Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2010, 17:13
woordzoeker
woordzoeker is offline
hallo

ik ben het vanochtend gewoorden

heeft iemand voor mij wat tips

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 17:49
Sudoku.
Sudoku. is offline
Voor het eerst bedoel je?
Eh. Maandverband? Tampons? Paracetamol tegen eventuele buikpijn?
& niet te vergeten: geen witte broeken dragen!
Oud 14-06-2010, 17:51
Verwijderd
Als het je eerste keer is, is het denk ik het fijnst om te zorgen voor wat verschillende soorten maandverband en tampons, zodat je uit kan vogelen welke jij het fijnst vindt/nodig hebt.
En inderdaad; pijnstillers zijn fijn als je buikpijn hebt, maar paracetamol werkt bij mij nooit goed tegen menstruatie-klachten. Aleve Feminax doet wonderen

Laatst gewijzigd op 14-06-2010 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 17:59
woordzoeker
woordzoeker is offline
dankje voor de tips en ja de eerste keer
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 18:13
Verwijderd
Eerste keer is het het makkelijkst om nog geen tampons te gebruiken, maar maandverband. Neem maandverband met vleugeltjes of clips, dat zuijn uitsteeksels aan de zijkant waarmee je het maandverband aan je onderbroek vastplakt (op de verpakking staat wel hoe dat moet) want maandverband zonder vleugels blijft voor geen meter zitten. De eerste keer dat je ongesteld bent kan het best veel zijn, dus ga elke twee uur even naar de wc om te kijken of het nog goed zit en of er een nieuwe nodig is

En je moeder wil het vast ook graag weten. Of als dat niet kan, misschien een tante of grote zus, of misschien heb je wel een makkelijke vader die je het kan vertellen. Dat is ook handiger met het kopen van maandverband en tampons, want dat is best duur als je het zelf moet doen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 18:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Lekker warm douchen is ook fijn, ben je weer lekker schoon en die warmte is lekker als je buikpijn hebt
Oud 14-06-2010, 18:41
Balance
Balance is offline
Zijn er dingen die je graag zou willen weten, of ben je redelijk geïnformeerd over wat menstrueren inhoudt?

Qua tips: probeer uit wat je fijn vindt qua maandverband of tampons. Als je graag tampons wil gebruiken maar het lukt niet, probeer het dan met mini tampons of met tampons met inbrenghuls. En kijk bij maandverband wat je prettig vindt qua grootte en met of zonder vleugeltjes.
Oud 14-06-2010, 20:08
woordraadsel
woordraadsel is offline
Of lekker warm in bad
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 20:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En probeer geen tampons uit als je niet ongesteld bent. Dat was mijn plan ooit (leek me minder geklieder dan als ik wel ongesteld was) maar dan is het allemaal droog en stroef en dan doet het veel meer pijn dan als je ongesteld bent, dan glijdt het gewoon beter.
Oud 14-06-2010, 20:28
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
En probeer geen tampons uit als je niet ongesteld bent. Dat was mijn plan ooit (leek me minder geklieder dan als ik wel ongesteld was) maar dan is het allemaal droog en stroef en dan doet het veel meer pijn dan als je ongesteld bent, dan glijdt het gewoon beter.
Pijnlijk! Als ik net niet/wel ongesteld ben en ik wil een tampon gebruiken doet het al pijn!

@Woordraadsel, een beetje weken in je eigen bloed?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 20:30
woordzoeker
woordzoeker is offline
hartstikke bedankt
en ik denk dat ik voor de maanverband ga met vleugeltjes omdat tampons me irietant lijkt
thnx
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 20:40
Verwijderd
Tampons kun je idd beter voor het eerst proberen tijdens de eerste dag(en) van je menstruatie, en dan beginnen met mini, dan doet het waarschijnlijk het minste pijn.

Citaat:
@Woordraadsel, een beetje weken in je eigen bloed?
Meestal vloei je niet als je in bad zit, vanwege de druk van 't water. Dus je zit niet in je eigen bloed te weken

Laatst gewijzigd op 14-06-2010 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 20:54
woordzoeker
woordzoeker is offline
ok
dan ga ik een mini proberen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 22:55
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Meestal vloei je niet als je in bad zit, vanwege de druk van 't water. Dus je zit niet in je eigen bloed te weken
Soms wel dan? Ga altijd gewoon met mijn vriendin in bad, ook al is ze ongesteld maar ze heeft nog nooit in bad 'gelekt'. Begint pas weer als ze er een paar minuten uit is.
Oud 15-06-2010, 07:37
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Soms wel dan? Ga altijd gewoon met mijn vriendin in bad, ook al is ze ongesteld maar ze heeft nog nooit in bad 'gelekt'. Begint pas weer als ze er een paar minuten uit is.
Je vloeit alleen niet als de druk van het water groter is dan de druk in je vagina. Als een ongestelde dame een flinke hoestbui krijgt in bad, ja dan kan er nog wel eens wat de andere kant op stromen.
Oud 15-06-2010, 14:38
MiBe
MiBe is offline
Oh, weer wat bijgeleerd
Gelukkig nog nooit meegemaakt en hoop dat dat nog even zo blijft
Oud 15-06-2010, 14:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Eerste keer is het het makkelijkst om nog geen tampons te gebruiken, maar maandverband. Neem maandverband met vleugeltjes of clips, dat zuijn uitsteeksels aan de zijkant waarmee je het maandverband aan je onderbroek vastplakt (op de verpakking staat wel hoe dat moet) want maandverband zonder vleugels blijft voor geen meter zitten.
Dat lijkt me ook persoonlijk, bij mij gaan die vleugels juist los en dan tegen je been plakken, niet fijn
Oud 15-06-2010, 15:37
woordzoeker
woordzoeker is offline
o oke
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me ook persoonlijk, bij mij gaan die vleugels juist los en dan tegen je been plakken, niet fijn
oh dat heb ik wel eens gehad, maar dat nadeel vind ik niet opwegen tegen een opgefrummeld maandverband dat helemaal op de verkeerde plek zit maar het is inderdaad persoonlijk, vleugelloos wordt niet voor niets nog steeds verkocht.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 13:40
Verwijderd
Ik had vroeger ook vaak dat maandverband zonder vleugels echt niet op z'n plek bleef zitten, maar nu heb ik dat nooit meer (en dan ook echt nooit). Misschien is de plakstrip beter geworden van het merk dat ik gebruik of misschien heeft het er mee te maken dat ik 10 jaar geleden gewoon kleiner was en het maandverband dus eigenlijk te groot.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 15:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
oh dat heb ik wel eens gehad, maar dat nadeel vind ik niet opwegen tegen een opgefrummeld maandverband dat helemaal op de verkeerde plek zit maar het is inderdaad persoonlijk, vleugelloos wordt niet voor niets nog steeds verkocht.
Daar heb ik dan weer geen last van, maar ik koop wel altijd een duur merk want die zijn fijner En wat Andijvie zegt zou ook nog wel kunnen, ja.
Oud 16-06-2010, 16:02
Balance
Balance is offline
Ik had dat vroeger ook soms, en nu nooit.
Maar vroeger bewoog ik ook bizar veel in mijn slaap, terwijl ik nu vrij rustig blijf liggen. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft..
Oud 16-06-2010, 18:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ow, ik heb nog een tip: als je heel zwaar ongesteld bent en (ook) 's nachts maandverband wilt gebruiken en je steeds doorlekt: plak er twee achter elkaar (gedeeltelijk over elkaar heen), dat was bij mij echt dé oplossing en ik heb er zolang over gedaan om dat te bedenken dat ik dat wel even wil delen.
Oud 17-06-2010, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Ow, ik heb nog een tip: als je heel zwaar ongesteld bent en (ook) 's nachts maandverband wilt gebruiken en je steeds doorlekt: plak er twee achter elkaar (gedeeltelijk over elkaar heen), dat was bij mij echt dé oplossing en ik heb er zolang over gedaan om dat te bedenken dat ik dat wel even wil delen.
Idd, dat deed ik ook vroeger, en soms ook echt 2 van die nacht-dingen met zes vleugels per stuk. Dan kon ik iig normaal woelen en doen, want ik slaap tijdens m'n menstruatie altijd heel erg vast, dus dan is 's nachts een keertje naar de wc gaan er echt niet bij.
Nu gebruik ik trouwens gewoon tampons 's nachts, veel makkelijker
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 08:57
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Hm, dat kan ik misschien ook eens proberen, had dat zelf nog niet bedacht

Regels voor berichten