Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2010, 12:25
VA
VA is offline
Ik vraag t maar hier even, want in mijn PTA staat het wel zo onduidelijk

Ik doe HAVO, maar ik heb wat vragen over de slaag-zak regeling.

nou mag je voor zover ik weet twee vijven hebben, daar tegen over moeten één zeven of twee zevens staan, dat kan ik niet uit mn PTA halen?
een 4 en 5 mag volgens mij ook(?) moeten hier dan 3 compensatiepunten tegenover staan (dus bijvoorbeeld een 7 en een 8?)

Mogen twee vijven en een vier dan ook? met uiteraad 4 compensatiepunten hier tegenover (dus twee 8en?)

Maakt het ook uit waar je die onvoldoendes hebt? Volgens mij maakte dit wel uit in de eerste fase? in de tweede fase nogsteeds?

Klinkt een beetje onduidelijk zo, maar ik snap er zelf volgens mij geen zak van..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2010, 12:51
Verwijderd
Je mag idd een 4 en een 5 staan, of 2x een 5 of 1x een 4. Met twee vijven en 1 vier red je het niet.
Je gemiddelde moet nog altijd minstens een 6,0 zijn.
Ik zag gisteren op de site van het cito staan dat in de Nieuwe Tweede Fase dat hele gedoe met onvoldoendes in je profieldeel is afgeschaft. Althans bij VWO maar ik neem aan dat dat bij de HAVO ook zo is.
Compensatiepunten, dat weet ik niet zeker maar het is natuurlijk wel handig voor je gemiddelde.
Dus je bent niet geslaagd met allemaal zessen en 1 vijf, want dan is je gemiddelde lager dan 6,0.

Ik hoop dat je het nu snapt. Maar je kunt dus slagen met twee keer een vijf.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 17:28
silentbob
silentbob is offline
bij ons(4 gymnasium) is die regel er ook
bij onss mag je max. 1 4 en 1 5 of 3 5en hebben geloof ik, maar je gemiddelde moet een 6 of hoger zijn
ook moet het gemiddelde van de profielvakken ook een 6 zijn

voordeel is dat dankzij deze regeling frans voor mij dit jaar niet meetelt voor de overgang
wat perfect uitkomt want frans is veel moeilijker dit jaar, minder grammatica en meer luister- en spreekvaardigheid(terwijl andere jaren juist de grammatica het onderdeel was waarmee ik mn cijfer nog omhoog kon trekken naar een 6-7)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 18:57
Verwijderd
Dat wat silentbob zegt gaat over de overgangsregeling. De slaag/zakregeling lijkt er op maar is toch anders.
Maar goed, je hoeft je weinig zorgen te maken, ook met twee keer een 5 kun je slagen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 19:08
silentbob
silentbob is offline
het gaat idd over xde overgang, maar ze hebben ons gezegd dat de overgangsregeling van dit jaar hetzelfde is als je nodig hebt om te slagen, en ze noemden het ook de zak slaag regeling(al dacht ik tot ik dit las dat et de pak slaag regeling was XD )
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 15:36
Verwijderd
De overgangsregeling is inderdaad (bijna) hetzelfde.
Maar die pakslaagregeling zal ik onthouden, wel een goeie eigenlijk haha.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten