Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb lenzen en een bril.
Ik ben begonnen met -1.50 en heb nu -4.00 Vooral in het begin ging het hard achteruit. Tja, of je nu -1.50 hebt of -4 je bent gewoon blind zonder je lenzen en bril. Dus die heb je nodig. Mij interesseert het niet zo dat ik achteruit ga. Het gaat nu wel veel langzamer dan in het begin. |
![]() |
|
Er zijn theoriën over dat een bril je zicht juist negatief beinvloed. Want je ogen worden er lui van of zo, omdat je, als je een bril op hebt niet je ogen maar je hoofd beweegt om dingen te zien die niet recht voor je staan. Oefeningen met je ogen zou je zich verbeteren. Een theorie van een of andere Russische professor. Ik geloof er wel in, vooral omdat ik twee mensen ken die door die oefeningen geen bril meer dragen.
OT: Nee, ik draag geen bril ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Het zou heel goed kunnen hoor, maar het was maar één dingetje van wat ik van die uren lang durende film van die professor heb onthouden. Hij had het erover dat je ogen 'niet meer hoeven te werken' (of harder hun best te doen) omdat een bril het moeilijke gedeelte overneemt. Citaat:
Dit zijn trouwens dingen die ik niet zeker weet, maar wat die gast dus zegt (ben z'n naam kwijt, maar ik zal het opzoeken).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk ben ik geen professor maar het lijkt me evident dat wanneer zijn theorie belangrijke kern van waarheid zou hebben het behoorlijk wereldkundig en goed gedocumenteerd zou zijn.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat je hebt gezegd zou trouwens alleen bij (dragers van) plus-brillen werken, niet bij min-brillen want als je een min-bril hebt zijn je ooglenzen te sterk, met oefeningen krijg je die niet slapper. |
![]() |
|
@Iedereen die op mij heeft gereageerd: Ik weet zelf het fijne er ook niet van, het is gewoon iets wat ik een paar keer heb mee gemaakt (met een vriend en m'n neef, die droegen ooit een bril). Ik zal, als ik het niet vergeet, vragen naar de naam van die gast.
@TBTL: Blijkbaar werkt het ook bij min want oefeningen die helpen de spieren rondom je oog te ontspannen... oid.
|
Verwijderd
|
@Lidje: Ooo wacht, zoiets heb ik wel eens gehad, alleen niet echt oefeningen. Ik heb een lui oog, dus dan deden ze een soort verandachtig iets op mijn goede oog, zodat ik wel door mijn luie oog móést kijken. Het zag er alleen vrij dramatisch uit, hehe
![]() Edit: Ik bedenk ineens dat Lidje een beetje fout klinkt. Dzjiedzjiesiewajeetje dan :') |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
geen bril, wel ooit gezegd dat ik er mischien 1 moest, toen heb ik gelijk gezegd dat ik dat absoluut niet wou en nooit meer wat van gehoord(zelfde met beugel)
reden voor die bril was dan ook belachelijk, ik ben namelijk scheel(tot mn 3e niet, toen wel, later eraan geopereerd en nu zie je het bijna niet meer, meeste mensen weten het pas nadat ik het ze vertel, maar zie nog steeds maar met 1 oog tegelijkertijd), en ze zeiden dat het dan met bril minder zichtbaar zou zijn dat ik scheel was, maar het zou mij dus zowieso niks helpen... en nu zie je het toch al bijna niet meer(na die operatie was het nog steeds vrij duidelijk zichtbaar maar is over de jaren langzaamaan veel minder zichtbaar geworden, en als ik me erop focus kan ik nu ook wel met 2 ogen tegelijk kijken, wat goed uitkomt want er werd me destijds gezegd dat als ik dat voor mn 12e niet kon ik het nooit zou kunnen, en vlak daarvoor kon ik het dus als ik zou willen zou ik het nu verder kunnen gaan oefenen, maar maakt me nu nog niet zoveel uit ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Psychologie |
‘Dan moet je maar veranderen?' Verwijderd | 74 | 09-09-2002 21:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |