Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2010, 18:20
blubfish
blubfish is offline
Okaii, haiii (:
ik heb echt geen iedee wat voor vaken ik moe kiezen voor 4 TL
ik wil heelgraag ee. Creatieve opleidig doen maar ik weet niet zogoed welke vakken ik het best kan kiezen, ik moet kiezen uit;
- frans
-duits
- schijkunde ,
en ik hoopte dat jullie me konden helpen bij het maken van die keuze, en of jullie weten of deze vakken in 4TL veel moeilijker zijn dan in 3TL...?
thankiees (:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2010, 18:23
Lotte^^
Lotte^^ is offline
nou ik zou schijkunde niet kiezen, als je nog niet eens weet hoe je het schrijft..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 18:40
Verwijderd
Ik weet weinig over de mavo, maar mij is opgevallen dat scheikunde in de bovenbouw erg lastig is. Heb het zelf niet, maar ik hoor het regelmatig van anderen. Als je geen wiskundeknobbel hebt zou ik dat dus niet nemen. Voorzover ik weet kiezen de meesten Duits, maar persoonlijk vind ik Frans nuttiger. Hoewel het er vanaf hangt wat je hierna wilt gaan doen, maar voor een creatieve opleiding zal het niet veel uitmaken gok ik zo.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 19:08
Moow17
Moow17 is offline
ik heb Duits gehad, qua grammatica wel moeilijk maar voor mij was het wel te doen. Maarja, dat is heel persoonlijk natuurlijk! Als je een beetje een talenknobbel hebt, zal ik zeker de talen kiezen. Ik had alleen scheikunde in het 3e jaar van TL en ik vond het oninteressant en best moeilijk. Maar ik denk dat als je er interesse voor hebt, het al een stuk eenvoudiger wordt..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 19:10
Moow17
Moow17 is offline
trouwens... als je een creatieve opleiding wilt doen, sluiten die vakken niet heel erg aan toch? ik weet natuurlijk niet wat je bedoelt met 'creatieve opleidingen', of het echt een kunstopleiding is of bijv. creatief schrijven.. anders zou ik tekenen kiezen, als die mogelijkheid er is.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 19:15
Jisse
Jisse is offline
Ik zou Duits doen.
Aangezien je meer aan talen hebt bij een creatieve opleiding/baan valt Scheikunde af.
En Frans word in de bovenbouw veel moeilijker. Dus als je geen idee hebt van wat je Leuker vind zou ik zeggen om het makkelijkste te nemen (doe ik ook XD)
Veel geluk ^-^
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 15:41
Verwijderd
Nee Duits wordt dan makkelijk ofzo...
Maar Frans is beter voor alfaopleidingen, Duits meer voor exacte dingen als Geneeskunde.
Dus in jouw geval zou ik Frans nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 16:22
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Nee Duits wordt dan makkelijk ofzo...
Maar Frans is beter voor alfaopleidingen, Duits meer voor exacte dingen als Geneeskunde.
Dus in jouw geval zou ik Frans nemen.
Waarom is dat?

En ik zou Duits kiezen ,dat is gewoon het makkelijkst en dus kun je meer tijd besteden aan je andere vakken. En als je zo niet denkt moet je kiezen wat je het leukst vind (al is dat blijkbaar best moeilijk)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 19:41
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
Citaat:
Okaii, haiii (:
ik heb echt geen iedee wat voor vaken ik moe kiezen voor 4 TL
ik wil heelgraag ee. Creatieve opleidig doen maar ik weet niet zogoed welke vakken ik het best kan kiezen, ik moet kiezen uit;
- frans
-duits
- schijkunde ,
en ik hoopte dat jullie me konden helpen bij het maken van die keuze, en of jullie weten of deze vakken in 4TL veel moeilijker zijn dan in 3TL...?
thankiees (:
(Ahaha als het aan jou lag, had je ook geen Nederlands gekozen lijkt me)
Ten eerste: het is Scheikunde
Ten tweede: het lijkt me wel logisch dat je dieper op de stof in gaat,
dus makkelijker zal het niet worden. En trouwens wij kunnen dat niet voor jou bepalen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 07:27
Verwijderd
Ik zou eerder kiezen wat je qua talen het meest aanspreekt.
Ik hoor wel van mensen die Duits kiezen dat het makkelijker is, maar ik vond het zelf eerder moeilijk met al die naamvallen. Wat niet wil zeggen dat Frans echt super makkelijk is, maar ik heb sindsdien geen kennis van Duits nodig gehad, wel van Frans. Bovendien weigeren Fransen vaak Engels te spreken, waardoor het maar beter is als je ook Frans spreekt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 16:27
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik zou eerder kiezen wat je qua talen het meest aanspreekt.
Ik hoor wel van mensen die Duits kiezen dat het makkelijker is, maar ik vond het zelf eerder moeilijk met al die naamvallen. Wat niet wil zeggen dat Frans echt super makkelijk is, maar ik heb sindsdien geen kennis van Duits nodig gehad, wel van Frans. Bovendien weigeren Fransen vaak Engels te spreken, waardoor het maar beter is als je ook Frans spreekt.
Maar waarom is duits dan beter voor exacte opleiden en frans beter voor andere opleidingen?
Mensen die goed zijn in exacte vakken en niet goed in talen moeten geen duits kiezen want dat is moeilijker zeg je. Waar baseer je dat dan op?
(niet persoonlijk hoor maar ik hoor wel meer mensen dat zeggen en ik ben eigelijk wel benieuwd waarom men dat zegt)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 12:57
Verwijderd
Zie mijn PM.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten