![]() |
|
![]() |
als je zelf een verband ziet met je ademhaling (sneller ademen bij sporten e.d. of langzamer ademen voor het slapengaan), dan zou je eens wat ademhalingsoefeningen kunnen doen. als je bewuster omgaat met je ademhaling dan herken je misschien wel verbanden bijvoorbeeld.
of dit zo schadelijk is, weet ik niet, maar als je bijv. gaat ervaren dat het erger wordt, dan kan het zijn dat de oorzaak van de symptomen groter wordt (whatever it is) en dan zou ik zeker even de huisarts opzoeken. mocht het pijn gaan doen, dan zou ik ook zeker niet aarzelen om langs te gaan. (zeker omdat de oorzaak toch ergens in je hersenen lijkt te liggen, denk ik dat je daar geen risico mee wil lopen)
Laatst gewijzigd op 15-01-2010 om 18:48. Reden: verduidelijking |
![]() |
|
Ik zei al dat het veel erger en vaker is sinds ik kind was
![]() En ik ga echt geen ademhalingsoefeningen (kunnen) toepassen tijdens de seks of bij het in slaap vallen, want dat zijn gewoon momenten waarop je niet met je hoofd je lichaam bestuurt. Dus dankje, maar ik denk niet dat ademhalingsoefeningen helpen daartegen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb dat ook als ik bijna in slaap val. Vooral inderdaad dat ik mijn eigen formaat en verhoudingen ten opzichte van de omgeving afsoluut niet kan inschatten, maar ook wel eens dat ik het gevoel heb dat ik uit hout of zelfs steen besta. Ik vind het wel een gezellig gevoel, vind het leuk om het te exploreren
![]() Ik heb het trouwens ook als ik hyperventileer, kan me voorstellen dat het daardoor tijdens seks gebeurt. Maar je kunt inderdaad geen ademhalingsoefening gaan doen tijdens seks ![]() Het zou trouwens ook kunnen dat je het als kind niet minder vaak had, maar dat je het minder hebt onthouden omdat je het toen normaler vindt. Het gebeurt kinderen zó vaak dat ze iets zien of voelen wat ze nog nooit eerder gezien of gevoeld hebben, dat het geen grote indruk op ze maakt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had dat als kind altijd als ik ziek was, en dan werd ik er heel erg misselijk van! Maar bij mij is het weggetrokken, omgekeerd als bij jou. Had het idee dat het een soort lichte hallucinaties waren van de koorts, maar geen idee wat het precies is. Als je er verder geen last van hebt, lijkt het mij weinig kwaad te kunnen.
|
![]() |
|
A temporary condition, it is often associated with migraines, brain tumors, and the use of psychoactive drugs. Anecdotal reports suggests that the symptoms of AIWS are fairly common in childhood, with many people growing out of them in their teens. It appears that AIWS is also a common experience at sleep onset.
(...) The most prominent and often most disturbing symptom is that of altered body image: the sufferer will find that they are confused as to the size and shape of parts of (or all of) their body. Nou, dat lijkt me waar ik het over heb! Met migraines en als je bijna in slaap valt ![]() |
![]() |
|
Ik heb alleen wel eens voordat ik in slaap val dat alles ineens heel dichtbij lijkt te zijn. Ik snap nooit wat het nu precies is, want vaak is het gewoon donker, het is een beetje alsof ik precies zie wat er direct voor me is (normaal kijk je toch al gauw naar twintig centimeter verderop) en dat dan heel groot is. Ik kan het niet precies uitleggen, geloof ik. Maar in elk geval, als je gaat slapen, dan lijken er wel vaker dingen heel raar, met hallucinaties en zo, dus dat is op zich niet zo gek. Maar jij zal dan wel dat Alice in Wonderland Syndrome hebben, had daar nog nooit van gehoord. Weet je in elk geval dat je niet de enige bent
![]()
||
Citaat:
En ademhalingsoefeningen hoeven echt niet, het werkt echt al zo goed dat ik weet dat ik juist tevéél lucht krijg en niet te weinig, wat mijn lichaam wel denkt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|