Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2010, 20:25
xxsylviaxx
xxsylviaxx is offline
Na hoeveel sigaretten roken wordt je eigenlijk verslaafd en als je verslaafd bent en je stopt blijft de trek in een sigaret dan (ken iemand die na 2 jaar nog trek heeft)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2010, 20:35
Arachnia
Arachnia is offline
Na 1.
HUUUHUHUHUHUUUUU.
Oud 14-01-2010, 20:38
Toneless
Toneless is offline
Het is lastig te zeggen wanneer iemand verslaafd is en helemaal na een bepaald aantal sigaretten. Ik denk dat niet vast staat en per persoon verschilt. Je kan iemand pas verslaafd noemen als die het nodig heeft om zich goed te voelen. En dat kan de persoon het beste van zichzelf bepalen. Je hebt ook 2 verschillende soorten verslaafd, geestelijk en lichamelijk. Ik denk dat de geestelijke verslaving het langst duurt en de lichamelijke na 2 weken niet roken weg is. Ben zelf ook gestopt, sinds 1 januari, en zin in een sigaret heb ik wel maar me lichaam heeft het niet nodig. Dus zo verslaafd was ik ook niet.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Oud 14-01-2010, 21:35
anoniem93
anoniem93 is offline
Ik denk dat er wenig mensen zijn die na 1 sigaret al verslaafd zijn. Als dat al zo is gaan ze door omdat ze het lekekr vinden (en dat is bijzonder na 1 sigaret, want die is meestal fucking goor) of om stoer te doen, en dan door die volgende sigaretten verslaafd raken. Het is echt niet zo dat je lichaam na een sigaret al niet meer zonder nicotine kan.

Zelf rook ik af en toe een paar sigaretten tijdens het uitgaan, maar daarbuiten nooit. Dan heb ik er gwn geen zin aan.

Laatst gewijzigd op 17-01-2010 om 11:30.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 21:37
Verwijderd
Mijn vader is meer dan 10 jaar gestopt, mijn moeder meer dan 15 jaar en zelfs die hebben af en toe nog trek in een sigaret.
Zelf heb ik een tijd alleen in het weekend gerookt en dan meestal alleen toen ik uitging, het kwam voor dat ik maanden niet rookte. Ik had er geen trek in, geen behoefte aan. Om verschillende redenen/omstandigheden ben ik meer gaan roken en ik denk dat ik nu niet meer zo simpel zonder zou kunnen
Ik denk dat je in bepaalde omstandigheden altijd wel trek zult houden, al is de drang om ernaar te grijpen veel minder als je al jaren bent gestopt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 10:31
Thinus
Thinus is offline
eens verslaafd altijd verslaafd
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 14:02
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Om verschillende redenen/omstandigheden ben ik meer gaan roken en ik denk dat ik nu niet meer zo simpel zonder zou kunnen
Ik denk dat je in bepaalde omstandigheden altijd wel trek zult houden, al is de drang om ernaar te grijpen veel minder als je al jaren bent gestopt.
Ja inderdaad. Ik rook eigenlijk alleen 's avonds en dan het liefst als ik lekker heb gegeten. Als ik alleen ben rook ik vrijwel niet. Maar ik krijg 's avonds meestal wel zin in een sigaret, omdat ik dan ook meestal rook.
Oud 16-01-2010, 17:43
Thinus
Thinus is offline
ik vind dat roken te zwart wit wordt gezien: je rookt of je rookt niet terwijl er ook nog veel grijs tussen zit.

ik rook doordeweeks af en toe savonds een sigaret als ik zin heb. En in het weekend meestal wel meer, en als ik drink. maar als iemand vraagt of ik rook zeg ik nee.

Laatst gewijzigd op 18-01-2010 om 10:54.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
ik vind dat roken te zwart wit wordt gezien: je rookt of je rookt niet terwijl er ook nog veel grijs tussen zit.

ik rook doordeweeks af en toe savonds een sigaret als ik zin heb en ik het weekend meestal wel meer en als ik drink. maar als iemand vraagt of ik rook zeg ik nee.
mja, het is dan maar net hoe of je dat ziet. Ik kan begrijpen dat jij jezelf geen roker vindt, maar ik zou jou eerlijk gezegd wel een roker noemen. Er zit toch wel enige regelmaat in; meestal in het weekend.
Als iemand mij vraagt of ik harddrugs gebruik, zeg ik wel ja (mits diegene daar mij dan niet vreemd op aan gaat kijken enz), maar ik gebruik niet zoveel en al helemaal niet regelmatig. Of iemand gebruikt ja of nee vind ik afhangen van de hoeveelheid en regelmaat waarmee iemand iemand gebruikt. Als iemand zo heel af en toe een pilletje neemt op een feest vind ik niet dat diegene drugs gebruikt, maar als iemand regelmatig wat nieuws probeert en vaker gebruikt vind ik dat wel. Roken schaar ik dan ook onder drugsgebruik, nicotine zorgt immers voor de verslaving.
Jij rookt zo af en toe door de weeks wel wel, en in het weekend vaak, dus dan vind ik dat je rookt. Ik vind ook dat ik drugs gebruik, vroeger deed ik het best vaak, nu wat minder maar af en toe nog wel en soms wat nieuwe dingen.

No offence trouwens hoor, ik heb niets tegen rokers

edit: Wat een onzin lul ik eigenlijk Ik dwaald een beetje af, nu lees ik dat je dat zegt over dat grijze gebied...mja, ik vind dus ook wel dat dat er is, maar ik denk dat ik die grens bij roken veel lager vind. Ik rook zelf zo heel soms een peukje, maar eigenlijk alleen als ik super vaag of hard aan het trippen ben, maar vind mezelf geen roker. Als jij minder had gerookt vond ik je ook geen roker

Laatst gewijzigd op 17-01-2010 om 13:34.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 10:56
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
No offence trouwens hoor, ik heb niets tegen rokers
ben ook geen roker!!!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 14:15
Verwijderd
jij vindt jezelf geen roker
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 01:59
Verwijderd
Citaat:

ik rook doordeweeks af en toe savonds een sigaret als ik zin heb. En in het weekend meestal wel meer, en als ik drink. maar als iemand vraagt of ik rook zeg ik nee.
Nonsense. Je rookt of je rookt niet. Dat "zin hebben" is domweg de nicotineverslaving in de eerste plaats en in de tweede plaats gewoonteverslaving. You're in denial, dude. Maar goed; dit gezegd hebbende zal ik wel weggezet worden als "anti-rook".
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 02:02
Verwijderd
Citaat:
eens verslaafd altijd verslaafd
Nonsense. Het is wel zo dat iemand die stopt met roken nooit een niet-roker zal worden maar altijd ex-roker zal blijven. Het verschil zit 'm in de nicotinereceptoren in de hersenen. Die blijven namelijk. Zodra een ex-roker een shot nicotine krijgt staat er een hongerig leger aan receptoren klaar dat in ontvangst te nemen, waar een niet-roker nog dat leger op moet bouwen. Als ik het verhaal correct heb onthouden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 02:12
Verwijderd
Citaat:
Je rookt of je rookt niet.
Waar leg jij de grens dan? Vind je dat ik rook, als je m'n post hierboven leest?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 02:26
Verwijderd
Citaat:
Waar leg jij de grens dan? Vind je dat ik rook, als je m'n post hierboven leest?
De grens heb ik toch zojuist gelegd?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 03:01
Verwijderd
oh damn ja idd sorry super dom haha stond gewoon in je post. ik steek het maar op het tijdstip
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 03:25
Verwijderd
Citaat:
oh damn ja idd sorry super dom haha stond gewoon in je post. ik steek het maar op het tijdstip
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 18:55
xxsylviaxx
xxsylviaxx is offline
waar ik nou eigenlijk bang voor ben is : ik rook ongv. 1/2 joints per week met tabak natuurlijk maar wil geen verslaving krijgen aan tabak maar zit de kans erin dat dit kan gebeuren?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 21:09
Thinus
Thinus is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 11:55
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
waar ik nou eigenlijk bang voor ben is : ik rook ongv. 1/2 joints per week met tabak natuurlijk maar wil geen verslaving krijgen aan tabak maar zit de kans erin dat dit kan gebeuren?
Ja het kan gebeuren. Echter zo lang jij het bij die 2 joints houd en de verleiding weerstaat om een peuk op te steken is er naar mijn idee niet zo veel aan de hand. Zorg ervoor dat je zelf geen sigaretten in huis hebt en dat je jezelf zo min mogelijk in de verleiding brengt om een peuk op te steken door uit de buurt te blijven van mensen die roken.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten