![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi allemaal,
ik ben een tweedejaars student van de studie Small Business & Retail Management aan de Haagse Hogeschool. In combinatie met mijn opleiding ga ik over één à twee jaar een nieuw soort elektronicawinkel openen. Daarvoor voer ik nu eerst een onderzoek uit. Mijn vraag is of jullie hem in zouden willen vullen. Voor de moeite kunnen jullie een voucher voor 15% korting krijgen, als je tenminste je naam en e-mailadres invult. Klik hier om naar de enquête te gaan. Ik hoop op veel reacties! Groetjes, Ronald Edelschaap |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelfstandig je product uitkiezen - kon ook al in normale winkels (waar je hulp van verkopers kunt accepteren of weigeren) Zelfstandig afrekenen - of een medewerker je product nou scant of niet, pinnen is sowieso al iets wat je zelf moet doen. Zelfstandig je product afhalen bij een balie - voegt niks toe aan het gemak. Dus wat is hier het praktisch nut van? Een 'digitale' winkel met zelfservice klinkt natuurlijk wel heel flitsend en modern en hip en origineel, maar in de praktijk stelt het weinig voor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij de ene winkel loopt er meer beveiliging dan klanten (bij wijze van), de andere winkel heeft agressieve kleuren, weer een andere heeft een klantenservice waar je niet vrolijk van wordt en waar de verkopers je om de oren vliegen. Dat kan professionaliteit uitstralen, maar niet op de manier zoals ik dat zou willen zien. De meningen zijn ook verdeeld, maar vooralsnog positief
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het apart dat er op een gegeven moment gezegd wordt, dat de klant een heel klein beetje meer moet betalen, om de service gratis te houden... Dan is de service toch niet gratis meer???
En het idee van kijken, bestellen, betalen bij een betaalzuil, en ergens anders in de winkel ophalen, is gewoon een variant van de kijkshop. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
De kijkshop bij mij is goed verzorgd, maar dat zal dan wel aan het filiaal liggen. Ik weet wel dat de kijkshop over het algemeen een donkere winkel is. Met kleur kun je veel doen, vooral als je een lichte winkel hebt... Die associatie met een "pauperwinkel" zal er dus niet zijn, daar zorg ik wel voor.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus om de prijzen te verhogen voor het geval dat een klant met een ondeugdelijk product komt aanzetten, en dan heel terecht zijn geld terug wil, of een vervangend product, vind ik eerlijk gezegd een beetje minnetjes. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En half jaar is de wettelijke minimum inderdaad, wie zegt dat ik daar niet boven wil zitten... De beste service voor de klant betekent voor mij niet de wettelijke minimum, maar jaar, of anderhalf jaar... En klanten kiezen vaak nu eenmaal voor zekerheid, en willen vaak ook wel iets meer betalen voor zulke service. Dat blijkt in ieder geval nu al uit mijn onderzoek.
Nog meer mensen die mijn onderzoek willen invullen? Iedereen is welkom ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou dus echt niet meer betalen voor een betere service. Een service in een winkel is een vanzelfsprekendheid en niet iets dat via de productprijs doorberekend mag worden naar de klant (voor zover dat niet al gebeurt).
En welke garantie heb je dan eigenlijk dat die service zijn geld waard is? Of dat de service dan überhaupt beter is dan in bestaande winkels? "meer betalen voor een goedeservice-garantie" lees ik als "extra winst maken". |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat: