volgende keer kan je kijken of je wat langer kan enzovoort enzovoort. als je er op een gegeven moment achter komt dat je sprinten of juist lange afstanden lopen leuk vind kan je daar je snelheid op aanpassen (en zal de 'hoe lang lopen' ook veranderen).

ben je van plan om binnen (loopband) of buiten te gaan lopen?

succes iig
Oud 24-01-2010, 20:29
Pluis
Pluis is offline
Voor tips over hardlopen is er het hardlooptopic op sport, daar zijn ervaren lopers die je precies kunnen vertellen wat handig is.

voor vragen over voeding kun je hier op lichaam en gezondheid terecht in het grote voeding en gezondheidtopic!

Regels voor berichten