Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2010, 23:20
xxsylviaxx
xxsylviaxx is offline
Ik heb een date gehad met een jongen van een dating site op zijn fote leek hij best knap dus na 2dagen smse hadden we afgeproken dus.
Kwam ik erachter dat hij echt lelijk is (klinkt lullig sorrie ) maar ik kon mezelg gewoon echt niet dwingen om alleen naar het innerlijk te kijken maar kwam erachter dat hij echt heel lief is en ik ze innerlijk echt leuk vind en dat meisjes echt heel lullig tegen hem hebben gedaan en zn hart gebroken dus moest gewoon erover nadenken wat ik zou doen want hij vond mij echt heel leuk zei hij daarom had ik niet meten na de date gezegt dat het nix zou worden. Dat moet ik dus nu doen (maar weten jullie hoe ik hem zo min mogelijk pijn
kan doen?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2010, 11:52
Scoot
Scoot is offline
Ten eerste moet ik even kwijt dat ik het op z'n minst opvallend vind dat een meisje van 16 op een datingsite zit. Op veel datingsites mág dat niet eens, volgens mij.

Je mag iemand best afwijzen op het uitelrijk, daar is niets mis mee. Ik ben wel benieuwd wat hem 'lelijk' maakt?

Als hij vreest voor een afwijzing, moet hij niet daten. Je hoeft hem daarom ook niet met fluwelen handschoenen te behandelen. Vertel hem dat je hem een aardige, lieve jongen vindt, maar dat je gewoon geen toekomst ziet als koppel.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 15:26
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als je zijn innerlijk zo leuk vind, waarom moet je hem dan afwijzen? Kan je echt niet je over zijn uiterlijk heenzetten?
Nou goed, je kan gewoon zeggen dat je hem echt wel lief vindt maar niets voor hem voelt. Wees eerlijk maar niet bot ofzo.
Oud 16-05-2010, 15:41
simpleasy
simpleasy is offline
waarschijnlijk is hij het al gewoon. ik hoor zelf ook vaak dat ik lelijk ben, en ik ben blij als ze mij daarvoor zouden afwijzen want dan weet ik dat ik er niets aan kon doen. Je kan ook altijd gewoon vrienden zijn, en vragen of hij advies wilt over wat hij zou kunnen verbeteren aan zijn uiterlijk, dat vind ik zelf altijd lief als mensen zoiets voorstellen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 16:09
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik vind het best zwak dat je daar op af knapt, zeker als je denkt dat het al knikt.

En je kan beter gewoon eerlijk zijn, als hij zichzelf niet goed verzogd dan moet je dat ook maar zeggen, als het echt uiterlijk is zwak het dan een tikje af.
Oud 16-05-2010, 16:13
Armoed
Armoed is offline
Tjah, ik betrap me er zelf ook op dat ik vaak op uiterlijk afknap terwijl het innerlijk superleuk is. Valt niet veel aan te doen. Ik blijf dan meestal gewoon vrienden en ga op een hoop 'moves' niet in, maar ik heb het sowieso makkelijker omdat meisjes over het algemeen niet veel moves maken richting jongens.
Oud 17-05-2010, 16:50
Briseïs
Briseïs is offline
Wat nou zwak? Als je iemand niet aantrekkelijk vindt is het klaar, dan wordt het niets. Kun je het wel proberen maar dat is uiteindelijk erger.
Oud 17-05-2010, 17:41
I C U
I C U is offline
Tja, je moet iemand wel een beetje aantrekkelijk vinden, ook qua uiterlijk. Misschien zonde omdat hij blijkbaar zo lief is, maar ja, shit happens. Dus nee, zwak vind ik het niet.

Je kunt wel zeggen dat je hem wel lief vindt, maar verder niet verliefd bent. Niets mis mee, dat overkomt wel meer mensen Probeer dat ook vriendelijk doch beslist vol te houden bij jullie volgende contacten, want anders geef je 'm alleen maar hoop. Misschien is het zelfs beter om het contact langzaamaan stil te leggen.
Oud 18-05-2010, 17:30
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Tja, je moet iemand wel een beetje aantrekkelijk vinden, ook qua uiterlijk. Misschien zonde omdat hij blijkbaar zo lief is, maar ja, shit happens. Dus nee, zwak vind ik het niet.

Je kunt wel zeggen dat je hem wel lief vindt, maar verder niet verliefd bent. Niets mis mee, dat overkomt wel meer mensen Probeer dat ook vriendelijk doch beslist vol te houden bij jullie volgende contacten, want anders geef je 'm alleen maar hoop. Misschien is het zelfs beter om het contact langzaamaan stil te leggen.
Hoezo is dat niet zwak, iedereen let op het uiterlijk. maar er zit verschil tussen iemand die zen genen niet mee heeft en iemand die zich niet verzorgd.
Stel jij bent superlelijk maar je verzorgd je goed, dan ben je toch ook niet blij als iemand alleen op je looks afknapt?
Oud 18-05-2010, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Hoezo is dat niet zwak, iedereen let op het uiterlijk. maar er zit verschil tussen iemand die zen genen niet mee heeft en iemand die zich niet verzorgd.
Stel jij bent superlelijk maar je verzorgd je goed, dan ben je toch ook niet blij als iemand alleen op je looks afknapt?
Het is inderdaad niet leuk, maar is het daarom zwak ?
Je kan niet verliefd worden zonder dat dat je aangetrokken voelt tot die persoon.
Je kiest daar niet bewust voor hé.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 17:54
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Maar dat dat daarom zwak is slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 21:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je bent er niet blij mee, maar het gebeurt wel.
Zie jij jezelf met een lelijk, maar verzorgd meisje gaan dan?

Uiterlijk is heus niet het belangrijkst en we vallen gelukkig niet allemaal op supermodellen, maar als ik iemand écht lelijk vind zal ik er echt niet warm van worden, al is hij nog zo aardig.
Oud 18-05-2010, 22:50
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Je bent er niet blij mee, maar het gebeurt wel.
Zie jij jezelf met een lelijk, maar verzorgd meisje gaan dan?
Als ze lief is wel ja,
Ik zeg ook niet dat het niet begrijpelijk is, maar ik vind de woordkeuze van de OP gewoon nogal beledigend.
Oud 19-05-2010, 06:27
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Als ze lief is wel ja,
Goed, dus Alpha Omega gaat met een meisje dat hij lelijk, maar lief vindt. Wat zeg je dan tegen haar? "Ik vind je eigenlijk heel lelijk, maar omdat je zo lief bent zie ik dat door de vingers."
Stelt ze vast op prijs.

Citaat:
Ik zeg ook niet dat het niet begrijpelijk is, maar ik vind de woordkeuze van de OP gewoon nogal beledigend.
Ze zegt er nog bij
Citaat:
klinkt lullig, sorrie
. Dan vind ik niet dat je moet gaan zeuren dat de openingspost zo beledigend is.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 06:33
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb voor mezelf gewoon een grens qua uiterlijk. En als iemand voorbij die grens komt is het gewoon dat ik voor haar niks kan voelen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 08:46
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik ga hier niet verder op in, als jullie woorden zo erg uit elkaar gaan trekken om je gelijk te krijgen (niet dat ik dat ook niet een beetje doe)

Ik zeg alleen maar dat als een persoon qua innerlijk helemaal bij je past dat uiterlijk normaal niet het probleem hoort te zijn.
Oud 19-05-2010, 12:22
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik ga hier niet verder op in, als jullie woorden zo erg uit elkaar gaan trekken om je gelijk te krijgen (niet dat ik dat ook niet een beetje doe)

Ik zeg alleen maar dat als een persoon qua innerlijk helemaal bij je past dat uiterlijk normaal niet het probleem hoort te zijn.
Kom zeg, ik trek de woorden absoluut niet uit elkaar. Dat is niet nodig, want je hebt geen poot om op te staan.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 12:51
I C U
I C U is offline
Citaat:
Blij nee, maar als iemand me niet aantrekkelijk of sexy vindt, wat heb ik er dan aan als hij me wel lief vindt? Het is hoe dan ook niet best voor m'n ego... Dan grijp ik liever terug op een heerlijk Hollands cliché: 'Op ieder potje past een deksel'.
Iemand qua uiterlijk niet aantrekkelijk vinden en daarom het amoureuze afkappen vind ik niet zwak. Tegen heug en meug met iemand verder gaan, dat vind ik veel zwakker.

Trouwens, iemand 'lelijk' vinden wil nog niet zeggen dat diegene dat dan ook is: het kan ook gewoon zijn dat je toevallig niet van flaporen houdt terwijl een ander (zoals ik) dat wel weer sexy/aantrekkelijk vindt.
Oud 19-05-2010, 15:31
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Kom zeg, ik trek de woorden absoluut niet uit elkaar. Dat is niet nodig, want je hebt geen poot om op te staan.
Edit: ik ben de laatste dagen in een kuthumeur; je opmerking viel niet zo goed omdat ik al meer als een jaar door open wonden moeilijk kan lopen en staan.

Ik denk dat beide kanten van dit hele argument wel waarheden bevatten, ik heb zelf nog nooit voor de situatie gestaan dat ik iemand heb die mij ziet zitten, ik ook mag maar lelijk is. ik kan me op dit moment alleen niet voorstellen dat ik een persoon alleen om die reden zou afwijzen.
Misschien dat ik het daarom als zwak zie.

Anyway, ik ga taart eten.

Laatst gewijzigd op 19-05-2010 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 17:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat nou zwak? Als je iemand niet aantrekkelijk vindt is het klaar, dan wordt het niets. Kun je het wel proberen maar dat is uiteindelijk erger.
Inderdaad. Bovendien hoort daar vaak vanalles bij. Dan vind je vaak ook dat iemand niet lekker ruikt, of smerig eet, of weet ik veel wat. Niet per se omdat dat echt zo is maar omdat het meer opvalt omdat je het toch al geen aangename verschijning vond.
Reageren

Regels voor berichten