Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2010, 22:47
tuttebel
tuttebel is offline
heeft iemand een idee hoe het zit met deze drug in Nederland? Ik heb het gedaan in the UK, waar het zeer binnenkort een illegale drug zal zijn. Het wordt nu verkocht als plantenvoedsel, en is ontzettend populair onder jongeren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mephedrone

Ik vond het een ontzettend leuke ervaring namelijk. Heel euforisch, liefdevol, actief, volgens ervaringsdeskundigen vergelijkbaar met mdma/xtc. het enige nadeel is dat het heel erg "moreish" is, vandaar ook mijn vraag.

Ik vraag me af of het legaal is en te krijgen is in smartshops?
Oud 04-04-2010, 23:39
Verwijderd
De Inspectie voor Gezondheidszorg (IGZ) beschouwt mephedrone sinds, toevallig nog maar kort geleden, maart dit jaar als een geneesmiddel en mag derhalve voor recreatief gebruik niet meer legaal genomen worden. Op de handel van mephedrone staan celstraffen en boetes. Zie dit nieuwsbericht op de website van het IGZ.

Er staat me wel iets van bij dat het in enkele smartshops nog wel te koop was, maar ik heb geen idee meer welke. Ik denk wel dat het binnenkort nergens meer te krijgen zal zijn, aangezien smartshops zich over het algemeen goed aan de regels houden. Mephedrone is de laatste tijd veel in het nieuws geweest dus ik denk dat smartshophouders het nieuws en de regelgeving omtrent hierover goed in de gaten houden. Maar je kan het natuurlijk altijd nog proberen Als je een creditcard hebt kun je het ook nog op een Engelse website bestellen. Moet je ook wel snel zijn

Wat me opvalt is dat uit dat nieuwsbericht op te maken valt dat het produceren/verwerken van stoffen die lijken op drugs die in de opiumwet staan nog niet verboden is. Volgens mij zijn daarover hier wel eens wat vragen geweest, over of bijvoorbeeld 4-fmp en 2c-c (staan beiden niet expliciet in opiumwet) in Nederland verboden zijn. Blijkbaar nog niet dus. In principe kan de politie je dan niets maken als je 4-fmp bij een feest mee naar binnen wilt nemen maar je zal toch wel gezeik krijgen en je bent het sowieso kwijt ;p
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 14:13
tuttebel
tuttebel is offline
Ja het lijkt me nogal moeilijk bijhouden voor de IGZ, al die nieuwe designer drugs die telkens op de markt komen.

anyways, ik heb een site gevonden, ik hoop dat t veilig aankomt.
Oud 13-04-2010, 19:48
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hehe, first!

Bij mij is t zonder problemen binnen enkele werkdagen aangekomen.
Stof ziet er op het oog fijn zuiver uit (en waarom zou het dat ook niet zijn).

Ik kan helaas niet voorzien in n tripreport daar mijn ervaring vertroebeld is door de inname van andere substanties vooraf en erna en afleiding om me heen van mensen en muziek.

Ik heb één gram aangeschaft à 13 pleuri, op zich wel n bargain te noemen.

However - ik had n weegschaaltje mee, waarmee ik 0.1g heb afgewogen (en gezien de te verwachten (on)nauwkeurigheid van t schaaltje deze handeling enkele malen herhaald).
Vervolgens met 20 minuten ertussen twee maal 40mg 'geïnsuffleerd'.
Ik kan niet zeggen dat ik er significant wat van gemerkt heb (hoewel ik een dosis heb genomen die volgens erowid het midden hield tussen 'common' en 'strong'), wat op zich erg spijtig is.

Ik zal spoedig een wat meer wetenschappelijk verantwoord experiment uitvoeren, zonder andere drugs in het spel en in een meer serene omgeving.
Oud 18-04-2010, 22:21
tuttebel
tuttebel is offline
ik heb van de week een halve gram met een vriendin samen gedaan!
ik had ook wat alcohol (3-4 biertjes op einde avond) op, maar had niet het gevoel dat dit van enige invloed had op de drug. ik voel wel duidelijk dat ik opbouwde naar een piek en die ook minder voelde worden, dan kon ik nog wel wat nemen maar het kwam niet meer op dat 'piekniveau'.
lichamelijk voelde ik me zo fijn, geestelijk ontzettend tevreden en liefdevol. het ziet er voor anderen *nuchtere* mensen blijkbaar erg 'leuk' uit hoe ik me gedraag op deze drug. maar goed, dat interesseerde me weinig.
Oud 20-04-2010, 16:40
Wammus
Wammus is offline
Heb je er achteraf nog last van gehad of valt dat mee? Op zich ziet dit er wel interessant uit en als er verder geen vervelende toestanden zijn wil ik dit best een keer proberen. Hoe heb je het eigenlijk gebruikt?
Oud 21-04-2010, 17:33
Thinus
Thinus is offline
hier in nijmegen kun je het ook nog in de smartshop halen; 400mg voor 12,50 (200mg gebruikershoeveelheid liet ik me vertellen) misschien wel interessant om een keer te proberen maar ik vraag me af welke nadelen er vanaf hangen, is het erg slecht voor je? dip?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 15:02
tuttebel
tuttebel is offline
Ik heb geen comedown gehad..alleen is het lastig in slaap te vallen. ik voelde me de dag erna eigenlijk prima. we hebben het opgesnoven. je kunt ook (op de engelse manier haha) een bommetje maken van een sigarettenvloeite en dat doorslikken. dan lost t langzaam op, en merk je het na ongeveer een uur-2 uur. is handig voor als je uitgaat, want daar controleren ze natuurlijk.

nadelen zijn er wel opzich. je weet niet wat het is. het is een onbekende nieuwe drug, dus effecten op de lange termijn zijn niet onderzocht. veel engelse kranten spreken over 'mephedrone-doden' omdat ze heel erg graag snel de drug wilden bannen. er zijn inderdaad mensen aan gestorven, die mephedrone in ontzettend idiote hoeveelheden hebben gedaan in combinatie met alcohol en andere drugs.

verder vind ik het wel een nadeel dat het heel erg 'more-ish' is. je wilt graag meer, en ook de keer erna dat je uitgaat wil je het weer een keer proberen.

het is mijn eerste harddrug, en ik vond het prettig dat je de hoeveelheden kunt doseren, dus dat het niet ineens vol inslaat. ik had na dat 1e lijntje kunnen stoppen als ik het niet fijn had gevonden en dan was het na een uur/twee uur weer over geweest.
Oud 22-04-2010, 16:30
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Hoe ziet het er trouwens uit i.v.m. MDMA kristallen???
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 19:31
tuttebel
tuttebel is offline
ehhm kzou t niet weten. een zakje met wit poeder
Oud 22-04-2010, 19:45
Verwijderd
mephedrone is echt een poeder like 2cb en coke, kristallen zijn vaker wat brokjes, iets grover, helderder wit en ook het fijne gruis ziet er meer uit als keta
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 23:39
Wammus
Wammus is offline
Ik zou dan voor een bommetje gaan omdat ik niet van het snuiven ben. Ik denk er nog een keer goed over na maar langzaamaan begint het wel weer te kriebelen om weer een keer wat te doen. Ik denk haast dat dat op Lowlands gaat gebeuren en ik zal dit zeker meenemen als optie.
Oud 26-04-2010, 18:59
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
mephedrone is echt een poeder like 2cb en coke, kristallen zijn vaker wat brokjes, iets grover, helderder wit en ook het fijne gruis ziet er meer uit als keta
Cool, thanks
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 22:26
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik heb laatst n macrofoto ervan gemaakt... ff zoeken....

Edit:

T zijn wel kristallen, maar in vergelijking met mdma of keta qua grofheid veel fijner. Qua effect kan ik niet zeggen dat t fijner is.

Heb t recentelijk zoals ik van plan was nog eens zonder afleiding geprobeerd. 2x100 mg met twee uurtjes ertussen.
Ik begrijp waarom er in de media veel geroepen wordt dat het een kruising tussen coke en mdma is, maar het effect zelf kan ik niet echt heftig noemen en al helemaal geen eerste-pil-ervaring.
Euforia inderdaad, lichte desoriëntatie en een coke-like dopamine rush (die overigens niet continue lijkt en eerder comedown't dan de andere effecten).

Misschien ga ik mn resterende hoeveelheid nog n keertje oraal proberen, maar ik denk niet dat ik nog s een nieuwe hoeveelheid zal bestellen.

What else is on?

Laatst gewijzigd op 27-04-2010 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 13:37
Jopie7
Jopie7 is offline
Citaat:
hier in nijmegen kun je het ook nog in de smartshop halen; 400mg voor 12,50 (200mg gebruikershoeveelheid liet ik me vertellen) misschien wel interessant om een keer te proberen maar ik vraag me af welke nadelen er vanaf hangen, is het erg slecht voor je? dip?
Maar niet bij alle smartshops. Ik ben net bij De Sjamaan geweest en daar hadden ze het niet. Ik kreeg gelijk een preek over hoe schadelijk het wel niet was. Ehm. het is drugs duzz.
Happy Holland had het wel

Woensdag in de Gelderlander:
Citaat:
Nieuwe drug duikt op in Nijmegen

NIJMEGEN - De nieuwe drug Mefedrone duikt steeds vaker op in Nijmegen. Sinds drie maanden treft de Drugstestservice van Iriszorg aan de Oranjesingel in Nijmegen deze werkzame stof steeds meer aan in pillen. De stof heeft een euforisch effect.

Mefedrone is in opkomst omdat de xtc-markt was ingezakt. Daardoor grijpen mensen naar andere, goedkope middelen waar makkelijk aan te komen is. Vanaf maart 2010 is mefedrone in Nederland echter niet meer legaal. Voorheen kon je het gewoon op internet kopen.
http://www.gelderlander.nl/voorpagin...n-Nijmegen.ece

Laatst gewijzigd op 15-05-2010 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 10:39
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Maar niet bij alle smartshops. Ik ben net bij De Sjamaan geweest en daar hadden ze het niet. Ik kreeg gelijk een preek over hoe schadelijk het wel niet was. Ehm. het is drugs duzz.
Happy Holland had het wel
Ja bij happy holland was ik ook geweest. Sjamaan houd zich altijd wel goed aan de regels opzich.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten