Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2010, 19:54
blackheart03
blackheart03 is offline
Heey ik zat net bij een andere Topic en toen bedacht ik me dat ik er eigenlijk zelf wel een wilde maken over mijn ervaring met 'schoonouders.'
Ik heb nu net een maandje met mn vriend.. En zn vader is heel aardig tegen me.. Maar zodra die moeder in de buurt is voel ik me niet op mijn gemak en heb ik een eng gevoel. Volgens mij houdt ze me in de gaten en denkt ze raar over me, terwijl ik niets gedaan heb. Hebben jullie misschien een idee hoe ik een betere 'relatie' met haar kan krijgen, want praten doen we bijna niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2010, 20:12
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
want praten doen we bijna niet
Dit.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 20:15
Batave
Batave is offline
Ik merk dat mijn schoonmoeder op het moment nog een beetje afstandelijk is aangezien mijn vriendin en ik een soort van afstandsrelatie hebben.
Oud 24-01-2010, 20:26
Arachnia
Arachnia is offline
Mijn moeder is de ideale schoonmoeder.

Op de 'Oh, gebruik wel een condoom' remarks na dan.

Anyway, zelf heb ik vaak het gevoel dat vrouwen meer last hebben van moeilijke schoonouders dan wij kerels.

Heb ik in ieder geval vaak zat gehad, alsof ik een paard was op een boerenmarkt ofzo.
Oud 24-01-2010, 20:29
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Ik denk dat je gewoon wat meer je mond moet open trekken in dat huis, maakt ook minder achterdochtig.
Of bespreek het met je vriend, misschien interpreteer je het wel verkeerd...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 15:28
blackheart03
blackheart03 is offline
Citaat:
Ik merk dat mijn schoonmoeder op het moment nog een beetje afstandelijk is aangezien mijn vriendin en ik een soort van afstandsrelatie hebben.
jah en wij hebben ook een afstandsrelatie, niet zo ver maar toch. Maar misschien komt het omdat ik uit Rotterdam kom, want Hagenezen haten Rotterdammers, maar dat zou dnek ik niets uit moeten maken. En ik probeer wel met haar te praten, maar ze is dan kortaf en dan weet ik ook niets meer te zeggen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 15:36
Batave
Batave is offline
Citaat:
jah en wij hebben ook een afstandsrelatie, niet zo ver maar toch. Maar misschien komt het omdat ik uit Rotterdam kom, want Hagenezen haten Rotterdammers, maar dat zou dnek ik niets uit moeten maken. En ik probeer wel met haar te praten, maar ze is dan kortaf en dan weet ik ook niets meer te zeggen
, Ik woon in Ermelo en zij woont in Alphen aan den Rijn, dat is dus anderhalf uur met de trein. Verder lijkt het me niet dat ze iets tegen me heeft vanwege waar ik vandaan kom, al lijken ze daar wel allemaal te denken dat Ermelo een dom boerendorp is.
Oud 25-01-2010, 16:33
Sade
Sade is offline
En dat is Alphen a/d Rijn niet?
Oud 25-01-2010, 16:37
Batave
Batave is offline
Het is geen boerendorp in ieder geval
Oud 25-01-2010, 16:39
blackheart03
blackheart03 is offline
hmm nja een vriendin van me had het ook eens ergens ik weet niet meer waar ie vandaan kwam maar zij komt ook uit Rotterdam. En hun wilden haar niet leren kennen omdat ze hier vandaan kwam dus ik weet het niet xD
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:43
Batave
Batave is offline
ironie
Oud 25-01-2010, 23:55
Sade
Sade is offline
Citaat:
Het is geen boerendorp in ieder geval
Niet zo lang voordat jij er waarschijnlijk kwam wel hoor
Oud 26-01-2010, 08:48
Batave
Batave is offline
Citaat:
Niet zo lang voordat jij er waarschijnlijk kwam wel hoor
Het is nu helemaal bebouwd, geen boom te zien maar ontopic.
Oud 26-01-2010, 18:13
I C U
I C U is offline
Een gesprek doet wonderen. Sowieso, mensen moeten aan je wennen, jullie zijn pas een maand samen! Geef het tijd. Wees lief voor je vriend en help met de afwas of het inruimen van de vaatwasser. Kleine (spontane) dingen doen het goed
Oud 26-01-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Heey ik zat net bij een andere Topic en toen bedacht ik me dat ik er eigenlijk zelf wel een wilde maken over mijn ervaring met 'schoonouders.'
Ik heb nu net een maandje met mn vriend.. En zn vader is heel aardig tegen me.. Maar zodra die moeder in de buurt is voel ik me niet op mijn gemak en heb ik een eng gevoel. Volgens mij houdt ze me in de gaten en denkt ze raar over me, terwijl ik niets gedaan heb. Hebben jullie misschien een idee hoe ik een betere 'relatie' met haar kan krijgen, want praten doen we bijna niet
Praat met haar en vraag haar of je ergens mee kunt helpen, de afwas ofzo. Een band vorm je alleen maar door te communiceren. Met je schoonvader gaat het prima, omdat die misschien wat extroverter is, maar je schoonmoeder is dat misschien niet.

Of ze heeft gewoon een grafhekel aan je, dat kan natuurlijk ook.

"Volgens mij houdt ze me in de gaten en denkt ze raar over me, terwijl ik niets gedaan heb." En dit neigt een beetje naar paranoia en fobieën.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 21:07
Verwijderd
mijn relatie met schoonmoeders was in het verleden redelijk drama; 't voelt nooit echt heel natuurlijk.. en dat terwijl ik de ideale schoonzoon ben.. je snapt het niet he
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 23:51
Sade
Sade is offline
Citaat:
maar ontopic.
Eigenlijk alleen maar goede ervaringen met schoonmoeders (en -vaders overigens), hoe verschillend ze ook waren... maar ideale schoondochter, dat weet ik zo net nog niet.
Oud 28-01-2010, 01:00
MiBe
MiBe is offline
Ik heb het altijd prima met mijn schoonmoeder kunnen vinden, beter dan met mijn eigen moeder eigenlijk.
Oud 28-01-2010, 12:39
Qeurkajo
Qeurkajo is offline
Citaat:
...Wees lief voor je vriend en help met de afwas of het inruimen van de vaatwasser. Kleine (spontane) dingen doen het goed ...
Precies dit, laat je schoonmoeder zien hoe belanrgijk die jongen voor je is en maak hem gelukkig. Dan ziet zij ook dat hij gelukkig is! Daarnaast die kleine dingen doen het vaak goed, mijn schoonmoeder had drie zonen die niks deden thuis, toen kwam ik, deed dat wel en zat gebakken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten