Advertentie | |
|
![]() |
|
Van het ene op andere moment gaan sparen is wel een omslag, zeker als je daarvoor je geld altijd tot het laatste toe uitgaf!
Naast een spaarrekening openen met je ouders kun je ook opschrijven wat je per maand binnen krijgt en wat je uitgeeft. Welke uitgaven zijn heel belangrijk en welke kun je juist schrappen zodat je dat bedrag kunt sparen? Zijn er mogelijkheden om je inkomsten te vergroten, enz. Als je inzicht hebt in je inkomsten- en uitgavenpatroon wordt sparen wat makkelijker! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Vraag een spaarrekening aan en zet voor jezelf de regel dat je bijv elke maand 50% van wat je binnenkrijgt op de spaarrekening zet.
Laatste keer dat ik een spaarrekening aanvroeg duurde dat 3 minuten oid via internet bankieren. Geen man of vrouw van de Rabobank gezien, of gesproken. Voor je uitgaven; er is altijd wel iets op wat je kan bezuinigen. Zie zo veel (vooral meisjes) die onzin kopen, lekker skull candy, want mijn vorige was nog niet kapot, herstel, die zijn leuk! |
![]() |
|
Bezuinigen is ook voor mij best wel een probleem. Ik heb al niet veel geld, en ik geef het dan ook nog eens heel snel uit. Soms denk ik weleens dat ik zo'n koopziekte heb
![]() Elke maand denk ik weer: nu ga ik zuinig doen, maar het lukt gewoon niet ![]() Kan dat, weet iemand daar meer van of kan iemand misschien tips geven? |
![]() |
|
![]() |
Koop geen shit die je niet nodig hebt?
Stel voor jezelf een limiet. 50% van je in januarie krijgt, mag je in februari uitgeven. Dus, de helft die je niet uitgeeft zet je op je spaarrekening. Of pin gewoon het geld waarmee je een maand wil doen contant, en dan gewon niet bij pinnen. Hou je over, prima, kan je dat alsnog sparen, of volgende maand met 40% doen, of gewoon iets meer over voor de daaropvolgende maand. Beperk de toegang die je hebt om geld over de toonbank te laten gaan, als je het niet bij je hebt, kan je het ook niet uitgeven. Vaak stellen ze voor voor mensen die niet eigen huis hebben bijv 100 euro per week te pinnen. Op ma ochtend dat doen, tm zondag mee doen, en ma ochtend weer 100 euro te pinnen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Sparen :$ Verwijderd | 5 | 05-09-2011 19:03 | |
Werk, Geld & Recht |
Sparen Wammus | 10 | 21-01-2009 16:52 | |
Werk, Geld & Recht |
Probleempje met geld Tinkie | 51 | 10-05-2008 21:22 | |