Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2010, 20:53
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ik stoom elke dag mijn gezicht, maar is dat wel gezond ?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 21:13
Verwijderd
ja, ik ook elke dag. Als ik met mijn kop boven het fornuis de deksel van de pan met aardappelen haal.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 21:16
Scoot
Scoot is offline
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Doe 't dan ook nooit.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 21:16
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
ja, ik ook elke dag. Als ik met mijn kop boven het fornuis de deksel van de pan met aardappelen haal.
Ahahaha XD
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 21:23
silentbob
silentbob is offline
ook nog nooit van gehoord
telt warme koffie drinken ook?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 21:29
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
ook nog nooit van gehoord
telt warme koffie drinken ook?
Ja aleen dan stoom je aleen je neus.XD
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 21:37
Pluis
Pluis is offline
Je gezicht stomen is op zich niet schadelijk, maar ook niet bijster nuttig. Je krijgt er niet een mooiere huid van dan wanneer je het gewoon met een reinigingsproduct schoonmaakt. Je kan je huid door het water dat van je huid verdampt wel uitdrogen als je het daarna niet insmeert met een creme (een beetje net als wanneer je heel lang in bad zit en zo'n rimpelvelletje krijgt op je vingers)
Oud 22-03-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
ja aleen dan stoom je aleen je neus.xd
lol!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 22:10
Volk
Volk is offline
Nooit.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 22:46
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik zou het persoonlijk niet elke dag doen. Je verliest vuil, en je huid wordt er schoner van, daarbij vind ik het een fijne manier om te ontspannen . Een kleine sauna. Maar men gaat dus ook niet elke dag in de sauna zitten.

Je huid droogt er denk ik mettertijd ook wel van uit. Niet doen dus. Eens per week lijkt me meer dan zat.
@pluis, ik zou niet meteen die creme aanbrengen, je poriën staan na het stomen volledig open, om er dan meteen creme in te smeren maakt het eigenlijk alleen maar erger. O ja en naspoelen met koel water is ook wel aan te raden, anders droogt alles gewoon weer lekker op, op je gezicht.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 09:11
Verwijderd
Ik stoom als ik verkouden ben, om vastzittend snot in mijn neus los te weken. Voor m'n huid doe ik het nooit.

Op zich kan het niet echt kwaad maar je kunt er inderdaad een wat droge huid van krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 11:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik dacht dat stomen goed was voor je luchtwegen, niet per se voor je huid?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat stomen goed was voor je luchtwegen, niet per se voor je huid?
Het idee is dat door de warmte je poriën opengaan en door het warme water talgrestjes enzo in de poriën zacht worden en naar buiten komen, waardoor je minder mee-eters hebt en daardoor korte tijd minder kans om puistjes te krijgen. Het is nooit onderzocht (ik kan althans niets vinden) maar op zich is de theorie aannemelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 16:56
Ieke
Ieke is offline
Sinds ik onderwijs heb gehad over de brandwonden die mensen (vooral kinderen) daarvan krijgen heb ik er al helemaal geen behoefte aan. Ik zie ook niet in waarom het nodig zou zijn overgens.
Oud 23-03-2010, 17:34
Verwijderd
Ik stoom niet bewust, maar ik douche wel vrij heet, dus dan z'n m'n gezicht ook wel gestoomd worden, een beetje Mwa, ik reinig m'n gezicht gewoon met spul dat daar speciaal voor is en dat werkt prima
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 17:37
gurl19
gurl19 is offline
Ik stoom wanneer ik snotverkouden ben, of wanneer ik in de sauna zit.
Verder lijkt het mij het veel te werk om dit dagelijks te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 17:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Sinds ik onderwijs heb gehad over de brandwonden die mensen (vooral kinderen) daarvan krijgen heb ik er al helemaal geen behoefte aan. Ik zie ook niet in waarom het nodig zou zijn overgens.
nouja, mijn vader had vroeger astma-aanvallen waar hij bijna dood aan ging en dan moest zijn moeder hem stomen en dan kon hij weer een klein beetje ademen. Dus het is wel érgens goed voor. Maar daarom dacht ik dus dat het voor je luchtwegen was.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 18:35
marrel
marrel is offline
Ik doe het ook hooguit 1x per jaar tegen de verkoudheid die ik heb en verder niks. Veel te veel gedoe, niet prettig en mijn huid ziet er goed genoeg uit met gewone doekjes.
Oud 23-03-2010, 21:42
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
nouja, mijn vader had vroeger astma-aanvallen waar hij bijna dood aan ging en dan moest zijn moeder hem stomen en dan kon hij weer een klein beetje ademen. Dus het is wel érgens goed voor. Maar daarom dacht ik dus dat het voor je luchtwegen was.
Hoge luchtvochtigheid en astma zijn zelfs opzich niet de beste vriendjes en dat wordt nu echt helemaal nooit meer aangeraden voor zover ik weet. Juist afgeraden (zeker bij kinderen, de kinderartsen bij mijn co-schap waren er echt heel fel op) vanwege het brandwondenrisico.

Regels voor berichten