Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2010, 09:08
flore6
flore6 is offline
Heb je het gevoel dat er te weinig goeie games worden gemaakt voor meisjes?
Wil je gamedesigners graag eens uitleggen wat meisjes écht leuk vinden en wat niet??
Heb je geweldige ideeën voor nieuwe girl games?
Grijp nu je kans en neem deel aan het onderzoek van de Universiteit Gent naar meisjes en gaming.
Bovendien maak je kans op een Nintendo DSi + een state of the art girl game
Druk op onderstaande link en laat jullie horen!

http://spreadsheets.google.com/viewf...TG9pU0JPemc6MA
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2010, 10:27
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Dit is dus alleen voor meisjes? Ik las dat pas toen ik hem helemaal ingevuld had.
Oud 24-02-2010, 10:27
Marcade
Marcade is offline
freakinaround naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 10:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Te weinig goede games voor meisjes? Misschien moesten jullie dan maar eens genres gaan omarmen waarin het voor developers zowaar mogelijk is om goede games te maken? M.a.w: krijg een smaak
Oud 24-02-2010, 11:20
Ieke
Ieke is offline
Ik vind het een beetje irritante enquete eerlijk gezegd met een hoop vooroordelen en vage vragen. Neem bijvoorbeeld de vraag of ik graag samen speel. Met sommige games wel (Mariokart vind ik het mooiste met een stel vrienden op de bank), maar anderen zijn zelden gemaakt op multiplayer. (Ik heb bijvoorbeeld de multiplayer van Zelda met best wel veel plezier gespeeld, maar de singleplayers waren echt beter)
Verder irriteren me vragen zoals "geluiden moeten een functie hebben". Heb je wel eens serieus geluisterd naar de muziek in sommige games? Je zou best kunnen stellen dat het niet functioneel is, maar het draagt wel enorm bij aan de beleving van het spel. Wat is functioneel? Net als zo'n vraag of geweld in games mij irriteert. Wat is dat weer een vooropgezette vraag en dan heb ik de neiging om in het extreme te antwoorden. Zoek dan de spellen die geen geweld hebben, maar laat anderen lekker spelen waar ze zin in hebben. Daarbij, pratisch overal zit wel een vorm van geweld in. Of wou je beweren dat als mario op het hoofd van een ander wezentje springt om deze te vernietigen dit niet geweldadig zou zijn? Of de vraag over zelf je muziek kiezen. Als je iets van Guitar hero speelt lijkt me dat redelijk noodzakelijk, terwijl ik dat bij Zelda echt no way zou willen. Of die als tijdverdrijf? Wat dan? Is het je werk ofzo? Natuurlijk is het tijdsverdrijf, net als tv kijken, een boek lezen etc, maar je doet het wel voor je lol.
Of de vraag of ik een mooie, rijke omgeving wens. Ja, maar een donkere kerker kan ook mooi en rijk zijn. Ik krijg de indruk dat je deze stelt om te kunnen zeggen dat het dus fel, schattig en lieflijk moet zijn. Maar mooi kan net zo goed iets anders zijn. Wat is een te hoog tempo? Wat voor mij te laag is kan een ander net zo goed te hoog vinden.

Wat moet ik me hierbij voorstellen? "Geweld in een game dat weergegeven wordt in vrolijke kleuren en personages vind ik het leukst" Baby blauw bloed bij een dansende bloem?

Je hebt teveel vragen waar je alle kanten mee op kan en het is naar mijn mening echt met een teveel aan vooroordelen gemaakt in de vraagstellingen. Ook is het mateloos irritant dat je vaak gezelfde vraag krijgt in een iets andere stelling. Ik heb ook ontzettend vaak neutraal gestemd omdat dingen er net vanaf hangen wat voor game je speelt en ik vind veel soorten leuk.
Oud 24-02-2010, 11:20
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dit is dus alleen voor meisjes? Ik las dat pas toen ik hem helemaal ingevuld had.
Je kan ook man invullen op de laatste pagina.
Oud 24-02-2010, 11:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat van die geluiden slaat echt nergens op. Probeer je soms te suggeren dat geluidsfuncties voor vrouwen belangrijker zijn dan voor mannen?

Ik durf trouwens te wedden dat een spel waar geluid echt een belangrijke en innovatieve rol speelt (Space Giraffe, bijvoorbeeld) helemaal niet aan mevrouw Flore6 besteed is.
Oud 24-02-2010, 13:01
Sherlock
Sherlock is offline
In games als Dead Space en Half Life speelt geluid ook een belangrijke rol. Zeker met surround sound word je gek.
Oud 24-02-2010, 13:11
Dingaantouwtje
Met Farcry werd ik altijd zo gespannen door het geluid
Oud 24-02-2010, 13:17
Sherlock
Sherlock is offline
Farcry is lang niet zo spooky als Half life
Oud 24-02-2010, 13:22
Verwijderd
Door de manier van vragen stellen heb ik de enquete voortijdig afgebroken, precies wat Ieke zegt eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 13:37
Dingaantouwtje
Halflife 2 heb ik in een internetcafé uitgespeeld, vond de muziek niet heel erg. Activeren op verkeerde momenten enzo.
Oud 24-02-2010, 13:37
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Hahaha Ieke gaat los .
Oud 24-02-2010, 16:11
Verwijderd
http://www.snotr.com/video/3989
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 19:14
Issun
Issun is offline
Niet genoeg spellen voor meisjes? :') Er zijn verdomme ZEVENTIEN Laura's Passie spellen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 21:24
Verwijderd
Omg dat ik me daar doorheen heb geworsteld

Verder, wat Ieke zegt.

Kom ajb niet aan met nog meer van die dingen als popjes en hondjes en lievigheidjes in een rozige omgeving. Geef mij maar Battlefield 2 en de GTA-reeks.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 08:04
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Omg dat ik me daar doorheen heb geworsteld

Verder, wat Ieke zegt.
+1
Oud 02-03-2010, 04:28
Not for Sale
Not for Sale is offline
120 vragen, was dat echt nodig? :/
Oud 02-03-2010, 08:16
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
120 vragen, was dat echt nodig? :/
lol ik wou gaan zeggen Vlinder naamzoek, maar als het 120 vragen zijn laat maar zitten, die heeft wel wat beters te doen.
Oud 06-03-2010, 14:44
Giles
Giles is offline
"Girl games"? Brrr. Straks is Snake ineens roze.
Oud 08-03-2010, 12:14
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
blégh, moeten we nu ineens in game-land ook een vrouwen emancipatie beweging hebben ofzo?
Oud 08-03-2010, 12:45
Dingaantouwtje
Solowolf, er zijn weinig vrouwelijke gamers en het is voor fabrikanten interessant om te weten wat meisjes dan missen in de games die er bestaan.
Oud 08-03-2010, 16:10
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Solowolf, er zijn weinig vrouwelijke gamers en het is voor fabrikanten interessant om te weten wat meisjes dan missen in de games die er bestaan.
Volgens mij valt dat weinig best mee. Minder dan jongens, maar zeker wel wat en die spelen vanalles.
Oud 08-03-2010, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Solowolf, er zijn weinig vrouwelijke gamers
Helemaal fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten