Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2010, 09:41
Fosca
Fosca is offline
Ik heb voor deze zomer twee tickets naar Thailand geboekt. Een maand na het boeken werd een negatief reisadvies uitgegeven voor Bangkok en inmiddels voor heel Thailand. Mijn reispartner is al afgehaakt en ik twijfel nu nog of ik zelf ook niet meer zal gaan. Ik wil sowieso wel op vakantie.

Ik heb Ebookers gebeld en daar vertelden ze dat ik ongeveer een week vantevoren m'n geld voor het ticket terug kan krijgen (ik heb geen annuleringsverzekering, maakt dat uit?) indien het negatief reisadvies nog steeds van toepassing. Dat is wel heel laat om nog iets anders te boeken voor ongeveer dezelfde prijs. Weet iemand hoe het hier precies zit met rechten en plichten?
Oud 17-05-2010, 09:48
Verwijderd
Volgens mij van je onder dit:
http://www.calamiteitenfonds.nl/cala...page.asp?sid=1

maar ik weet niet hoe het zit met annuleringsverzekering enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 18:01
Verwijderd
http://www.calamiteitenfonds.nl/cala...ews.asp?nid=79.

Je kan vanaf 30 dagen voor vertrek je reis annuleren, mits Ebookers is aangesloten bij het Calamiteitenfonds (daar betaal je doorgaans 2,50 voor als je boekt). Je kan geen aanspraak doen op je annuleringsverzekering, dus het maakt niet uit of je die hebt of niet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 12:00
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
http://www.calamiteitenfonds.nl/cala...ews.asp?nid=79.

Je kan vanaf 30 dagen voor vertrek je reis annuleren, mits Ebookers is aangesloten bij het Calamiteitenfonds (daar betaal je doorgaans 2,50 voor als je boekt). Je kan geen aanspraak doen op je annuleringsverzekering, dus het maakt niet uit of je die hebt of niet.
Bedankt! Volgens google zit ebookers daarbij. Wat raar dat zij zelf zeggen dat het een week vantevoren pas kan, ik ga nog een keer bellen.
Oud 19-05-2010, 12:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weten jullie ook hoe het zit als je alleen een vliegticket hebt geboekt bij KLM (en geen hotel oid erbij, KLM is niet aangesloten bij het calaminteitenfonds)?

M'n vriend zou op studiereis naar Bangkok, Kuala Lumpur en Singapore (oorspronkelijk in die volgorde). Zijn studie heeft het programma nu verandert waardoor hij heen naar Singapore moet vliegen en terug vanaf Kuala Lumpur terwijl hij een ticket heen naar Bangkok en terug vanaf Singapore heeft wat hij nu dus graag wil omboeken zonder dat het hem veel geld kost.
Oud 19-05-2010, 14:46
love-THE-world
love-THE-world is offline
same here ;(

en mijn is niet aangelsoten bij calamiteitenfonds. lekker dan.
annuleringsverzekering wel, maare daar hebben we niks aan.
we kunnen voor 500 euro annuleren! maarja, een ticket koste 700, dus lekker
Oud 19-05-2010, 22:33
Verwijderd
Nee met losse vliegtickets heb je pech
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Weten jullie ook hoe het zit als je alleen een vliegticket hebt geboekt bij KLM (en geen hotel oid erbij, KLM is niet aangesloten bij het calaminteitenfonds)?

M'n vriend zou op studiereis naar Bangkok, Kuala Lumpur en Singapore (oorspronkelijk in die volgorde). Zijn studie heeft het programma nu verandert waardoor hij heen naar Singapore moet vliegen en terug vanaf Kuala Lumpur terwijl hij een ticket heen naar Bangkok en terug vanaf Singapore heeft wat hij nu dus graag wil omboeken zonder dat het hem veel geld kost.
Wordt dat niet door de studie in z'n geheel georganiseerd, dus incl vliegtickets?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 12:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wordt dat niet door de studie in z'n geheel georganiseerd, dus incl vliegtickets?
Nee, tickets voor heen en terug moeten ze zelf regelen omdat er mensen zijn die er nog een vakantie aan vast willen knopen enzo.
Oud 20-05-2010, 13:26
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Nee, tickets voor heen en terug moeten ze zelf regelen omdat er mensen zijn die er nog een vakantie aan vast willen knopen enzo.
je kunt natuurlijk altijd aan KLM vragen wat het zou kosten om om te boeken. dikke kans dat zij veel annuleringen krijgen op Bangkok, en wie weet zijn ze daardoor niet zo moeilijk om je een andere reis te bieden (liever een andere vlucht, dan geen vlucht verkopen)

EDIT: je vriend heeft wellicht mazzel: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=34441
deze actie is afgelopen, maar wie weet dat ze het verlengen gezien de huidige situatie.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 17:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
We gaan dat even in de gaten houden, dankjewel
Oud 20-05-2010, 17:12
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
We gaan dat even in de gaten houden, dankjewel
en het is idd verlengd, iig voor vluchten t/m 31 mei

http://www.klm.com/travel/nl_nl/prep...te/index2.html

alleen de terugvlucht omboeken zal extra geld kosten, aangezien die niet vanaf Bangkok is...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 19:53
Spoonie
Spoonie is offline
Kom net terug uit Thailand, ben zowel in Bangkok +omgeving als Chaing Mai geweest + natuurlijk island hoppen in het zuiden

Was niet in Bangkok tijden de echte rellen, voor de ontruiming wel. Toen veel militairen en agenten, de Red Shirts waren verder heel vriendelijk en waren maar in een klein gedeelte van Bangkok aanwezig. Heel Thailand is perfect te doen, totaal geen spanningen of agressie. Toeristen zijn belangrijk voor de Thai's.

Ik zou gewoon gaan, negatief reisadvies is gewoon een zekerheid voor de overheid. Ben na de rellen nog 1 dag in Bangkok geweest en daar was (op de schade na) haast niks van terug te zien. Ik zou zeggen gewoon gaan maar blijf niet in Bangkok. Sowieso max. 1 dag, zijn mooiere dingen om te zien
Oud 31-05-2010, 17:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het negatief reisadvies (en de actie van KLM) is inmiddels ingetrokken. M'n vriend boekt nu waarschijnlijk een los ticket bij van Bangkok naar Singapore.
Oud 19-06-2010, 15:06
Fosca
Fosca is offline
Het reisadvies bestaat inmiddels uit een 2 (was 4) oftewel 'waakzaamheid geboden'. Weet iemand wat dit voor invloed heeft op een standaard reisverzekering?
Reageren

Regels voor berichten