Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2009, 18:27
MissKim
MissKim is offline
Kunnen jullie je kamer netjes houden?
Zoja, Hoe? Tips graag!
Zonee, Waarom niet??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2009, 18:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, dat kan ik. Ik doe 't niet altijd, maar het kan heel makkelijk.
Tip: Teringzooi weggooien, stofzuigen en je andere crap organisen.
Oud 13-10-2009, 19:16
MissKim
MissKim is offline
Daar heb ik gewoon geeeen tijd voor echt heeeel erg!
Ben door de week de hele dag met school bezig, zaterdag sport en ff rusten en lol maken, zondag weer de hele dag met school!
Wij hebben ook gewoon 10 toetsen per week!
Dan blijkft er weinig tijd over!
En de tijd die ik heb, heb ik echt rust nodig!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 19:19
Marloess.
Marloess. is offline
Citaat:
Ben door de week de hele dag met school bezig, zaterdag sport en ff rusten en lol maken, zondag weer de hele dag met school!
Jaa dat heb ik ook. Ik heb meestal de vakanties ook wel nodig om mijn hele kamer weer schoon te maken, stofzuiger erdoor enz. De eerste weken na de vakantie is het nog redelijk netjes, maar bijvoorbeeld nu is het weer een rotzooi.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 19:24
MissKim
MissKim is offline
Ja idd!
Maar gelukkig heb ik volgende week vakantie!
Al zal ik dan ook wel niet heeeel erg vaak thuis zijn om goed op te kunnen ruimen, hihi
xx
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 22:05
Verwijderd
Ik hou het gewoon bij.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 05:41
Verwijderd
Nee dat kan ik niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 14:55
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Je kamer bijhouden kost echt geen tijd hoor. Als het eenmaal een keer goed opgeruimd is, gewoon zorgen dat het geen bende meer wordt. Dus dingen die weg kunnen ook meteen in de prullenbak gooien als je er klaar mee bent, afwas naar de keuken brengen/afwassen als je uitgegeten/gedronken bent, boeken terug in de kast leggen als je ze uit hebt, vieze kleding meteen in de wasmand als je het uittrekt etc etc etc.

Niet dat ik dat ooit doe hoor, mijn kamer is nou ook niet de netste kamer ooit. Maar mij kan het gewoon niet zoveel schelen.
Oud 14-10-2009, 16:38
BendeBen
BendeBen is offline
pwah nee. ik stoor me simpelweg niet aan wat stof hier en daar of een stel vieze sokken op de grond. afwas doe ik ook pas als al het servies (bijna) op is. dus eens in de zoveel tijd even middagje schoonmaken en dan weer uitleven.
Oud 14-10-2009, 17:54
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Nee dat kan ik niet.
Oud 14-10-2009, 18:11
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Mijn vloer is leeg, maar daar is ook alles mee gezegd. Als het op mijn kamer geen rommel is, kan ik gewoon niet leven. Alles heeft een vaste plek in die rommel, en als ik het opruim moet ik het bij wijze van spreken allemaal in 1 doosje frotten en dan kan ik niks meer vinden. Slechte eigenschap, maarja..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 19:12
Verwijderd
Ja kan ik. Gewoon elke avond vijf minuten opruimen. Sommige dagen heb ik daar geen tijd voor maar op die dagen heb ik ook geen tijd om troep te maken dus dat is dan geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 22:20
Verwijderd
Misskim, woon jij in Duckstad? Ik vraag me dit af omdat jij iedere zin met een vraagteken of uitroepteken afsluit!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 19:54
MissKim
MissKim is offline
Echt waar?
Nooit doorgehad, maar nu je het zegt.
Maar als ik het normaal zou zeggen zou ik het op die manier zeggen ofzo
Woow nu ik er op let wil ik het echt steeds doen!
xx
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 15:35
RupertTM
RupertTM is offline
Mij lukt dat wel redelijk! Wat voor mij echt een uitkomst was waren van die houten blokken van de Kwantum. Het is gewoon een kubus maar met 1 kant open. Je kunt er een bende tijdschriften, DVD's in kwijt en het staat ook nog aardig. Niet zo overdreven praktisch als curvers. Heb er nu 3 staan, als tafeltjes op het vloerkleed. Paar zitzakken erom heen en je hebt een woonkamer idee.

Verder bewaar ik altijd mijn schoenendozen. Als je dan weer van die spulletjes hebt die eigenlijk zonde zijn om weg te gooien maar die je toch niet ergens neer gaat zetten doe je het in een schoenendoos. Deze onderin de kast, opgeruimd staat netjes! Ook leuk om op een vrije dag eens lekker die dingen door te zoeken en kijken wat voor leuks je allemaal tegenkomt!
Oud 16-10-2009, 23:02
sabrosa
sabrosa is offline
Ja tuurlijk, gewoon bij houden en dan komt het allemaal goed.
Oud 17-10-2009, 09:13
janosch
janosch is offline
Dat kan absoluut. Eerst beetje bij beetje alles netjes maken. (niet in 1 dag) Veel weggooien zodat je ruimte hebt. Opnieuw je planken indelen waardoor je vanzelf ook meer ruimte creeërt.
Alles een vaste plaats geven. En als je thuis bent of 's ochtends als je opstaat ff je vuile was wegpleuren en dingetje weer op zn plaats zetten enzo. Duurt misschien 2 minuten.
En als je veel bladen/boeken/iets verspreid hebt liggen, gewoon even opstapelen. Opruimen is leuk
Ik vind het ook altijd heel leuk om m'n klerenkast opnieuw in te richten enzo.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 09:31
MissKim
MissKim is offline
Kledingkast, planken of andere lades etc vind ik ook niet zo erg, maar gewoon de was weggooien of vaat beneden brengen aah! dat is echt verschrikkelijk!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 09:55
janosch
janosch is offline
Citaat:
Kledingkast, planken of andere lades etc vind ik ook niet zo erg, maar gewoon de was weggooien of vaat beneden brengen aah! dat is echt verschrikkelijk!
Nee joh, daar moet je gewoon een gewoonte van maken. Niet over nadenken, gewoon doen. Daarna kun je toch je handen wassen?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 10:19
Verwijderd
M'n oude kamer kon ik niet netjes houden, want die was volgepropt met kasten en prul. Nu heb ik een nieuwe kamer waar ik meer ruimte heb en minder prul, dus is het vanzelf al wat netter, en valt rotzooi meer op, dus dan ruim ik het wel op.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 12:34
Verwijderd
absoluut niet
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Gewoon telkens als je voor het eten naar beneden gaat, je vaat van 's middags mee nemen; en als je 's ochtends naar beneden gaat, je vaat van de vorige avond. En wasmanden staan vaak in de badkamer, dus dan kun je gewoon elke keer dat je naar de badkamer gaat je was meenemen, of anders een kleine wasmand op je kamer zetten en het daarin gooien.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 16:14
MissKim
MissKim is offline
Als ik het opruim, lukt het me wel een tijdje om het netjes te houden, maar later heb ik er geenzin meer in en gooi ik alles gewoon op de grond.
x
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 20:58
gurl19
gurl19 is offline
Nee, dat kan ik niet.
Maar een keer in de zoveel tijd, doe ik het heel grondig!
Daarna wordt het weer een dikke rotzooi totdat ik het weer goed aanpak.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 14:34
wup
wup is offline
Vroegah deed mijn moeder het stofzuigen enzo Je doet net alsof je 3 uur per dag moet schoonmaken om je kamer fatsoenlijk te houden. Ga gewoon 1 uur elke zaterdag je troep opruimen en schoonmaken. Meer heb je echt niet nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2009, 15:18
Nona
Nona is offline
Momenteel niet. Ik heb chronisch ruimtegebrek en hoewel ik van een opgeruimde kamer houd, zoals Pim al zei: vol is vol. En dat geldt ook voor kasten. Ik kon gewoon niet meer shit kwijt en opruimen ging niet want mijn kasten puilden al uit. Nu ga ik verhuizen en gooi ik een berg weg, en de laatste tijd is ook het één en ander kapot gegaan doordat brandweerlieden zo hard mijn deur intrapten dat mijn plankjes van de muren vielen en dat soort ongein. Scheelt weer. Plus ik ga naar een eensgezinswoning samen met vriend, dus ik heb hoop dat het allemaal goed komt omdat we daar bergen kasten gaan hebben.

Oh, en de helft van je spullen in verhuisdozen hebben helpt niet.
Oud 19-10-2009, 20:46
MissKim
MissKim is offline
Maar op zaterdag ben ik niet thuis!
In het weekend zijn wij in ons vakantie huisje, dus kan in niet mijn kamer thuis opruimen....
En ja, mijn kamer is soms best lastig om netjes te houden, de eerste paar weken probeer ik het echt netjes te houden maar daarna denk ik ach ja het is toch al een troep, dan gooi ik alles gewoon weer op de grond, en als ik geen vakantie heb heb ik gewoooon echttt geeeen tijd op het op te ruimen!
x
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 21:30
SacredRose
SacredRose is offline
dat is nou iets dat me helemaal niet lukt.
maar ook iets waar ik me helemaal niet aan stoor. ik heb er geen probleem om als ik iets moet teken na een tijd of printen eerst tien minuten mijn bureau opruimen.
en ook mijn vloer ligt vol blaadjes en kleren. ben daardoor eigenlijk nooit iets van papieren kwijt voor school
maar als het netjes is is dat ook niet voorlang.
Oud 20-10-2009, 12:32
MissKim
MissKim is offline
Jeeeh ik ben nu bezig.
Nou zo geweldig is dat eigenlijk niet, het is gewoon verschrikkelijk!
Maar mijn kledingkast is al netjes nu de rest nog.
x
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 08:47
Verwijderd
Kijk, dat is een goed begin! Als je kasten netjes zijn is het ook makkelijker om je zooi van de grond op te ruimen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 17:33
MissKim
MissKim is offline
Dan is het wel de bedoeling dat je verder gaat...mmmm....
En niet dat je te tas in gaat pakken en alles weer op je bureau gooit.....
Tja... dat was niet slim maar ik moest weg.
xx
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:02
Marloess.
Marloess. is offline
Woohoo, hele kamer weer helemaal netjes! Alle kasten ingedeeld en netjes, alles opgeruimd, bureau opnieuw ingedeeld, zelfs al mn pennen uitgezocht
En een stofzuiger en stofdoek erdoor.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 00:06
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik probeer het eens in de week toch wel op te ruimen, probleem is dat ik op mijn kamer vooral ben om te slapen, te studeren en af en toe te hangen. Voor de rest ben ik veel bij vrienden, vriendje, ouders, de deur uit. Daardoor dump ik vaak spullen op mn bed of bank, maar ligt het er vervolgens weer een tijd omdat ik geen zin heb om op te ruimen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 14:57
$moky
$moky is offline
absoluut niet , ik gooi altijd alles van me af .en toch ruim ik me kamer elke week op.(dan blijft het 2 dagen netjes)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 15:12
MissKim
MissKim is offline
Behalve mijn bureau is nu alles netjes!
Maar mijn bureau krijg ik toch nooit netjes.....
Ben benieuwd hoe lang het duurt
xx
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 21:03
keviinke
keviinke is offline
Ik heb vandaag opgeruimd, het zal tegen de woensdagavond toch wel weer een zooi zijn.
maar ik kán mijn kamer wel netjes houden, maar meestal heb ik daar niet veel zin in.
Ik laat mijn glazen boven staan, flikker mijn schoolboeken op mijn bureau waar ze dan de hele week liggen, mijn sokken liggen trouwens ook overal .
Oud 27-10-2009, 17:17
arPos
arPos is offline
ehm, ja dat kan vast wel.
Oud 28-10-2009, 16:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik krijg hem sowieso niet netjes. Met mijn oude kamer kon ik dat wel, maar hier niet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 20:23
Lyouknow
Lyouknow is offline
bij mij is het altijd een rotzooi.
maar soms heb ik een bui en dan ruim ik in 1 dag heel mn kamer op,
week later is het weer zoals voordat ik het opgeruimd had...
Oud 31-10-2009, 20:31
Verwijderd
Ik kan het absoluut niet. Meestal zit ik uiteindelijk vanwege de rommel op mijn studeerkamer in de woonkamer te leren. Maarja.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 09:04
jeweetweldinges
jeweetweldinges is offline
Citaat:
Ik kan het absoluut niet. Meestal zit ik uiteindelijk vanwege de rommel op mijn studeerkamer in de woonkamer te leren. Maarja.
Dat had ik bij mijn ouders ook altijd Nu zit ik op kamers en ben ik veel meer in mijn kamer. Opgeruimder is het echter niet (tot frustratie van mijn medebewoners)...
Oud 01-11-2009, 09:36
Mariee-k
Mariee-k is offline
veel durven weg te gooien
de troep ligt meestal op mijn bureau (papiertjes en boeken, glazen bordjes)
elke vrijdag ruim ik op, dat gaat meestal snel

schaf een bord aan waar je op kan schrijven, dan heb je geen papiertjes nodig voor: dit moet ik niet vergeten
Oud 01-11-2009, 23:50
Verwijderd
Nee, omdat ik altijd wel wat maak of eet en laat overal schetjes/ideeen of aantekeningen liggen.

Dan daarbij hou ik van een rommelige kamer, ik haat strak en netjes.

Lekkere chaos. Maar niet te.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 10:17
Roosje
Roosje is offline
Nee. Maar ik zit er niet mee.
En daarnaast heb ik nu de twee meest briljante kamers ever, namelijk eentje van 5 m2 en eentje van 7 m2. Gelukkig ben ik over drie weken verhuisd, en dan ga ik een heel grote kast kopen waarin ik mijn parfum uit kan stallen. :verliefdopmooieflesjes:

Het enige waar ik me aan erger, zijn mijn honderd paar schoenen. Heeft iemand daar een briljante oplossing voor die níet is: gooi al je schoenen weg?
Oud 02-11-2009, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Nee. Maar ik zit er niet mee.
En daarnaast heb ik nu de twee meest briljante kamers ever, namelijk eentje van 5 m2 en eentje van 7 m2. Gelukkig ben ik over drie weken verhuisd, en dan ga ik een heel grote kast kopen waarin ik mijn parfum uit kan stallen. :verliefdopmooieflesjes:

Het enige waar ik me aan erger, zijn mijn honderd paar schoenen. Heeft iemand daar een briljante oplossing voor die níet is: gooi al je schoenen weg?
http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...5dc20de4ccd027
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 18:37
Charissa1996
Charissa1996 is offline
gooi je oude troep weg!!! en laat losse blaadjes in je bureaula liggen als je die hebt

X
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 21:07
Roosje
Roosje is offline
Daar passen toch niet mijn laarzen in
Oud 04-01-2010, 19:46
jeffreytjee
jeffreytjee is offline
ik kan hjet ook zit ook in middelbaar gwn je spullen opruimen als je klaar bent 1x oper week stof je alles af 2x perweek stofzuigen 1x per week bweilen 1x permaand ramen en roluiken en 1 x perweek bed verschonen daarnaast heb ik nog een badkamer en kleedkamer die alle maal altijd netjes zijn
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 13:16
jjohan
jjohan is offline
Even een voorbeeld van mijn kamer hoe het dus NIET! moet:

Oud 05-01-2010, 16:21
Volk
Volk is offline
Het kan vast wel. Maar ik maak me over het algemeen meer zorgen over de woonkamer. Als ik alle kleren/tissues/pakken taksi naar buiten veeg is de slaapkamer snel weer netjes. Toevallig heb ik dat vandaag gedaan. Was er nog geen 10 minuten mee bezig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten