Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 20:55
mina
mina is offline
Mijn ouders denken dat ik depressief ben en willen me naar de dokter sturen maar ik ben er bang voor.
Ik wil geen problemen hebben ik wil gewoon normaal zijn met veel vrienden en bijzonder. Mijn vrienden laten me in de steek.. Ik hou niet van mezelf en kan wel begrijpen waarom ze dat doen.. Ik ben niet interessant ik ben lelijk en saai.. Ik voel me heel erg leeg en gevoelloos als ik maar niet na ga denken. Als ik dat doe dan word ik gek! Ik probeer mijn vrienden het uit te leggen maar ze snappen het niet en willen dat ik niet zo zeur. Ik voel me zo alleen.. Ik word chagerijnig door alles wat er gebeurt en dan worden mijn ouders boos.. Ik kan me niet voorstellen dat een dokter me zou kunnen helpen.. Hij zou gewoon denken dat ik gek ben ofso.. Er is niemand die me hieruit kan helpen ik kan het zelf nog geen eens. Ik wil gewoon dat alles stopt en dat ik weer vrolijk ben maar het lukt me niet.. Is er iemand die dit heeft meegemaakt en wel een manier weet om eruit te komen want ik weet het niet meer...
Oud 18-06-2003, 21:01
Fantôme
Fantôme is offline
heey lieve meid.
hmm... ik denk niet dat je huisarts je kan helpen, en dat denkt hij zelf ook niet. Maar hij is wel degene die moet verklaren dat er wat met jou aan de hand is. Je zou dus toch je verhaal moeten doen. Deze kan je doorverwijzen naar een psych (dat zal hij ook wel doen) en deze kan je wél helpen. Want, hij / zij is hier niet voor niets voor opgeleid. Je dokter zal je niet voor gek verklaren... denk je dat je de enige bent in zijn praktijk met deze klachten?! Echt niet hoor meissie...
Je bent niet gek!! komop... ik vind gek trouwens helemaal zo'n raar woord. maar dat zal wel aan mij liggen.

meis, probeer het gewoon. zo gaat het ook niet goed.
Je bent vast niet lelijk, al kan ik dat niet bepalen natuurlijk.
maar onthoud dat de ware schoonheid van binnen zit. Dát is belangrijk!

dus meissie... ga het proberen okay...? zo gaat het niet!

hug!! en zet hem op! Wendy
Oud 18-06-2003, 21:48
Kazanka
Kazanka is offline
Die angst die je hebt is ongegrond, dokters zullen echt niet denken dat je gek bent als je dat verteld.

Toen ik bij mijn huisarts een 'speciaal' verhaal vertelde was het enigste dat ze deed begrip tonen en een opname regelen, bij jouw is een opname niet genoodzaakt zo te horen, ambulante hulp zou misschien beter bij jouw passen.

Enige waar sommige hulpverleners moeite mee hebben is als je zegt dat je blij word als mensen doodgaan nooit begrepen waarom ze dat zo erg vinden

Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 02:45
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Mina je bent niet gek.
Verder kan ik niks nuttigs zeggen, staat al in de post van ... wendy.

Citaat:
Kazanka schreef op 18-06-2003 @ 22:48:
Enige waar sommige hulpverleners moeite mee hebben is als je zegt dat je blij word als mensen doodgaan nooit begrepen waarom ze dat zo erg vinden
Misschien zijn ze bang voor hun eigen sterfelijkheid?
Onbegrip/ontkenning.
Oud 19-06-2003, 10:13
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Helaas kan ikzelf je niet echt helpen, ik ben nml. ook depressief (laten we het zo zeggen, ik zit gewoon niet echt lekker in mijn vel), ik heb dan het "geluk", dat ik dat verberg achter die altijd aanwezige glimlach, iedereen denkt dat ik vrolijk ben, maar van binnen ben ik hardstikke kapot. Ik heb ook nog niet echt een oplossing gevonden voor dit probleem, lastig, want je zult toch de rest van je leven dit probleem meedragen als je er niks aan doet.

Wat wel kan helpen als je iets leuks hebt om naar uit te kijken, maar dan zou je eigenlijk elke dag iets leuks moeten hebben waar je echt naar uit kijkt, en dat is meestal niet het geval.

Je moet zorgen dat je je problemen even kunt vergeten, maar dit is ook erg moeilijk, want ze komen altijd weer terug.

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 10:16.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:12
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 19-06-2003 @ 11:13:
Wat wel kan helpen als je iets leuks hebt om naar uit te kijken, maar dan zou je eigenlijk elke dag iets leuks moeten hebben waar je echt naar uit kijkt, en dat is meestal niet het geval.
Kan ook wekelijks iets hebben, hoeft niet perse elke dag, hoewel dan geen overbodige luxe zou zijn, maar is toch vrijwel niet haalbaar : |
Oud 19-06-2003, 18:41
Cryptic Winterstorm
Ik vraag me af hoe andere mensen dat doen die zo "gelukkig" zijn.

Misschien is het omdat ze een leuke baan hebben, of het naar hun zin hebben op school. Dat je veel mensen kent en dat je gewaardeerd en gerespecteerd word.

Dan heb je ook altijd iets om naar uit te kijken.

Ik denk dat dat veel invloed heeft op je gemoedstoestand, iedereen heeft gewoon een doel nodig om te leven.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:31
Verwijderd
ik zit zelf ook niet lekker in m'n vel al snap ik niet waarom. alles lijkt nu gewoon supergoed met me te gaan. ik haal dit schooljaar, heb een lieve vriendin, thuis is het wel relaxed. ik heb echt veel lol met vrienden en klasgenoten, meer dan ooit tevoren zelfs. ik denk dat ik de tijd dat ik 19 was niet snel meer zal vergeten.

en toch mis ik iets, er is iets waardoor ik me af en toe ontzettend depri door voel en af en toe heb ik best wel rare denkbeelden en ideeën. ik weet het altijd wel te onderdrukken en ik praat er wel veel over met m'n vriendin, maar er zijn soms hele dagen dat ik gewoon niet vrolijk kan zijn en me best wel bot en duister opstel tegenover anderen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:42
Cryptic Winterstorm
Dan heb je alvast alles wat ik niet heb zover ik kan lezen.

Ik weet ook niet precies waar die depri buiten vandaan komen, het lijkt net of dat je dan wat verkeerds gegeten hebt ofzo, en dat je daar dan depri van word op de een of andere manier.
Oud 19-06-2003, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 19-06-2003 @ 22:42:
Dan heb je alvast alles wat ik niet heb zover ik kan lezen.[/b]
Kijk je uit voor zelfmedelijden, daar wordt het niet beter van, hoor.

Citaat:
Ik weet ook niet precies waar die depri buiten vandaan komen, het lijkt net of dat je dan wat verkeerds gegeten hebt ofzo, en dat je daar dan depri van word op de een of andere manier.
Zou best kunnen, eten kan die invloed hebben. Soms wordt een depressie veroorzaakt door een missend stofje in de hersenen. Je hoeft niet, zoals veel mensen denken, per se een kut leven te hebben om je kut te voelen.

@mina: de dokter zal echt niet denken dat je gek bent en juist door naar de dokter te gaan kun je de problemen die er zijn oplossen. Ze negeren kan natuurlijk ook, maar of je daar iets mee op schiet? Je voelt je leeg, je bent chagerijnig, e voelt je rot, enz. Accepteer dat en ga er aan werken. Je vraagt een manier om eruit te komen, die manier is er wel: hulp zoeken. En juist omdat het iemand anders is, heeft het vaak wel zin. Iemand anders heeft een andere kijk op jou, je leven, je gedachten enz en vaak een wat helderder en completer zicht (zeker wanneer je je zo rot voelt) ed. Probeer het, wat heb je te verliezen?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 22:21
Orsino*
Orsino* is offline
Depriheid hoeft niet eens een specifieke reden te hebben, kan ook zo maar gebeuren. Zelfs als het lijkt alsof je alles hebt.
Het ene moment voel je je nog normaal, en het andere moment zit je in de put omdat je bijvoorbeeld een geknakt bloempje zag. Zoiets simpels kan je bui zo maar ineens omslaan.. Als je je vaak depri voelt moet je gewoon naar de dokter, die zal dat normaal vinden. Je wilt niet weten hoe veel

Ik denk dat gelukkig zijn alles te maken heeft met tevredenheid. Als je tevreden bent met je baan, school, vriendenkring, etc., ben je meestal gelukkig. Maar als je bijvoorbeeld geen leuke baan hebt, ben je wat minder gelukkig.
Psychologen leren mensen gewoon tevreden zijn, allereerst met zichzelf. Daarna gaat het vanzelf. Als jij blij met jezelf bent, heeft dat zo'n invloed op je omgeving, en dat weer op jezelf, dat je vanzelf in een positief kringetje ronddraait, in plaats van in een negatieve.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 22:23
Cryptic Winterstorm
Citaat:
Leonoor schreef op 19-06-2003 @ 23:17:
Kijk je uit voor zelfmedelijden, daar wordt het niet beter van, hoor.
Jij noemt dat zelfmedelijden, ik noem dat dat niet alles gaat zoals ik wil.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 22:36
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 19-06-2003 @ 23:23:
Jij noemt dat zelfmedelijden, ik noem dat dat niet alles gaat zoals ik wil.
En doe je er ook wat aan?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 22:43
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 19-06-2003 @ 19:41:
Ik vraag me af hoe andere mensen dat doen die zo "gelukkig" zijn.

Misschien is het omdat ze een leuke baan hebben, of het naar hun zin hebben op school. Dat je veel mensen kent en dat je gewaardeerd en gerespecteerd word.

Dan heb je ook altijd iets om naar uit te kijken.

Ik denk dat dat veel invloed heeft op je gemoedstoestand, iedereen heeft gewoon een doel nodig om te leven.
Ik merk vaak dat je uitkijkt naar hele andere dingen. Ik ga bijvoorbeeld over ruim een week op vakantie. Daar kijk ik erg naar uit. Maar ondertussen ga ik in de aankomende week ook nog ontzettend veel leuke dingen doen. Normaal zou ik me over al die kleine dingetjes elke keer opnieuw verheugt hebben. Maar nu kijk ik alleen uit naar het grote en de rest is ook allemaal geweldig, maar ik sta er niet zoveel meer bij stil.
Oud 19-06-2003, 23:02
Verwijderd
Kijk dit jaar was ook voor mij een moeilijk jaar

Slechte cijfers

Slecht met sport

Bijna geen vrienden meer

Vriend van me overleden

opa erg ziek
etc etc

Ik wist niet wat ik moest doen. Kwerd gek. Helemaal gestressed en depri enzo. Ik kreeg soms woedebuien. Maarja toen keek ik naar welke dingen ik wel had. Welke dingen ik wel goed kon doen. Op een dag zei ik gewoon IK HEB SCHIJT. Ik dacht ok slechte cijfers ik ga beter leren. Slecht met sport kga beter trainen. Geen vrienden meer? Ok Nieuwe vrienden maken. Vriend overleden, ach hopelijk is hij in het paradijs. Hij zou ook niet willen dat ik verdrietig om hem was. Opa wordt als god het wilt weer beter.

Zo moet je ook denken. Gewoon schijt hebben aan alles

Jij zegt: "Ik hou niet van mezelf en kan wel begrijpen waarom ze dat doen.. Ik ben niet interessant ik ben lelijk en saai.. Ik voel me heel erg leeg en gevoelloos als ik maar niet na ga denken. Als ik dat doe dan word ik gek! "

- Kben niet interresant. waarom zou je nou niet interresant zijn? Iedereen is bijzonder op zijn eigen manier en dat maakt iedereen interresant.

- Kben lelijk. Of je lelijk bent of niet weet ik niet. Maar heb je weleens mijn hoofd gezien? Dat is pas lelijk. foto van mijn lelijke hoofd is
http://www.almererulez.nl/members.ph...oalbum&i=17707

Maarja gaat om hoe je innerlijk bent. En je zult heus niet zo lelijk zijn.

-Kben saai. Dat kan ik ook niet beoordelen. maarja al was je saai wat is daar nou mis mee?

En let op iemand als jij die depressief is, is nooit gek. Weet je welke mensen pas echt gek zijn? Die van Instinct van Anthony Hopkins. Die zijn gek.

En download eens het liedje katula katula van Davut Guloglu. Echt wordt je echt vrolijk van.

En ff serieus een proffesioneel iemand kan je wel helpen. daarvoor zijn ze opgeleid. Denk je echt dat jij de enigste bent die depressief is? Er zijn miljoenen mensen die depri zijn, en die mensen zijn ervoor opgeleid om je te helpen. Gewoon vertrouwen in hebben .

Maarja mina khoop dat je je weer beter gaat voelen.

Greatz Kenjirro
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:35
Verwijderd
Post van het jaar Kenjirro!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:39
Fantôme
Fantôme is offline
@ kenjirro!!
Reageren

Regels voor berichten