Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, ik heb me al enkele keren beseft dat het allemaal in het grote geheel geen drol uitmaakt. Ik vind leven gewoon te leuk (zelfs uit tegenslag is hoop en inspiratie te putten).
Er zijn genoeg mensen die niet goed met een existentialistische leegte om kunnen gaan, deze mensen kunnen wat mij betreft beter een religieuze levensovertuiging gaan navolgen.
||
Citaat:
Het ging mij trouwens niet perse om de absurdistische stroming maar meer om de ondermijning en neutralisatie van logica als het op het fundamentele vragen toegepast wordt. Misschien is het beter om te zeggen dat de wereld irrationeel noch rationeel is. Of de wereld is gewoon de wereld, punt. Of: ... Woorden zijn zo bindend en blijkbaar tegenstrijdig. |
![]() |
||
de conclusie is een natuurlijke paradox aanwezig in mensen, dat is op zichzelf niet logisch wanneer je uitgaat van redeneren.
Hiermee toon je aan dat het universum irrationeel is of op z'n minst niet redeneert. Ik deel die mening overigens niet, er is m.i. wel logica te ontdekken, die logica is alleen niet lineair van aard en ik ben van mening dat veel mensen (religie-invulling o.a.) wel een lineaire redeneertrant hebben. Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-02-2010 om 15:25. |
![]() |
|
Aburdisme is ethisch bezwaarlijk omdat het dingen als het ontkennen van de holocaust en het goedkeuren van onrechtvaardige moord toestaat. Je moet een rationeel wereldbeeld hebben om morele besluiten te kunnen nemen.
|
Verwijderd
|
Waarom zou je niet kunnen denken en de logica begrijpen? Het feit dat universitaire studies zich baseren op feiten en niet op logica. Het domineert teveel en dat is een groot probleem, want alleen op basis van feiten, komt je geen stap verder
een voorbeeld; uittreksels van boeken wordt niet gezien als wetenschappelijke bron, maar de uittreksel is een samengevat boek van een wetenschappelijke schrijver. Een goed voorbeeld dat men wilt uit een feit en niet uit logica dat het komt vanuit een wetenschappelijke bron, die geschreven is door een "student". Snap je Laatst gewijzigd op 06-04-2010 om 14:53. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Buiten het heelal Afwezignummer2 | 158 | 10-07-2010 14:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
AIVD-baas wil SP in 'Commissie Stiekem' Love & Peace | 27 | 07-12-2007 10:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Grapjes Verwijderd | 75 | 24-01-2005 16:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Wakend over de vlam Snow White | 7 | 08-03-2004 20:48 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 |