Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2010, 17:21
Carova
Carova is offline
ik werk al met een heel simpel baantje maar ik geef elke week mijn verdiende geld uit terwijl ik toch liever het zou sparen voor een vakantie met vrienden
ik krijg mijn geld op de bank gestord en ik heb geen spaarrekening.
heeft iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2010, 17:49
macualizor
macualizor is offline
Ja, gewoon sparen inplaats van het uitgeven XD.
Als je echt graag een vakantie wilt zal ik het niet uitgeven....
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 18:32
Ivo
Ivo is offline
Spaarrekening openen en elke keer als je loon gestort wordt meteen een deel van je loon overmaken naar je spaarrekening. Je kunt het dan niet meer pinnen, dus ook niet uitgeven. Pas als je het geld weer terugboekt naar je gewone bankrekening kun je het weer uitgeven, maar de meeste mensen doen dat toch een stuk minder snel als het geld eenmaal op een spaarrekening staat. En als is het maar 25 euro per maand, dat is dan na een jaar toch al 300 euro. Dat komt dan dus al aardig in de buurt van het bedrag wat je nodig hebt voor een weekje vakantie.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 18:37
Carova
Carova is offline
Citaat:
Spaarrekening openen en elke keer als je loon gestort wordt meteen een deel van je loon overmaken naar je spaarrekening. Je kunt het dan niet meer pinnen, dus ook niet uitgeven. Pas als je het geld weer terugboekt naar je gewone bankrekening kun je het weer uitgeven, maar de meeste mensen doen dat toch een stuk minder snel als het geld eenmaal op een spaarrekening staat. En als is het maar 25 euro per maand, dat is dan na een jaar toch al 300 euro. Dat komt dan dus al aardig in de buurt van het bedrag wat je nodig hebt voor een weekje vakantie.
thx ik ga het is proberen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 20:38
Verwijderd
Citaat:
thx ik ga het is proberen
neem je vader of moeder wel mee, die moeten helaas ook een handtekening zetten vanwege je handtekening(tenzij je volwassen wordt verklaard door de rechter) niet rechtsgeldig is. Conclusie: ga gewoon naar de bank
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 08:10
Carova
Carova is offline
Citaat:
neem je vader of moeder wel mee, die moeten helaas ook een handtekening zetten vanwege je handtekening(tenzij je volwassen wordt verklaard door de rechter) niet rechtsgeldig is. Conclusie: ga gewoon naar de bank
slim plan
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 13:02
Adore
Adore is offline
Van het ene op andere moment gaan sparen is wel een omslag, zeker als je daarvoor je geld altijd tot het laatste toe uitgaf!

Naast een spaarrekening openen met je ouders kun je ook opschrijven wat je per maand binnen krijgt en wat je uitgeeft. Welke uitgaven zijn heel belangrijk en welke kun je juist schrappen zodat je dat bedrag kunt sparen? Zijn er mogelijkheden om je inkomsten te vergroten, enz. Als je inzicht hebt in je inkomsten- en uitgavenpatroon wordt sparen wat makkelijker!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 13:59
Carova
Carova is offline
Citaat:
Van het ene op andere moment gaan sparen is wel een omslag, zeker als je daarvoor je geld altijd tot het laatste toe uitgaf!

Naast een spaarrekening openen met je ouders kun je ook opschrijven wat je per maand binnen krijgt en wat je uitgeeft. Welke uitgaven zijn heel belangrijk en welke kun je juist schrappen zodat je dat bedrag kunt sparen? Zijn er mogelijkheden om je inkomsten te vergroten, enz. Als je inzicht hebt in je inkomsten- en uitgavenpatroon wordt sparen wat makkelijker!
ik geef het meestal uit aan nuteloze dingen zoals snacks en films etc.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 14:02
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Vraag een spaarrekening aan en zet voor jezelf de regel dat je bijv elke maand 50% van wat je binnenkrijgt op de spaarrekening zet.

Laatste keer dat ik een spaarrekening aanvroeg duurde dat 3 minuten oid via internet bankieren. Geen man of vrouw van de Rabobank gezien, of gesproken.

Voor je uitgaven; er is altijd wel iets op wat je kan bezuinigen. Zie zo veel (vooral meisjes) die onzin kopen, lekker skull candy, want mijn vorige was nog niet kapot, herstel, die zijn leuk!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 23:18
HockeyBoeddha
HockeyBoeddha is offline
Bezuinigen is ook voor mij best wel een probleem. Ik heb al niet veel geld, en ik geef het dan ook nog eens heel snel uit. Soms denk ik weleens dat ik zo'n koopziekte heb

Elke maand denk ik weer: nu ga ik zuinig doen, maar het lukt gewoon niet

Kan dat, weet iemand daar meer van of kan iemand misschien tips geven?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 08:13
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Koop geen shit die je niet nodig hebt?
Stel voor jezelf een limiet. 50% van je in januarie krijgt, mag je in februari uitgeven. Dus, de helft die je niet uitgeeft zet je op je spaarrekening. Of pin gewoon het geld waarmee je een maand wil doen contant, en dan gewon niet bij pinnen. Hou je over, prima, kan je dat alsnog sparen, of volgende maand met 40% doen, of gewoon iets meer over voor de daaropvolgende maand.

Beperk de toegang die je hebt om geld over de toonbank te laten gaan, als je het niet bij je hebt, kan je het ook niet uitgeven. Vaak stellen ze voor voor mensen die niet eigen huis hebben bijv 100 euro per week te pinnen. Op ma ochtend dat doen, tm zondag mee doen, en ma ochtend weer 100 euro te pinnen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 08:28
surimeid
surimeid is offline
of je laat het bij de bank regelen dat zodra je loon hebt minimaal 100 euro naar een spaarrekening overboeken..
Het helpt wel..
Oud 20-01-2010, 11:42
Verwijderd
Idd, je kan ook automatisch geld laten overschrijven naar je spaarrekening, misschien is dat wel makkelijk voor je, dan hoef je zelf niets te doen en kan je het ook niet vergeten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten