Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2010, 12:50
Koekenpan
Koekenpan is offline
Beste scholieren,

Ik zit met een dilemma. Ik heb de Mavo afgerond met Wiskunde.
Ik zit nu in Havo 4 en heb ik Wiskunde A.

Wiskunde A zit vol met verhaaltjes en ik had al veel last van die verhaaltjes
toen ik de Mavo nog deed.

Ik heb al veel bijles gehad, veel tips en ik zit elke les aan het bureau van de leraar.
Als het me word uitgelegd dan snap ik het, maar als ik het alleen moet doen dan raak ik de kluts helemaal kwijt door de verhaaltjes.
Ik heb voor mijn Wiskunde PTA een 3,4 gehaald. Die telt 25% mee.

k zit er dus nu over na te denken om Wiskunde te laten vallen en dan toch nog Drama te kiezen. Ik moet snel zijn anders kan ik het niet meer veranderen, of misschien kan het nu al niet eens meer maar dat zie ik later dan maar.

Ik wil in de toekomst graag leraar worden, dat ik geen Wiskunde leraar kan worden dat snap ik. Maar is het dom dat ik geen Wiskunde meer heb? Iedereen in mijn klas verslijt me voor dom als ik het laat vallen.

Wie o wie heeft het verlossende antwoord?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2010, 15:22
remy476
remy476 is offline
Tja je moet doen wat jij wilt en niet wat anderen willen. Als docent kan ik alleen maar zeggen dat wiskunde een van je belangrijkste vakken is bij de vervolgopleiding. Maar een nichtje van mij kon ook totaal geen wiskunde en heeft het dan ook laten vallen. Had hetzelfde probleem als jij.

Ben je wel goed in drama dan?
Oud 02-02-2010, 15:57
Koekenpan
Koekenpan is offline
Citaat:
Tja je moet doen wat jij wilt en niet wat anderen willen. Als docent kan ik alleen maar zeggen dat wiskunde een van je belangrijkste vakken is bij de vervolgopleiding. Maar een nichtje van mij kon ook totaal geen wiskunde en heeft het dan ook laten vallen. Had hetzelfde probleem als jij.

Ben je wel goed in drama dan?
Dat Wiskunde één van mijn belangrijkste vakken is, dat hoor ik van iedereen en daarom maak ik me zo zorgen. Ik wil niet kei hard hebben gewerkt voor de Havo en dan uiteindelijk geen mooie baan krijgen. Op dit moment doen al mijn vrienden die met mij de Mavo hebben afgerond, het MBO 4 jaar.

Ik ben overal beter in als Wiskunde dus Drama moet wel goed komen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 16:02
WAT
WAT is offline
ligt er helemaal al wat voor leraar je wilt worden, pabo en alle betavakken kun je dan wel vergeten.... maar engels of nederlands en dat soort dingen zou toch dan gewoon kunnen?

en hey, iedereen is goed in andere dingen, maak je geen zorgen.... ik kan nogsteeds voor geen meter nederlands
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 16:27
Koekenpan
Koekenpan is offline
Oke ik snap dat ik die betavakken niet kan doen maar de Pabo is toch gewoon mogelijk ook al heb ik geen wiskunde?
http://www.han.nl/opleidingen/bachel...oelating/havo/ dat staat er toch?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 16:41
WAT
WAT is offline
maar in elk profiel zit toch een stukje wiskunde al? of is dat nu veranderd, en ik weet niet in hoeverre je rekenvaardigheden wel op niveau zijn omdat je wel de rekentoets moet gaan halen voor de pabo
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 17:14
Lotte^^
Lotte^^ is offline
je kan altijd ff naar de pabo bellen om te vragen of je toegelaten wordt zonder wiskunde.
maarja dan nog, stel dat je volgend jaar iets anders wilt gaan doen, zonder wiskunde heb je niet veel keus denk ik..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 20:30
Koekenpan
Koekenpan is offline
Oke maar als ik lerarenopleiding wil gaan doen dan word ik ook
met elk vak toegelaten, staat er op de website. Dus ik hoef me niet zo heel erg veel zorgen te maken?

Ik vind het toch allemaal best spannend. Lotte ik wil volgend jaar niks anders, ik wil al mijn
hele leven leraar worden..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 20:50
remy476
remy476 is offline
Ik heb de pabo gedaan, en zonder wiskunde haal je die toets echt niet. Al zit er ook veel natuurkunde in, qua sommen. Ik geef nu wiskunde op de middelbare en zeg altijd erbij dat wiskunde en van de belangrijkste vakken is. Als je echt 100% zeker bent dat je het echt niet nodig hebt kun je het laten vallen. Anders zou ik toch proberen het aan te houden.
Oud 03-02-2010, 12:54
Verwijderd
Op de havo kun je profiel CM doen waar je een soort pabo wiskunde hebt. Staartdelingen enzo.
Maar wiskunde zou ik niet laten vallen, het is zeker belangrijk, ook bij vakken als Economie komt het vaak terug.
Volgens mij is het ook niet mogelijk om het te laten vallen?
Met uitzondering van havo CM is wiskunde een verplicht vak.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 12:59
Koekenpan
Koekenpan is offline
Als ik wiskunde laat vallen kom ik in het CM gedeelte omdat ik dan drama gekozen heb.
Economie lukt mij wel maar wiskunde..argh!

Ik vind het een zeer lastige keus die ik snel moet gaan maken.
Ik werk me al helemaal suf voor wiskunde en als er dan geen goede cijfers tegenover staan dan demotiveert
me dat erg. Ik blijf knokken maar die rot verhaaltjes..het wil maar niet.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 14:56
Verwijderd
Wat vreemd, het valt mij zelf op dat mensen die goed zijn in economie vaak ook Wiskunde kunnen.
Misschien is kansrekening niet jouw ding en is Wiskunde B meer iets voor je?
Dat is meer algebra, met vergelijkingen enzo.
En ook minder verhaaltjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten