![]() |
|
heeft iemand een idee hoe het zit met deze drug in Nederland? Ik heb het gedaan in the UK, waar het zeer binnenkort een illegale drug zal zijn. Het wordt nu verkocht als plantenvoedsel, en is ontzettend populair onder jongeren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mephedrone
Ik vond het een ontzettend leuke ervaring namelijk. Heel euforisch, liefdevol, actief, volgens ervaringsdeskundigen vergelijkbaar met mdma/xtc. ![]() ![]() Ik vraag me af of het legaal is en te krijgen is in smartshops?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De Inspectie voor Gezondheidszorg (IGZ) beschouwt mephedrone sinds, toevallig nog maar kort geleden, maart dit jaar als een geneesmiddel en mag derhalve voor recreatief gebruik niet meer legaal genomen worden. Op de handel van mephedrone staan celstraffen en boetes. Zie dit nieuwsbericht op de website van het IGZ.
Er staat me wel iets van bij dat het in enkele smartshops nog wel te koop was, maar ik heb geen idee meer welke. Ik denk wel dat het binnenkort nergens meer te krijgen zal zijn, aangezien smartshops zich over het algemeen goed aan de regels houden. Mephedrone is de laatste tijd veel in het nieuws geweest dus ik denk dat smartshophouders het nieuws en de regelgeving omtrent hierover goed in de gaten houden. Maar je kan het natuurlijk altijd nog proberen ![]() ![]() Wat me opvalt is dat uit dat nieuwsbericht op te maken valt dat het produceren/verwerken van stoffen die lijken op drugs die in de opiumwet staan nog niet verboden is. Volgens mij zijn daarover hier wel eens wat vragen geweest, over of bijvoorbeeld 4-fmp en 2c-c (staan beiden niet expliciet in opiumwet) in Nederland verboden zijn. Blijkbaar nog niet dus. In principe kan de politie je dan niets maken als je 4-fmp bij een feest mee naar binnen wilt nemen maar je zal toch wel gezeik krijgen en je bent het sowieso kwijt ;p |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Happy Holland had het wel ![]() Woensdag in de Gelderlander: Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-05-2010 om 21:42. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
4MMC (mephedrone) & 3MMC (legale varaint) BassPredator | 4 | 01-06-2017 12:25 | |
Drugs & Alcohol |
Verslaving bij gebruik van drugs Verwijderd | 175 | 18-05-2012 21:30 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #108 giftig kevertje | 499 | 12-04-2010 16:30 | |
Drugs & Alcohol |
done/ to do's TraXarT | 75 | 03-04-2010 01:07 | |
Drugs & Alcohol |
Research Chemicals online bestellen. m3tr01dm1nd3d | 31 | 23-10-2009 09:22 | |
Drugs & Alcohol |
Twee kleine vraagjes over xtc Verwijderd | 14 | 19-10-2009 16:46 |