Wanneer kwam je voor het laatst in contact met politie/justitie? Wat had je gedaan? -Of beter: hoe luidde je tenlastelegging?- Wat was je straf?
Ik geloof dat het bij mij 2-3 jaar geleden was. Parkeren in een groenstrook met de auto. Boete: 50 euro.
Voor de rest ben ik nog nooit met politie en/of justitie in aanraking geweest inzake misdrijven, geweldsdelicten, etc. Ik ben ook nog nooit bij HALT geweest ofzo.
Een jaar of vier geleden kreeg ik een waarschuwing op straat, omdat ik zonder licht fietste terwijl het al licht was maar de lantaarnpalen nog aan waren.
En daarna heb ik de politie zelf nog een keer gebeld i.v.m. overlast rondom onze flat.
vorige week zaterdag op een beurs om te vragen of ze toezicht wilde houden op mijn taart
verder alleen aangifte gedaan 4 jaar terug, nooit op een nare manier in contact geweest met de politie
oh en met mn vriend laatst met die strebers van de volvobrigade vanwege zn rijgedrag maar daar zat ik alleen naast
11-03-2010, 18:05
Verwijderd
Onlangs aangesproken door zo'n hangjas omdat ik (exact) 1 meter over de stoep fietste gezien de fietsenstalling zich daar bevond.
Ohja - ook een keer de wijkagent op de stoep over een misverstand. En een keer politie op straat in Utrecht aangesproken tijdens een vrijgezellenfeest, of ze een wens op een ballon wilden schrijven voor de 'vrijgezelle' vriendin. Maar ze weigerden zelfs in gesprek te gaan.
Een jaar geleden: parkeren in een zone voor vergunninghouders. Was niet bewust trouwens, ik had nog specifiek op de bordjes gekeken of ik er mocht parkeren, maar was vergeten dat ik een heel stuk eerder een bord tegen was gekomen waarop stond dat het een zone voor vergunninghouders was.
Ik geloof dat de boete 57 euro was.
En een paar jaar geleden: politie kwam op bezoek omdat er geklaagd was over overlast tijdens een feestje. Met de belofte dat we het wat zachter zouden doen gingen ze weer weg.
Ehm, een verkeerspolitieman heeft mij er een keer op attent gemaakt dat ik daar niet mocht staan met de auto. Bij het station, ik moest iemand afhalen, dus het was eigenlijk een soort laden en lossen, maar die politieagent vond van niet, dus toen ben ik maar een rondje gereden, zodat degene die ik ophaalde er inmiddels was en de politieagent niet meer.
Het recentst is dat ik de politie aan de lijn had omdat ik een verkeersongeluk had gehad. Maar omdat de auto mij niet had geraakt, deden ze er verder niets mee.
half jaar geleden, we waren met wat vrienden bier aan het drinken onder een brug en toen werden we allemaal opgepakt door de politie. Gelukkig was ik toen net aan het pissen en werd ik niet opgepakt . En gister toen fietste ik zonder licht maar ik kon ontsnappen
ik doe schijnbaar toch iets fout; zonder licht op de fiets, met een klein brommertje op een parallelweg, spoorwegpolitie ivm zwart rijden, eenrichtingsweg inrijden (op de fiets), plakken van posters - regelmatig- , hond los waar het niet mag,
Overigens nog nooit een boete gehad, ik kom altijd weg met een waarschuwing
Edit; oh de exacte vraag was wanneer voor het laatst? Nou, dit speelde zich allemaal 2 jaar geleden af toen ik in de stad woonde. Buiten het centrum zijn ze toch een stuk minder erg.
Gisteren heb ik nog de weg gevraagd aan een aardige meneer agent.
Ik ben zelf nog nooit op onprettige manier met de politie in aanraking gekomen, wel heb ik een keer aangifte gedaan van geweldpleging. Maar dat is al wat jaartjes terug.
Vorig jaar. Ik stond stil met mijn auto op een fietspad in het dorp, terwijl mijn broer snel even een pitta ging halen...Ik hoopte dat ik er met een waarschuwing van af ging zijn, maar een week later kreeg ik toch een boete van 50 euro in de bus :-(
paar weken geleden, voor het oversteken van een treinspoor toen de rode lichten aanfloepte maar de bomen nog niet dicht waren. vriendin van mij die met mij mee fietste kreeg een waarschuwing, en ik natuurlijk weer de boete. klootzakken. ze naaien me iedere keer weer.
paar weken geleden, voor het oversteken van een treinspoor toen de rode lichten aanfloepte maar de bomen nog niet dicht waren. vriendin van mij die met mij mee fietste kreeg een waarschuwing, en ik natuurlijk weer de boete. klootzakken. ze naaien me iedere keer weer.
Je bent niet kansloos als je in beroep gaat tegen die boete. Dit riekt wel heel erg naar willekeur.
ehm bijna 2 jaar geleden, werd ik opgepakt, heb anderhalf jaar vastgezeten. sta nu inmiddels een half jaar op vrije voeten. zat voor niks, JEUGDZORG :@:@
ehm bijna 2 jaar geleden, werd ik opgepakt, heb anderhalf jaar vastgezeten. sta nu inmiddels een half jaar op vrije voeten. zat voor niks, JEUGDZORG :@:@
Ah toen ik met m'n toenmalige vriendje door het voetgangersgebied in het centrum fietste. Langs een agent. Oeps. Maar op het moment dat die agent de (nep)gegevens van m'n ex aan het opschrijven was, heb ik me gauw omgedraaid en ben ik heel hard weggefietst