Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2011, 22:28
Classified
Classified is offline
Hallo allemaal,

Momenteel volg ik een MBO niveau 3/4 opleiding, namelijk bedrijfsadministratie. Ik heb ontdekt dat bedrijfsadministratie mij toch niet ligt en het juridische kant wel. Ook wil ik op het HBO Rechten gaan studeren. Nu wil ik graag overstappen naar het niveau 4 opleiding juridisch medewerker. De eisen zijn: een VMBO Kader, Gemengd of Theoretisch diploma. Ik heb een Kader diploma en dus zou het in principe geen probleem moeten zijn. Hoewel, ik had gehoord dat er een intake toets genomen moet worden voor deze opleiding. Dit heeft wel degelijke angst in mij gewekt. Ik wil het opleiding namelijk heel graag volgen zodat ik voor later op het HBO het juiste vooropleiding heb voor het opleiding dat ik er wil gaan volgen.

Weet iemand hoe een intake toets in elkaar zit op het MBO? Het lijkt mij logisch dat intake toetsen voor opleidingen die bijvoorbeeld voornamelijk uit rekenen bestaan reken sommen bevatten. Maar hoe zit het met juridisch medewerker? Of is het allemaal het zelfde?

P.S.: Om een HBO opleiding te volgen moet je een MBO niveau 4 diploma op zak hebben. Kun je dan kiezen wat je wilt? Ook als het HBO opleiding anders is dan het MBO opleiding die je afgerond hebt?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2011, 16:23
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Citaat:
Weet iemand hoe een intake toets in elkaar zit op het MBO? Het lijkt mij logisch dat intake toetsen voor opleidingen die bijvoorbeeld voornamelijk uit rekenen bestaan reken sommen bevatten. Maar hoe zit het met juridisch medewerker? Of is het allemaal het zelfde?

P.S.: Om een HBO opleiding te volgen moet je een MBO niveau 4 diploma op zak hebben. Kun je dan kiezen wat je wilt? Ook als het HBO opleiding anders is dan het MBO opleiding die je afgerond hebt?
Voor zover ik weet zijn de intaketoetsen bij elk mbo niveau 4 opleiding hetzelfde.
Nadat je je niveau 4 diploma hebt, kun je gewoon kiezen wat je wilt en maakt het niet uit of het hbo opleiding anders is. Maar het is natuurlijk beter als het op elkaar aansluit.
Oud 06-01-2011, 16:43
Classified
Classified is offline
Citaat:
Voor zover ik weet zijn de intaketoetsen bij elk mbo niveau 4 opleiding hetzelfde.
Nadat je je niveau 4 diploma hebt, kun je gewoon kiezen wat je wilt en maakt het niet uit of het hbo opleiding anders is. Maar het is natuurlijk beter als het op elkaar aansluit.
Aha, oké. Dat is goed nieuws dan.
Weet niet of je meer weet over intake toetsen, maar zo wel, weet je ongeveer hoe veel vragen het zijn? En kun je je er op voorbereiden?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 16:58
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Nee sorry. Ik heb geen intaketoets gehad, alleen maar een gesprek.
Oud 26-11-2011, 19:42
Baro26
Baro26 is offline
Hallo,

Ik ben 16 jaar en doe momenteel Vmbo Basis.
Ik had eigenlijk Kader mogen doen maar daar deden ze te moeilijk over, ze zeiden dat mijn cijfers afwisselend werd, en maandag heb ik een intakegesprek - test bij het ROC voor de opleiding Assistent Accountant Niveau 4, en wil me voorbereiden op dat gesprek en wat ik allemaal te horen krijg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten