Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 17:20
ik_ben_blij
ik_ben_blij is offline
Hallo..

Ik heb het profiel C&M met als keuzevak textiel en ak en wiskunde a12.. Kan ik nou nog aardrijkskunde laten vallen?

Want als mn cijfers zo blijven heb ik op economie engels en aardrijkskunde en 5. kan ik hier mee over?

XxX
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2004, 17:30
cyntha
cyntha is offline
Ik dacht dat je eigenlijk maar een of twee keuzevakken hoefde te volgen (dat was bij mij op school). Alles wat je er extra bij doet, kun je ook niet voor zakken. Dus dan kun je het laten vallen, maar je kunt er met die cijfers ook mee overgaan. Welke jaar zit je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 17:32
Verwijderd
Bij ons op school zou je met twee 5-en over gaan. Zolang ze maar niet beide binnen je profiel vallen, geloof ik.

Volgens mij kan je Ak laten vallen, je hebt dan nog wiskunde en textiel als keuzevakken. Je moet minimaal 1 keuze vak, met een bepaald aantal slu's hebben. Voor duidelijkheid en zekerheid kan je beter even langs je afdelingsleider ofzo gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 17:34
ik_ben_blij
ik_ben_blij is offline
Citaat:
sensual schreef op 07-06-2004 @ 18:30 :
Ik dacht dat je eigenlijk maar een of twee keuzevakken hoefde te volgen (dat was bij mij op school). Alles wat je er extra bij doet, kun je ook niet voor zakken. Dus dan kun je het laten vallen, maar je kunt er met die cijfers ook mee overgaan. Welke jaar zit je eigenlijk?
Ik zit nu in Havo 4..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:29
Verwijderd
In principe ga je bij mij op school niet over. Wij hebben gewoon de slaag/zak regeling als overgansnorm.

Ook kan je aardrijkskunde gewoon laten vallen. Je moet in je vrije deel aan een studielast uur komen van 120 SLU geloof ik minimaal. En dat heb je met WiskuneA2 en Textiel ruim gevult geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:35
Verwijderd
bij mij op school moet je een bepaald aantal uren volmaken in je vrije deel. als je die hebt kan je vakken laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons op school kan je vakken laten vallen totdat je op het minimum aantal uren van 360 uur zit, daarna kan het niet meer. Maar als je bijvoorbeeld al een jaar een vak gehad hebt dan mag je de uren van dat vak wel meetellen.

Met drie onvoldoendes zit je bij ons altijd in de bespreekzone. Als je gemiddelde van al je vakken lager is dan een 6.0 wordt je nooit bevorderd, is het hoger dan een 6.0 dan ligt het eraan of je veel profielvakken hebt en wordt er gekeken of je een goede kans maakt om het volgende jaar te halen, dat is ter beoordeling aan je docenten een aan de directie.
Oud 07-06-2004, 20:19
rubenrtv
rubenrtv is offline
Ben ik de enige die het vak textiel niet kent?

Bij mij op school zou je niet overgaan volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 07-06-2004 @ 21:19 :
Ben ik de enige die het vak textiel niet kent?

Bij mij op school zou je niet overgaan volgens mij.
Textiele werkvormen is dat volgens mij maar dat wordt ook op lang niet alle scholen gegeven.
Oud 07-06-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-06-2004 @ 21:29 :
Textiele werkvormen is dat volgens mij maar dat wordt ook op lang niet alle scholen gegeven.
Inderdaad, wordt maar op een paar scholen gegeven. Ik heb het in de 1e gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:26
Balance
Balance is offline
Ik neem aan dat Textiel jouw ckv3 keuzevak is? Klopt dat?

In dat geval weet ik niet of je AK wel kan laten vallen. Je hebt dan namelijk geen vak meer in je vrije deel (je hebt dan wel wiskunde A2, maar dat valt officieel onder profieldeel).

Volgens mij kan het dan dus niet.
Oud 07-06-2004, 21:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-06-2004 @ 22:26 :

In dat geval weet ik niet of je AK wel kan laten vallen. Je hebt dan namelijk geen vak meer in je vrije deel (je hebt dan wel wiskunde A2, maar dat valt officieel onder profieldeel).

Bij ons kan je ook gewoon je vrije deel opvullen met allerlei vakken en ze dan allemaal laten vallen op scheikunde2 na bij een N&G profiel en dat zit dan officieel ook bij je profieldeel dus ik denk dat het wel kan maar het is wel vervelend voor jezelf omdat een onvoldoende voor je keuzevak dan in je profieldeel terecht komt.
Oud 09-06-2004, 12:31
ik_ben_blij
ik_ben_blij is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-06-2004 @ 22:26 :

Nee dat is mijn keuzevak.. En zeker weten geen ckv3.. je moest bij ons kiezen tussen ak of tek/hand/tex of allebei..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:36
Verwijderd
Citaat:
ik_ben_blij schreef op 09-06-2004 @ 13:31 :
je moest bij ons kiezen tussen ak of tek/hand/tex of allebei.. [/B]
als je ook alleen textiel had mogen kiezen, lijkt me dat je ak gewoon mag laten vervallen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 12:45
Jarahh
Jarahh is offline
Je moet kijken hoeveel sbu (studiebelastingsuren) je hebt en dan kun je zien of je er genoeg hebt en misschien een vak kan laten vallen. Volgens mij zijn twee vakken idd voldoende...
Oud 11-06-2004, 09:36
ik_ben_blij
ik_ben_blij is offline
Ik hoef waarschijnlijk nog niets te laten vallen want ik heb n 6 gehaald op economie echt super blij nu want ben nu over..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten