Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2010, 18:22
Soldaat14
Soldaat14 is offline
Wat vinden jullie?

Moeten gelovigen hun geloof voor zichzelf houden? Of juist niet?

Greetz,
Soldaat14
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2010, 22:55
Verwijderd
Vanzelfsprekend wel.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 01:45
AzN
AzN is offline
Ze moeten niets. Naar mijn mening hoeven ze 't niet bekend te maken, maar ze hoeven er ook niet over te zwijgen.
Oud 29-03-2010, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Ze moeten niets. Naar mijn mening hoeven ze 't niet bekend te maken, maar ze hoeven er ook niet over te zwijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 07:41
stout!
stout! is offline
Ze hoeven het niet te verbergen, zolang ze hun geloof maar niet aan anderen opdringen of er speciale rechten/privileges aan willen ontlenen.
Oud 29-03-2010, 10:08
Verwijderd
je moet het zien als een natuurlrechtelijke verbintenis, er is aanbod/aanvaarding maar er is geen afdwingbaarheid
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 13:31
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
En wat Kip zei, je kunt natuurlijk niet ergens in geloven als je het niet gelooft, hè
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 18:12
DBZ
DBZ is offline
Beter houden ze het niet prive, want anders kunnen mensen niet hun( goede) mening geven en hun overtuigen dat ze niet gelijk hebben
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 20:49
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Beter houden ze het niet prive, want anders kunnen mensen niet hun( goede) mening geven en hun overtuigen dat ze niet gelijk hebben
Alsof er een mens is die wel gelijk heeft.
Oud 31-03-2010, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Ze hoeven het niet te verbergen, zolang ze hun geloof maar niet aan anderen opdringen of er speciale rechten/privileges aan willen ontlenen.
juist
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 13:20
Volk
Volk is offline
Net zo privé als de kleur van je muren in je huis. Je mag er best over beginnen, je mag het iemand zelfs aanraden. Maar als de ander aangeeft een andere kleur leuker te vinden moet je daar respect voor hebben en niet je eigen muurkleur gaan opdringen aan iemand die misschien wel een heel ander huis en een heel andere inrichting heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 14:40
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Net zo privé als de kleur van je muren in je huis. Je mag er best over beginnen, je mag het iemand zelfs aanraden. Maar als de ander aangeeft een andere kleur leuker te vinden moet je daar respect voor hebben en niet je eigen muurkleur gaan opdringen aan iemand die misschien wel een heel ander huis en een heel andere inrichting heeft.
Nee! Als je goed genoeg bent in overtuigen moet je dat gebruiken ook, daarvoor is het bedoeld!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Ja maar... stel je voor, jij weet heel, heel, heel zeker dat alle ongelovigen naar de hel gaan. Jouw beste vriend is ongelovig, en jij weet dus dat hij na zijn dood de vreselijkste dingen zal doorstaan. Dan vind ik het logisch dat je probeert om die vriend te bekeren, al vind ik het vervelend als mensen mij proberen te bekeren. Maar voor die gelovige zou niet-bekeren net zoiets zijn als zien dat iemand met nieuwe schoenen op een verse drol afloopt en daar dan niets van zeggen, of op grotere schaal of iemand met te veel alcohol op in een auto laten stappen. Dat kan ik me best voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Ja maar... stel je voor, jij weet heel, heel, heel zeker dat alle ongelovigen naar de hel gaan. Jouw beste vriend is ongelovig, en jij weet dus dat hij na zijn dood de vreselijkste dingen zal doorstaan. Dan vind ik het logisch dat je probeert om die vriend te bekeren, al vind ik het vervelend als mensen mij proberen te bekeren. Maar voor die gelovige zou niet-bekeren net zoiets zijn als zien dat iemand met nieuwe schoenen op een verse drol afloopt en daar dan niets van zeggen, of op grotere schaal of iemand met te veel alcohol op in een auto laten stappen. Dat kan ik me best voorstellen.
Yep. Dit beperkt inderdaad de inzicht van de gelovige, want die heeft het gewoon niet door. Wat wij irirtant vinden, vindt hij van levensbelang. Dat klopt precies wat je zegt.
Dat is net als ontkenning en bekenning, iemand die iets ontkent dat er het er niet is, betekent niet dat het er niet is.

haha je hebt gelijk dus
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 16:44
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ah joh mensen vertellen me zoveel dingen die ik niet wil horen dan kunnen ze ook wel vertellen welke van de verzonnen vriendjes hun lievelings is.
Reageren

Regels voor berichten