![]() |
|
![]() |
Ik ben er ook mee eens dat Bétablokkers niet de eerste keus moeten zijn, maar je hoeft er niet zo terughoudend op te zijn hoor. Ik denk dat het zeker kan helpen om je tot rust te brengen en als je op die manier inziet dat het eigenlijk helemaal niet zo erg is kan je de volgende keer weer zonder --> Klassieke conditionering heet dat ;-)
|
![]() |
||
Citaat:
Iedereen is wel eens nerveus voor presentaties en spreken in het openbaar, zeker als je zoals TS gewoon nog wat ervaring mist. Dat moet je in eerste instantie gewoon oplossen door te oefenen en ervaring op te doen en daardoor zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid te kweken, en niet door medicatie te slikken die alleen de symptomen onderdrukt en niet de oorzaak wegneemt en daarnaast ook nog eens bijwerkingen kan hebben.
Laatst gewijzigd op 14-04-2010 om 17:00. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Dat kan ook gebeuren, daarom zei ik ook niet als eerste keus, maar het kan wel zeker een hele hulp zijn, met name als de paniekaanvallen steeds erger worden omdat je je elke keer steeds nerveuzer wordt dat het weer gebeurt, dan kom je in een viceuze cirkel terecht die alleen te doorbreken is als je inziet dat de paniek eigenlijk nergens op gebasseerd is en daar kunnen Betablokkers bij helpen. De huisarts zal namelijk nooit een herhaalrecept opgeven en zal waarschijnlijk ook niet zoveel pillen meegeven. Het doorbreken van de viceuze cirkel moet dan wel bekend zijn & je moet inzien dat de betablokker niet gebruikt moet worden om de hyperventilatie te voorkomen maar juist om de paniekaanval te behandelen.
|
![]() |
|
![]() |
bang voor Spreken in het openbaar? Ik heb dit een tijd gedaan en het heeft echt goed geholpen, je moet er wel in geloven denk ik...
suc6 |
![]() |
|
Ik begrijp de opmerking over betablokkers absoluut niet. We hebben het hier over een meisje wat nog op de basisschool zit! Dat lijkt me toch ech geen te overwegen keus op dit moment, het is meer een kwestie van doen, proberen, misschien een training oid, maar betablokkers voor presentatie angst bij een zo jong iemand? Slecht idee. Iedereen moet leren presenteren, dat gaat de meesten niet meteen goed af en dat is ook niet erg.
Ik merk dat het bij mij het beste gaat als ik niet teveel op papier zet, alleen van te voren een soort lijn uitzet en dan gewoon de stof echt ken. Sommigen gaan het thuis van te voren een paar keer oefenen, anderen zetten het weer wel helemaal op papier. Probeer gewoon uit en probeer ook tegen jezelf te zeggen dat het niet erg is als het niet helemaal goed gaat. Wat is het ergste wat kan gebeuren en is dat dan ook echt een drama als dat zou gebeuren?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Angst voor dingen die klein lijken maar groter zjn zoals bijv een hoge windmolen wie Miss don't know | 4 | 25-08-2011 06:42 | |
Psychologie |
Asperger [autisme] of niet? PapaRoach<3 | 48 | 03-02-2009 15:23 | |
Seksualiteit |
Sex? Sushigirl | 20 | 26-06-2005 16:02 | |
Psychologie |
wat doen ? Carrioncrow | 2 | 17-05-2005 14:23 | |
Liefde & Relatie |
Aaaargh! Piccola | 17 | 25-01-2002 17:29 | |
Psychologie |
Hoe laat je iemand vrij... Vi$TiKjûHtjûH | 4 | 09-01-2002 13:26 |