![]() |
|
Een apart topic voor dit gedicht, omdat ik wat feedback wil!
Contact voor niet leden via Dingaantouwtje@scholieren.com ______________________________________________________________ Er verstreek een nacht, en een zoveelste - enigszins grappige - discussie werd achteloos tussen stoffige muizen in de kelder opgeslagen "om er later weer op terug te komen", zegt ze dan. En terwijl we de matrassen uit elkaar kussen - onze nagels in elkaars rug plantend en onze neuzen Eskimoënd tegen elkaar - vergeten we de hitte van de strijd en verwelkomen een nieuwe hitte. Ja, het brandt En toen de brandweermannen onze karkassen kwamen blussen, had ik ons ontbijtmandje alweer gevuld en op een picknickkleed gezet. Ik veegde nog wat as uit haar haren met de verklaring dat we onsterfelijk waren zodat de mieren dit keer ons ontbijtje niet verpesten zouden. (immers: welke mier komt er in mijn kelder?) Met onze magen weer gevuld namen we onschuldig plaats in de nieuwe auto van haar ouders. Niet dat een van ons kon rijden, maar we hadden democratisch besloten dat ons liedje het mooiste klonk vanuit een autoradio. En zo werden we groter. Ja, het brandt Het brandde, het withete lakengevecht. Tot ze de door mij gekochte oorbellen niet meer dragen wou, haar hand duidelijk kleiner werd dan die van mij. Ze begon te dromen. Zomaar. Natuurlijk: ik lag naast haar, maar waar was mijn afscheidskusje? Wie weet zoende ze in haar nachtelijke avonturen wel met één of andere matroos! Maar ik was niet lang verdrietig. Ze had alleen maar het einde van de wereld gezien. "Toen ik terugkwam van het einde van de wereld" zei ze zachtjes in mijn oor "Heb ik bloemen meegebracht" en toen viel ze weer in slaap.
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, ik ben het niet helemaal met mijn voorgangers eens, ik vind er wel degelijk mooie stukken tussen zitten. En af en toe mooie ideeën die misschien beter uit waren gekomen in een verhaal.
Dit vind ik sowieso erg mooi: "om er later weer op terug te komen", zegt ze dan. En terwijl we de matrassen uit elkaar kussen - onze nagels in elkaars rug plantend (al had ik gewoon planten gezegd) Dit stuk hier vind ik erg leuk, maar was dus meer tot zijn recht gekomen in een verhaal: Met onze magen weer gevuld namen we onschuldig plaats in de nieuwe auto van haar ouders. Niet dat een van ons kon rijden, maar we hadden democratisch besloten dat ons liedje het mooiste klonk vanuit een autoradio. En zo werden we groter. Verder commentaar volgt nog ![]() Maar ik vond dat je hier wel een beetje onterecht veel kritiek kreeg, vooral omdat er niks positiefs meer uit werd gehaald.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Up omdat ik commentaar nog had beloofd.
Ik vind je einde minder goed dan je begin, al vind ik dit nog wel weer leuk: "Tot ze de door mij gekochte oorbellen niet meer dragen wou, haar hand duidelijk kleiner werd dan die van mij." maar voor de rest wel minder. Het gedeelte over matroos vind ik niet helemaal passend en het "enigszins grappig" vind ik ook uit de toon vallen. Ik zou hier bepaalde delen uit geschrapt hebben, maar sommige stukken vind ik ook erg goed. Het los van elkaar, teveel informatie in één gedicht, wat Halogeen zegt, kan ik me in vinden. Dat vind ik vaker bij jouw gedichten, dat je je soms beter kan beperken tot één aspect. Dat vond de one-liners kan ik niet echt ergens terugvinden moet ik zeggen.
|
Ik houd van prozaïsche gedichten, dus dat proza-achtige vind ik juist leuk. Maar. Ik denk wel dat je nog wat kunt schrappen in dit gedicht, er meer een eenheid van moet maken. Er zitten zulke leuke zinnen en gedachtes in het gedicht, maar ze raken een beetje ondergesneeuwd door de wat onboeiende passages. Jij hebt zulke originele ideeën, maar je weet ze nog niet altijd goed te verwoorden, lijkt het wel, bijvoorbeeld bij die strofe over die autoradio, dat vind ik echt leuk, maar het lijkt nog niet helemaal goed uit de verf te komen. Dat 'Ja, het brandt' voegt voor mij eigenlijk ook niet zo veel toe. Schrappen helpt in jouw geval denk ik echt
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood flyaway | 0 | 01-12-2011 21:16 | |
Verhalen & Gedichten |
TIJD voor een WEDSTRIJD-poll Porcelain | 123 | 25-10-2007 22:44 | |
Drugs & Alcohol |
het grote POST HIER AL JE VERZONNEN VERHALEN topic Verwijderd | 82 | 22-12-2004 22:25 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ... Verwijderd | 18 | 30-01-2004 16:16 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] de ochtend na de nacht ervoor Electro Voice | 1 | 31-08-2003 17:17 |