Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2010, 18:56
estellecarlijn
estellecarlijn is offline
Ze zeggen over wisb dat het veeeel zwaarder is dan wiskunde A.
maar hoe zwaar is wis b volgens jullie? maakt het echt zo veel uit en is het echt veel moeilijker en alleen echt voor 'wiskunde lovers' omdat je anders de 'enorme hoeveelheid; niet aankunt?
En ben je er echt veel meer tijd aan kwijt als aan wis A?
en wat zijn de voordelen? wat zijn jullie ervaringen...?

zit namelijk heel erg te twijfelen over mijn profielkeuze met wiskunde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2010, 20:55
Verwijderd
Ze zeggen dat Wis B veel zwaarder is. Maar dit ligt eigenlijk meer aan wat jij moeilijk vind. Veel dingen bij wiskunde B worden als moeilijker gezien omdat ze vaak ook een toepassing hebben bij, bijvoorbeeld, natuurkunde. Wiskunde A is echter meer de kant van kansberekening op.

Toen wij moesten kiezen heeft de leraar verteld welke hoofdstukken van ons toenmalige boek bij wiskunde A behoorde, en welke bij wiskunde B. Op die manier kon je makkelijk zien wat je wel en niet aankan. Ik heb zelf wiskunde B, en het is erg logisch. Ik ben er weliswaar niet goed in, maar kansberekening is bij mij nog slechter. Dus stel je eens voor wat een hel het voor mij geweest had moeten zijn als ik tóch wiskunde A had gekozen .

Het beste wat je kan doen is gewoon naar je leraar gaan, en vragen wat hij ervan denkt. Vraag hem welke hoofdstukken Wiskunde A zijn, en welke Wiskunde B zijn, en kijk aan de hand daarvan welke wiskunde je gaat kiezen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 07:14
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
zoals hierboven al is gezegd: het is niet zo dat je sowieso hogere cijfers op wiskunde haalt als je wiA hebt hoor. Het is maar net wat je ligt.

Als je ong. een 7 op wiskunde staat in de 3e is het wel te doen met genoeg inzet. De meeste mensen die bij mij op school lage cijfers halen op wiskunde B houden hun huiswerk niet bij. Tja, dan is het moeilijk om alles op het laatst nog door te nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 23:35
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ze zeggen over wisb dat het veeeel zwaarder is dan wiskunde A.
maar hoe zwaar is wis b volgens jullie? maakt het echt zo veel uit en is het echt veel moeilijker en alleen echt voor 'wiskunde lovers' omdat je anders de 'enorme hoeveelheid; niet aankunt?
En ben je er echt veel meer tijd aan kwijt als aan wis A?
en wat zijn de voordelen? wat zijn jullie ervaringen...?

zit namelijk heel erg te twijfelen over mijn profielkeuze met wiskunde
Ik heb het gehad (zowel b1 als b2) en vond het wel degelijk zwaarder, niet zozeer de stof op zich maar vooral het gegeven dat veel meer stof in dezelfde tijdsspanne moet, wij deden een hoofdstuk of 2 a 3 per week met een niet te onderschatten berg huiswerk.

Ik vind het niet alleen voor wiskundelovers maar het is wel iets waar je achter moet staan, bij mij zat het in het NT profiel en was de keuze makkelijk voor me.

de voordelen zijn een veel betere voorbereiding op technische en (semi-)exacte studies, naast een verbetering van analytisch denken en meer rekenmethodes in je rugzak.
Oud 18-04-2010, 08:14
Verwijderd
Welke vakken wil je nog meer gaan doen? Als je natuurkunde en/of scheikunde kiest, zou ik zeker voor wiskunde B gaan, anders krijg je nog veel problemen met die vakken.

Wiskunde B is niet makkelijk, maar als je je huiswerk goed bijhoudt, altijd vraagt als je iets niet snapt enz. dan kom je er wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten