Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2010, 16:41
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Meisje wat ik ontmoet heb op deviant art:

Ander projectje:

dat was het weer
Oud 05-11-2010, 17:01
Verwijderd
Gooi je werk voortaan even allemaal bij elkaar in 1 topic, da's overzichtelijker.

Verder snap ik dat plaatje van het meisje niet (wat heb je er aan veranderd?) en die tweede is ook weer te donker om interessant te zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 23:02
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hij heeft het contrast opgetrokken en de kleuren verbleekt. Mjah.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 15:09
All Out Of Love
Citaat:
Hij heeft het contrast opgetrokken en de kleuren verbleekt. Mjah.
lol yup, vandaar dat het kasteel gebouwd is uit 8 verschillende stock fotos en de psd 405 mb groot is geworden

maar alleen maar contrast opgetroken en kleuren verbleekt hoor !

Het meisje is ook echt niet in de achtergrond geblend ! alleen maar contrast en kleuren verbleekt ! geen retouch, helemaal niks gedaan, ze was zo perfect uit haarzelf ! plantjes uit de voorgrond zijn ook gewoon uit zichzelf gegroeid ! zo gaat dat nu eenmaal met fotos
Oud 06-11-2010, 15:16
All Out Of Love
Citaat:
Gooi je werk voortaan even allemaal bij elkaar in 1 topic, da's overzichtelijker.

Verder snap ik dat plaatje van het meisje niet (wat heb je er aan veranderd?) en die tweede is ook weer te donker om interessant te zijn.
het kasteel is zo donker omdat mijn blending technieken nog echt heel erg basic zijn, als ik het lichter maak zie je dat die torens uit verschillende andere fotos komen, en dat het poortje met stuk gras en het water ook eigelijk niet aan elkaar vast horen te zitten. Het is natuurlijk ook nacht, en snachts is het nu eenmaal donker Bliksem is zelf getekend met wacom tablet.

Aan het meisje is heel veel veranderd, achtergrond, huid, ogen, mond, lippen, wenkbrauwen, schaduwen planten op de voorgrond, andere lichtinvallen, borsten zijn groter gemaakt dmv dodges en burns, haar kleur is veranderd.

Laatst gewijzigd op 06-11-2010 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 02:17
Verwijderd
Citaat:
het kasteel is zo donker omdat mijn blending technieken nog echt heel erg basic zijn, als ik het lichter maak zie je dat die torens uit verschillende andere fotos komen, en dat het poortje met stuk gras en het water ook eigelijk niet aan elkaar vast horen te zitten. Het is natuurlijk ook nacht, en snachts is het nu eenmaal donker Bliksem is zelf getekend met wacom tablet.
Nouja, ik heb net ff de brightness omhoog geschroefd en dat kan best zonder gelijk weg te geven dat het een compositie is. Maar dat komt natuurlijk omdat met het saven van de jpg een hoop kleurinfo is verdwenen.

Citaat:
Aan het meisje is heel veel veranderd, achtergrond, huid, ogen, mond, lippen, wenkbrauwen, schaduwen planten op de voorgrond, andere lichtinvallen, borsten zijn groter gemaakt dmv dodges en burns, haar kleur is veranderd.
Maar dat kunnen wij natuurlijk niet raden. Wij zien alleen het eindresultaat en denken: 'wat is jouw aandeel geweest in deze foto'? In dat geval zou het helpen om het origineel te posten.

Stel, jouw bewerkte foto(compositie) zou een verhaal vertellen of een bepaalde sterke sfeer neerzetten die iets uitdraagt, dan is het posten van een origineel overbodig, maar in dit geval -een vrouw in een grasveld- lijkt me dat wel zo handig.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 19:24
All Out Of Love
Citaat:
Nouja, ik heb net ff de brightness omhoog geschroefd en dat kan best zonder gelijk weg te geven dat het een compositie is. Maar dat komt natuurlijk omdat met het saven van de jpg een hoop kleurinfo is verdwenen.

Maar dat kunnen wij natuurlijk niet raden. Wij zien alleen het eindresultaat en denken: 'wat is jouw aandeel geweest in deze foto'? In dat geval zou het helpen om het origineel te posten.

Stel, jouw bewerkte foto(compositie) zou een verhaal vertellen of een bepaalde sterke sfeer neerzetten die iets uitdraagt, dan is het posten van een origineel overbodig, maar in dit geval -een vrouw in een grasveld- lijkt me dat wel zo handig.
Hmm gaat er echt veel verloren wanneer je het omzet naar een JPG ?

Zie je geen witte randen om de verschillende objecten verschijnen wanneer je het licht omhoog gooit ?
Oud 07-11-2010, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Hmm gaat er echt veel verloren wanneer je het omzet naar een JPG ?

Zie je geen witte randen om de verschillende objecten verschijnen wanneer je het licht omhoog gooit ?
Nou, ik bedoel, stel je werkt met je psd-file, dan kun je nog heen en weer sliden met brightness, maar eenmaal gesaved als een afbeelding, is die kleurinfo definitief verdwenen. Maar goed, boeiend verder.

Ik zie idd wel een beetje witte randen, maar ik vind dat niet heel storend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten