Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2007, 19:39
Verwijderd
Heb net een nieuwe laptop en heb een aantal (kleine) problemen. Heb een Acer laptop met Windows Vista voor de duidelijkheid.

1) Ik kan niks op de C-schijf opslaan, zoals bijvoorbeeld Winamp als ik die wil installeren. Dan kan ik die alleen in mijn map van Gebruikers zeg maar opslaan, bij Downloads. Er staat als ik de C-schijf aanklik: 'U hebt niet de juiste machtiging. Neem contact op met de beheerder.'
Heb al bij Accounts gekeken maar ik ben gewoon de administrator..
Ik dacht misschien hoort dit bij Windows Vista? Maar dat zal toch niet.. op m'n oude pc sloeg ik alles op in C, beetje raar dat het nu ineens niet meer zou mogen en je alles in je eigen gebruikersmap zou moeten zetten.

2) Toen ik net de laptop aanzette, wilde ik 'm van de stroom afhalen en naar een andere kamer lopen. Op dat moment merkte ik dat internet het ineens niet meer deed. Dus ik kijk wat er aan de hand is, blijkt dat als ik m'n laptop nu op de stroom zet internet het wel doet en als ik 'm op de accu zet niet! Echt vreemd.. had hier gisteravond geen last van.
Heeft iemand een idee hoe dit komt??
EDIT: Het is niet zo dat als ik de laptop van de stroom afhaal de internetverbinding wordt verbroken, maar als ik het energebeheerschema op 'Energiebesparing' zet, gaat internet eraf. Als ik het energiebeheerschema dan weer gewoon op 'Gebalanceerd' zet, krijg ik weer verbinding! Hoe vreemd.. Hoe kan dit? Dus dan kan ik nooit m'n accu sparen EN internetten.

3) Verder had ik last van DEP, waar hier in een ander topic al uitgebreid over is gesproken. Maar ik heb het programma nu uitgezet dus dat is al opgelost.. vind het alleen wel vreemd zoiets. Als iemand weet hoe je DEP ingeschakeld kunt hebben zonder dat Windows Live Messenger wordt afgesloten, hoor ik het graag.

De reden dat ik dit hier post, is omdat ik vandaag al de hele dag probeer de winkel te bellen, maar er neemt niemand op. Leker handig.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 05-03-2007 om 19:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2007, 20:12
Verwijderd
2: even je instellingen bij energiebeheer veranderen (of waar je laptop dat heeft opgeslagen.)

DEP?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 21:09
durex
durex is offline
1. je bent in vista niet echt administrator of je moet rechter muisknop op een programma drukken en dan kiezen voor run as administrator of user account control uitzetten zodat je weer echt administrator bent

2. je kan bij vista ergens in de energebeheerschema aangeven wat bv. wireless moet doen bij welke schema. die zal nu in het schema wel staan op uitschakelen

3. geen last van gehad op mijn laptop... en zou niet weten hoe dit op te lossen is
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 21:47
Verwijderd
1. Ja maar hoe kan ik dan programma's op C opslaan? Daar gaat het mij om. En ik ben wel degelijk administrator hoor, dat staat op m'n laptop..

2. Heb net die instellingen gewijzigd maar dat helpt niet. Ik heb overigens ook helemaal geen draadloze verbinzing..

3. Dan heb je geen Acer denk ik? Want iedereen die Acer laptop + Vista + Windows Live Messenger heeft, heeft dit probleem.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 22:20
Verwijderd
je internet knalt er altijd uit als je switcht van je batterij naar netspanning en andersom... kan je volgens mij niet veranderen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 22:23
Verwijderd
Internet gaat er niet af als ik wissel van netstroom naar accu, dat heb ik verkeerd gezien. Internet gaat eraf als ik het energiebeheerschema van 'Gebalanceerd' naar 'Energiebesparing' switch als ie op de accu loopt (zie EDIT in m'n beginpost).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Nubis schreef op 05-03-2007 @ 23:23 :
Internet gaat er niet af als ik wissel van netstroom naar accu, dat heb ik verkeerd gezien. Internet gaat eraf als ik het energiebeheerschema van 'Gebalanceerd' naar 'Energiebesparing' switch als ie op de accu loopt (zie EDIT in m'n beginpost).
ja dan ook, internet is namelijk geen prioriteit en heeft ook stroom nodig dus vandaar....
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 22:55
Verwijderd
Hm ok.
Maar geen oplossing dan? Wel vreemd dat je geen energie kunt besparen i.c.m. internetten.

Volgens mij kun je het idd we instellen, maar ik kom er bij Geavanceerde instellingen niet uit. Staat alleen iets over draadloze verbinding en dat heb ik niet. Maar dan nog help het niet als ik iets bij die optie verander..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Nubis schreef op 05-03-2007 @ 23:55 :
Hm ok.
Maar geen oplossing dan? Wel vreemd dat je geen energie kunt besparen i.c.m. internetten.

Volgens mij kun je het idd we instellen, maar ik kom er bij Geavanceerde instellingen niet uit. Staat alleen iets over draadloze verbinding en dat heb ik niet. Maar dan nog help het niet als ik iets bij die optie verander..
je hebt toch e power management, open dat. er staat dan als t goed is een ding met profielen en dan schuif je gewoon alles zoals jij het wilt en schakel je bekabeld lan aan en druk je op opslaan als....
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 14:14
Verwijderd
Hee ik heb het! Bedankt.

Iemand nog wat te zeggen over m'n eerste punt?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 14:43
durex
durex is offline
punt1: dit is op te lossen door user account control uit te schakelen of door je programma's te installeren door er met de rechtermuisknop op te drukken en dan run as administrator/uitvoeren als administrator te kiezen...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 17:02
Verwijderd
over je tweede optie: daarvoor moet ik eerst het .exe bestand op m'n computer zetten en dat kan dus juist niet in program files in c. pas als ze op m'n coputer staan kan ik rechtermuisklikken en als administrator uitvoeren. maar het gaat erom dat ik bijv een programma als winamp direct in c -> program files wil kiezen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten