Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2010, 16:51
tinoow1
tinoow1 is offline
hee allemaal,
Ik ben echt heel erg boos/verdrietig.
Ik heb 3 hele goeie vriendinnen, ik vind ze allemaal even aardig maar soms ga ik ook met andere meisjes om die dan niet met hun bevriend zijn. Ik weet niet of het daardoor komt of door iets anders, maar ik voel me de laatste tijd erg buitengesloten. Ze gaan bijvoorbeeld samen logeren en nodigen mij niet eens uit. Als we dan naar school fietsen, zeggen ze de hele tijd, ''het word echt leuk man!'' . Alsof ze het expres doen om mij een rot gevoel te geven. Ik weet gewoon ff niet wat ik moet doen. Niet meer met ze omgaan? Zo ja, hoe moet ik dat zegge dan tegen hun? Of er niks van aan te trekken?

xxx' Tina
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2010, 18:58
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Wat vervelend voor je, hier heb ik ook last van.
de beste tip is om het niet persoonlijk op te nemen, je wordt er niet slechter van als persoon. Voel je er dus ook niet rot over.
Ik zou als ik jou was het er wel over hebben, en uiteindelijk met de vraag komen waarom jij niet bent uitgenodigt. Als ze daar eerlijk over is, kan ze misschien met een tip komen waar je iets aan hebt en dat je kunt veranderen. Zoniet, is ze er vaag over en ontwijkt ze het, zou ik zeggen dat je je niet zo laat behandelen en ze vooral met z'n drieën moeten omgaan en jou er helemaal buiten houden, wat betreft ze met elkaar doen.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
succes!
Oud 27-03-2010, 01:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt en het voelt echt rot als de mensen die je ziet als vriendinnen je zo links laten liggen. Laat niet over je heenlopen meid.
Het klinkt idd alsof ze het expres doen en dat zou ik echt niet pikken. Confronteer ze ermee, leg uit dat je het niet tof vind dat ze je zo buitensluiten en als ze dan nog steeds stom doen wordt het tijd om andere vriendinnen te zoeken.
Of als wraak: Geef een groot feest en nodig iedereen uit behalve hen en praat daarna in hun bijzijn over hoe ontzettend gezellig het was.

Maarrr, mss hebben ze helemaal niet door dat ze jou zo'n gevoel geven, dus het beste is om er eerst wat van te zeggen voordat je vriendschappen verbreekt.
Oud 27-03-2010, 19:36
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ja ik heb het dus met vakanties. Zouden we met z'n allen gaan kamperen voor een week, wat een lol, zegt ze ineens dat ze me niet mee willen hebben. Ik ben er best boos over geweest, maar het werd alleen maar erger.
Nu een jaar later flikken ze het me weer, laten we met z'n allen naar schotland gaan, zonder haar. Ik heb één erop aangesproken maar ze werd nogal rood en ontweek de vraag heel erg. Het kan me niet meer schelen, ik word er niet meer boos over, als zij me niet willen hebben ga ik geen moeite meer doen.

Kijken wie er het laatst lacht.
Oud 28-03-2010, 11:30
tinoow1
tinoow1 is offline
jullie hebben gelijk dankjullie wel (L)(L)
en dat van die wraak vind ik echt een goeie x'd
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 11:58
Lente
Lente is offline
ehh heb je er met ze over gepraat? Misschien voelen die 3 vriendinnen zich een beetje op de tweede plaats staan omdat jij, als enige van jullie groepje, ook nog andere vriendinnen hebt. Als dit de reden is van hun rare gedrag, zou ik ze zeggen dat het feit dat je meer vriendinnen hebt niks afdoet aan de vriendschap die je met hen hebt. en dat je het heeeel jammer zou vinden als het tussen jullie zou veranderen. dat je het prima vindt als ze ook eens iets met zijn 3en doen, maar dat je er het liefst bij zou willen zijn.
Misschien is het allemaal niet zo ingewikkeld, zijn ze gewoon een beetje jaloers. Zou jammer zijn als jij dan als 'wraak' een feest gaat geven terwijl jullie allemaal het liefst vriendinnen van elkaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 12:38
tinoow1
tinoow1 is offline
Maar ik wil niet dat hun jaloers zijn. Ik mag toch zeker wel meer goeie vriendinnen hebben. Daarnaast fiets ik elke dag met hun me naar school, en ik ben juist met andere mensen omgegaan omdat hun dom deden. Ik ga niet achter mensen aanrennen die geen vriendinnen meer met me willen zijn, maar het probleem is dat ze het niet toegeven. ;(
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 13:50
Lente
Lente is offline
oh je wil geen vriendinnen meer met ze zijn? wat is dan het probleem?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 19:05
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als ze niet toegeven dat ze je buitensluiten is er misschien iets anders aan de hand dan je denkt. Probeer eens met ze serieus te praten tot er iets naar buiten komt. En als er niets loskomt dan denk ik dat je ze maar moet laten vallen, als ze jou niet op prijs stellen.
Oud 29-03-2010, 15:26
tinoow1
tinoow1 is offline
Citaat:
oh je wil geen vriendinnen meer met ze zijn? wat is dan het probleem?
Dat weet ik nou juist niet. Ik ben met anderen omgegaan omdat hun mij gingen buitensluiten, en ik niet allen wou zijn. Ik weet niet of ik het hun gwn moet vergeven of de vriendschao verbreken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 18:51
Verwijderd
Je moet ten eerste even stoppen met dat ge-hun. Echt, dat is toch wel zo irritant.

En verder: Ga gewoon met ze praten. Als zij jou eerst in de steek begonnen te laten en jij daarom met andere mensen bent gaan omgaan, dan hebben zij natuurlijk het recht niet om te zeuren. Dan is het hun eigen schuld.

Maar als het andersom is, of gewoon een misverstand, dan is het toch wel slim om het even allemaal op te klaren, toch? Het zou zonde zijn als jullie allemaal assumpties hebben die gebaseerd zijn op onzin.

De enige manier waarop je echt duidelijkheid kan krijgen is door met je (ex?)vriendinnen te gaan praten, en daarbij moet je natuurlijk zelf wel helemaal eerlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 10:50
I C U
I C U is offline
Precies, ga het gesprek eens aan. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik was zelf ook niet zo'n held op de middelbare school met dit soort dingen (want volgens mij gebeurt dit meestal tijdens de middelbare schooltijd...). Vraag eens waarom ze je niet uitgenodigd hebben voor die sleepover. Van daaruit kun je verder kijken.

En het is 'zij hebben' en niet 'hun hebben'. Op plaats van 'hebben' kun je ook andere werkwoorden zetten, hetzelfde verhaal gaat dan op. Zorgt ervoor dat je berichten wat makkelijker/fijner zijn om te lezen.
Reageren

Regels voor berichten