Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2010, 23:17
Verwijderd
Wanneer kwam je voor het laatst in contact met politie/justitie? Wat had je gedaan? -Of beter: hoe luidde je tenlastelegging?- Wat was je straf?

Ik geloof dat het bij mij 2-3 jaar geleden was. Parkeren in een groenstrook met de auto. Boete: 50 euro.

Voor de rest ben ik nog nooit met politie en/of justitie in aanraking geweest inzake misdrijven, geweldsdelicten, etc. Ik ben ook nog nooit bij HALT geweest ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2010, 05:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Een jaar of vier geleden kreeg ik een waarschuwing op straat, omdat ik zonder licht fietste terwijl het al licht was maar de lantaarnpalen nog aan waren.
En daarna heb ik de politie zelf nog een keer gebeld i.v.m. overlast rondom onze flat.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 09:05
ganralph
ganralph is offline
jaar of tien geleden zonder voorlicht gefietst: 35 gulden geloof ik...

verder idd nog wel eens contact met politie gehad over zaken in de buurt, maar dan niet als overtreder/misdadiger
Oud 10-03-2010, 22:32
Adore
Adore is offline
Begin dit jaar: boete voor het fietsen zonder licht. Gewoon stom van mij, dus.

Verder twee keer eerder voor het doen van aangifte van diefstal, een keer in.. 2001 ofzo, de tweede keer in.. 2007 ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 17:57
Verwijderd
Verkeersboete? of halt?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 18:00
Verwijderd
vorige week zaterdag op een beurs om te vragen of ze toezicht wilde houden op mijn taart
verder alleen aangifte gedaan 4 jaar terug, nooit op een nare manier in contact geweest met de politie

oh en met mn vriend laatst met die strebers van de volvobrigade vanwege zn rijgedrag maar daar zat ik alleen naast
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 18:05
Verwijderd
Onlangs aangesproken door zo'n hangjas omdat ik (exact) 1 meter over de stoep fietste gezien de fietsenstalling zich daar bevond.

Waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 22:36
Verwijderd
Nog nooit.
Brave burger hier.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 23:25
Adore
Adore is offline
Ohja - ook een keer de wijkagent op de stoep over een misverstand. En een keer politie op straat in Utrecht aangesproken tijdens een vrijgezellenfeest, of ze een wens op een ballon wilden schrijven voor de 'vrijgezelle' vriendin. Maar ze weigerden zelfs in gesprek te gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 09:25
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik ben 2x aangehouden door politie omdat ik een straat inreed waar je niet in mocht rijden. 2x een boete van 60 euro + administratiekosten
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 14:54
Daboman
Daboman is offline
In 2000, voor het aangifte doen van beroving waarbij gebruik is gemaakt van geweld. Ze zijn helaas nooit gepakt.
Oud 12-03-2010, 17:38
Balance
Balance is offline
Een jaar geleden: parkeren in een zone voor vergunninghouders. Was niet bewust trouwens, ik had nog specifiek op de bordjes gekeken of ik er mocht parkeren, maar was vergeten dat ik een heel stuk eerder een bord tegen was gekomen waarop stond dat het een zone voor vergunninghouders was.
Ik geloof dat de boete 57 euro was.

En een paar jaar geleden: politie kwam op bezoek omdat er geklaagd was over overlast tijdens een feestje. Met de belofte dat we het wat zachter zouden doen gingen ze weer weg.
Oud 13-03-2010, 17:42
Breg
Breg is offline
Bijna 1.5 jaar geleden om aangifte te doen toen ik mijn paspoort was verloren volgens mij.
Oud 13-03-2010, 22:57
Henck
Henck is offline
Toen ik zonder licht op mijn lowrider door de hood aan het cruisen was. De daarbij horende boete was een mokerslag voor mijn saldo liquide middelen.

MVG,
'Enck
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 12:16
Verwijderd
Nooit, ben een brave burger en hoop het nog lang te blijven.
Maar eens moet natuurlijk de eerste keer zijn, het zal heus eens gebeuren dat ik een boete krijg wegens zonder licht rijden of te hard rijden zodra ik mijn autorijbewijs heb.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 15:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ehm, een verkeerspolitieman heeft mij er een keer op attent gemaakt dat ik daar niet mocht staan met de auto. Bij het station, ik moest iemand afhalen, dus het was eigenlijk een soort laden en lossen, maar die politieagent vond van niet, dus toen ben ik maar een rondje gereden, zodat degene die ik ophaalde er inmiddels was en de politieagent niet meer.

Het recentst is dat ik de politie aan de lijn had omdat ik een verkeersongeluk had gehad. Maar omdat de auto mij niet had geraakt, deden ze er verder niets mee.
Oud 15-03-2010, 16:47
Lars80
Lars80 is offline
half jaar geleden, we waren met wat vrienden bier aan het drinken onder een brug en toen werden we allemaal opgepakt door de politie. Gelukkig was ik toen net aan het pissen en werd ik niet opgepakt . En gister toen fietste ik zonder licht maar ik kon ontsnappen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 17:47
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
ik met rookbom afsteken 1jaar geleden..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 12:37
IcedEarth
IcedEarth is offline
ik doe schijnbaar toch iets fout; zonder licht op de fiets, met een klein brommertje op een parallelweg, spoorwegpolitie ivm zwart rijden, eenrichtingsweg inrijden (op de fiets), plakken van posters - regelmatig- , hond los waar het niet mag,
Overigens nog nooit een boete gehad, ik kom altijd weg met een waarschuwing

Edit; oh de exacte vraag was wanneer voor het laatst? Nou, dit speelde zich allemaal 2 jaar geleden af toen ik in de stad woonde. Buiten het centrum zijn ze toch een stuk minder erg.
Oud 28-03-2010, 13:00
Weerheuvels
Weerheuvels is offline
Wel eens bekeuring gekregen voor het te hard rijden. Duurste was 174 euro.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 14:04
Nona
Nona is offline
Gisteren heb ik nog de weg gevraagd aan een aardige meneer agent.

Ik ben zelf nog nooit op onprettige manier met de politie in aanraking gekomen, wel heb ik een keer aangifte gedaan van geweldpleging. Maar dat is al wat jaartjes terug.
Oud 30-03-2010, 15:43
vosje16
vosje16 is offline
Vorig jaar. Ik stond stil met mijn auto op een fietspad in het dorp, terwijl mijn broer snel even een pitta ging halen...Ik hoopte dat ik er met een waarschuwing van af ging zijn, maar een week later kreeg ik toch een boete van 50 euro in de bus :-(
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 13:15
LRS.
LRS. is offline
paar weken geleden, voor het oversteken van een treinspoor toen de rode lichten aanfloepte maar de bomen nog niet dicht waren. vriendin van mij die met mij mee fietste kreeg een waarschuwing, en ik natuurlijk weer de boete. klootzakken. ze naaien me iedere keer weer.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:
paar weken geleden, voor het oversteken van een treinspoor toen de rode lichten aanfloepte maar de bomen nog niet dicht waren. vriendin van mij die met mij mee fietste kreeg een waarschuwing, en ik natuurlijk weer de boete. klootzakken. ze naaien me iedere keer weer.
Je bent niet kansloos als je in beroep gaat tegen die boete. Dit riekt wel heel erg naar willekeur.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 15:14
Djeedt
Djeedt is offline
Haai ik ben ook lekker braaf
nog nooit in contact geweest met de politie
Oud 12-04-2010, 19:14
Diamera
Diamera is offline
Toen ik 9 was kreeg ik een waarschuwing omdat ik zonder licht op mijn fietsje zat, want hij deed het niet

En dat was het wel
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 20:05
koekiie
koekiie is offline
ehm bijna 2 jaar geleden, werd ik opgepakt, heb anderhalf jaar vastgezeten. sta nu inmiddels een half jaar op vrije voeten. zat voor niks, JEUGDZORG :@:@
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 21:21
Verwijderd
5 minuten geleden, mijn papa
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 06:46
Verwijderd
vanavond denk ik

elkaar beleeft groeten
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 12:39
Verwijderd
Citaat:
ehm bijna 2 jaar geleden, werd ik opgepakt, heb anderhalf jaar vastgezeten. sta nu inmiddels een half jaar op vrije voeten. zat voor niks, JEUGDZORG :@:@
riiight
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 14:12
koekiie
koekiie is offline
Citaat:
riiight
??
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 18:19
Verwijderd
Ah toen ik met m'n toenmalige vriendje door het voetgangersgebied in het centrum fietste. Langs een agent. Oeps. Maar op het moment dat die agent de (nep)gegevens van m'n ex aan het opschrijven was, heb ik me gauw omgedraaid en ben ik heel hard weggefietst
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 20:54
Elephant
Elephant is offline
In oktober, boete voor fietsen zonder voorlicht
35 euro + 6 euro adminstratiekosten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten