Ik vind het een beetje irritante enquete eerlijk gezegd met een hoop vooroordelen en vage vragen. Neem bijvoorbeeld de vraag of ik graag samen speel. Met sommige games wel (Mariokart vind ik het mooiste met een stel vrienden op de bank), maar anderen zijn zelden gemaakt op multiplayer. (Ik heb bijvoorbeeld de multiplayer van Zelda met best wel veel plezier gespeeld, maar de singleplayers waren echt beter)
Verder irriteren me vragen zoals "geluiden moeten een functie hebben". Heb je wel eens serieus geluisterd naar de muziek in sommige games? Je zou best kunnen stellen dat het niet functioneel is, maar het draagt wel enorm bij aan de beleving van het spel. Wat is functioneel? Net als zo'n vraag of geweld in games mij irriteert. Wat is dat weer een vooropgezette vraag en dan heb ik de neiging om in het extreme te antwoorden. Zoek dan de spellen die geen geweld hebben, maar laat anderen lekker spelen waar ze zin in hebben. Daarbij, pratisch overal zit wel een vorm van geweld in. Of wou je beweren dat als mario op het hoofd van een ander wezentje springt om deze te vernietigen dit niet geweldadig zou zijn? Of de vraag over zelf je muziek kiezen. Als je iets van Guitar hero speelt lijkt me dat redelijk noodzakelijk, terwijl ik dat bij Zelda echt no way zou willen. Of die als tijdverdrijf? Wat dan? Is het je werk ofzo? Natuurlijk is het tijdsverdrijf, net als tv kijken, een boek lezen etc, maar je doet het wel voor je lol.
Of de vraag of ik een mooie, rijke omgeving wens. Ja, maar een donkere kerker kan ook mooi en rijk zijn. Ik krijg de indruk dat je deze stelt om te kunnen zeggen dat het dus fel, schattig en lieflijk moet zijn. Maar mooi kan net zo goed iets anders zijn. Wat is een te hoog tempo? Wat voor mij te laag is kan een ander net zo goed te hoog vinden.
Wat moet ik me hierbij voorstellen? "Geweld in een game dat weergegeven wordt in vrolijke kleuren en personages vind ik het leukst" Baby blauw bloed bij een dansende bloem?
Je hebt teveel vragen waar je alle kanten mee op kan en het is naar mijn mening echt met een teveel aan vooroordelen gemaakt in de vraagstellingen. Ook is het mateloos irritant dat je vaak gezelfde vraag krijgt in een iets andere stelling. Ik heb ook ontzettend vaak neutraal gestemd omdat dingen er net vanaf hangen wat voor game je speelt en ik vind veel soorten leuk.