![]() |
||
Citaat:
http://nos.nl/l/tcm:5-670289/ Is het terecht dat zij zo wordt aangevallen n.a.v. het verlies van gisteren? Wat vind jij van haar optreden als fractievoorzitter en als politica?
|
![]() |
|
VVD heeft nog wel een zooitje die het zouden kunnen overnemen. SP heeft niks, Marijnissen was wel okay, de rest voldoet niet, kansloze nederlaag voor SP deze verkiezingen. En ergens ook logisch, partij heeft nooit iets echt toegevoegd, behalve schreeuwen dat ze tegen zijn, schreeuwen dat ze tegen zijn en .. schreeuwen dat ze tegen zijn. Kant was op de opperschreeuwlelijkerd.
||
Citaat:
Maar in de SP buiten van Bommel en Marijnissen (die beiden niet verkiesbaar zijn voor het lijsttrekkerschap), zijn alleen Jan de Wit, Krista van Velzen, Ewout Irrgang en Remi Poppe echt bij het grote publiek bekend, en die zie ik allemaal nog niet de SP naar de overwinning leiden. Daarnaast was de SP onder Marijnissen ook altijd erg negatief en fanatiek, maar die houding zal ze nooit in een regering brengen. Overigens moet ik daar wel bij zeggen dat Marijnissen wel vaker echte argumenten inbracht en duidelijke standpunten had, en kon hij wat meer boven de partijen uitstijgen, hij gooide niet alleen met modder en debatteerde op een rustige en duidelijke manier.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik volg het politieke gebeuren ook nog niet zo gek lang. |
![]() |
|
Ik vind het sneu voor d'r, je hoopt natuurlijk toch succes te behalen en dan ga je af als een gieter en blijk je niet zo goed te zijn als je eigenlijk dacht. Het lijkt mij ook moeilijk voor de SP, ze moeten nu toch maar snel even een goede lijsttrekker ergens vandaan halen en ervoor zorgen dat iedereen die leert kennen en geweldig gaat vinden, lijkt me nogal een lastige klus. Ik had zelf juist het idee dat de SP de goede kant op ging, dat ze minder een schreeuwpartij werden en dat het meer over de inhoud ging (zeg maar, in de periode van de verkiezingen van 2006), maar Agnes Kant heeft dat blijkbaar weer onderuit gehaald (heb de debatten niet gezien). Dus wat dat betreft lijkt het me goed dat ze weg is. Ik hoop dat er een sterke goede lijsttrekker komt die ervoor zorgt dat mensen die nu PVV zouden stemmen weer SP gaan stemmen.
[edit] Overigens ken ik alleen Marijnissen en Van Bommel, de rest niet. Ik denk dat dat voor de meeste Nederlanders geldt (veel Nederlanders interesseren zich toch niet in het bijzonder voor politiek), dus het kan nog wel een probleem worden. Al ben ik blij dat Van Bommel het blijkbaar niet doet.
|
Van Bommel was echt te controversieel om SP lijsttrekker te worden denk ik.
Wat voor Kant en de nieuwe SP lijsttrekker echt moeilijk zal zijn is dat sommigen verwachten dat het een nieuwe Jan Marijnissen wordt, en het is bijna onmogelijk om aan die verwachting te voldoen. De SP is een partij geworden met maar één gezicht, en dan is het heel lastig om dat gezicht te vervangen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
PVV-politici profileren zich wel, alleen soms niet op de wijze zoals men zou willen zich te profileren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Juist op de posters van andere partijen staan meestal de lokale personen, en niet de landelijke lijsttrekkers. De SP is er met Roemer trouwens niet op vooruit gegaan. In een vraaggesprek met Kockelman antwoordde hij op een vraag over het verkiezingsprogramma "sorry, dat moet ik even nazoeken." Een beetje te nat achter de oren vrees ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het enige verschil is dat je op de posters van de PVV de lijsttrekker ziet (dus Madlener voor Europa, De Roon in Almere en Fritsma in Den Haag). Bij die andere partijen zag je dat niet en dat komt de herkenbaarheid van politici niet ten goede. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Nou moet ik zeggen dat ik lokale politici van andere partijen in het wild ook echt niet zou herkennen. Bij alle partijen draait het om de grote namen die al heel lang of regelmatig met hun kop op de TV zijn. Als de PVV 30 jaar meedraait zijn die gezichten ook bekend.
Moeten ze wel die 30 halen, en als hun lijsttrekker afgeknald word of in het gevang beland of in een vergeetput met een spreekverbod, zie ik dat niet gebeuren..... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|