Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2010
Bekijk resultaten poll: Ik heb gestemd op...
Niet 3 3.06%
Blanco 1 1.02%
Ongeldig 0 0%
SP 12 12.24%
PvdA 15 15.31%
GL 14 14.29%
D66 22 22.45%
VVD 12 12.24%
PVV 9 9.18%
CU 3 3.06%
CDA 0 0%
SGP 0 0%
PvdD 4 4.08%
TON 1 1.02%
Anders, nl. 2 2.04%
Aantal stemmers: 98. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2010, 10:32
Joostje
Joostje is offline
Op welke persoon / partij hebben jullie je stem uitgebracht?
Oud 09-06-2010, 11:01
Verwijderd
Mijn stem is gegaan naar de VVD. Omdat de VVD, samen met D66 en GL, een van de 3 partijen is die echt wil gaan hervormen. De keuze van de VVD om dit tegelijkertijd te doen met investeringen in de toekomst (zoals onderwijs, infrastructuur en energiehuishouding) woog voor mij zwaar mee tov D66 en GL. Dat de VVD de overheidfinancien voor 2015 op orde wil hebben vind ik lovenswaardig, zodat jongeren niet met een gigantische schuld worden opgezadeld over 10-20 jaar (verschil met GL, SP en PvdA). Dat de maatregelen iedereen raken, lijkt mij niet meer dan eerlijk in een maatschappij waarin de rijkste 30% sowieso al 90% van de inkomstenbelasting verzorgt.
Oud 09-06-2010, 11:28
Severus
Severus is offline
Partij voor de Dieren.
Oud 09-06-2010, 12:49
Verwijderd
Wilders, PVV, as I said..
Oud 09-06-2010, 13:17
Verwijderd
D66. stemwijzer en stemmentracker leverden zulke uiteenlopende partijen op, dat ik maar in het midden ben gaan zitten.
Rechts krijgt genoeg stemmen, links ook wel, dan maar in het midden, en hopen op het beste...
Oud 09-06-2010, 13:54
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Partij voor de Dieren.
Hoezo heb je dat niet ingevuld in de poll?
Ik heb uiteindelijk ook PvdD gestemd, maar wel getwijfeld tot aan vandaag
Oud 09-06-2010, 14:22
Verwijderd
GL gestemd
Oud 09-06-2010, 14:41
Verwijderd
Citaat:
GL gestemd
Oud 09-06-2010, 15:55
Martiño
Martiño is offline
GL
Oud 09-06-2010, 15:59
Femic
Femic is offline
Job Cohen. =)
Oud 09-06-2010, 17:09
Lotte^^
Lotte^^ is offline
PVV Brinkman
Oud 09-06-2010, 18:50
ganralph
ganralph is offline
Ik twijfel nog steeds, maar heb wel alvast gestemd

PvdA - Job Cohen
Oud 09-06-2010, 20:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Alexander Pechtold.
Oud 09-06-2010, 20:57
PunkyFunkyDucky
PunkyFunkyDucky is offline
D66 Ofc
Oud 09-06-2010, 21:01
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
GL gestemd
Oud 09-06-2010, 21:05
Stff
Stff is offline
D66 gestemd
Oud 09-06-2010, 22:40
MiBe
MiBe is offline
PVV, Wilders.
Oud 09-06-2010, 22:45
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
PVV Brinkman
Letterlijk het allerlaatste waarop ik zou stemmen geloof ik. Ik zou nog eerder een totaal onbekende PVV'er aankruizen dan deze meneer.

D66, tot in het hokje een klein beetje getwijfeld.
Oud 09-06-2010, 23:55
MiBe
MiBe is offline
Ben het met Scoot eens. Vond het erg zwak van Brinkman dingen in de media te bespreken i.p.v. binnen zijn eigen partij.
Oud 10-06-2010, 02:02
Soepvork
Soepvork is offline
D66
Oud 10-06-2010, 09:30
Joostje
Joostje is offline
Gl, de persoon achter Jesse Klaver.
Oud 10-06-2010, 09:32
arPos
arPos is offline
uiteindelijk roemer maar m'n stem gegeven, innemende leraar.
helaas is een groot deel van de SPers in de coffeeshop blijven hangen

iemand een toto starten

ik zet 10 euro op "kabinetsval na 120 dagen"
Oud 10-06-2010, 09:34
Joostje
Joostje is offline
Ik hoopa dat ze nog een beetje langer het volhouden, dan kan men tegelijk stemmen met de provinviale staten verkiezingen.
Oud 10-06-2010, 10:56
*oma*
*oma* is offline
GL
Oud 10-06-2010, 11:03
Soundwave
Soundwave is offline
Gefeliciteerd VVD'ers! Ik verwacht een uitgebreid dankwoord terug aangezien de Partij voor de Dieren een zeteltje van de PvdA heeft afgesnoept
Oud 10-06-2010, 12:27
Verwijderd
VVD'ers gefeliciteerd idd. En mede-PVVstemmers ook, want van 9 naar 24 is bijna een verdrievoudiging. Zoals Wilders het zei: Niemand kan nu meer om de PVV heen, en dat lijkt me een goede zaak.
Oud 10-06-2010, 12:55
Verwijderd
Citaat:
VVD'ers gefeliciteerd idd. En mede-PVVstemmers ook, want van 9 naar 24 is bijna een verdrievoudiging. Zoals Wilders het zei: Niemand kan nu meer om de PVV heen, en dat lijkt me een goede zaak.
Ben benieuwd hoe de oudere PVV'ers het vinden dat het AOW-breekpunt geen breekpunt meer is... kan me voorstellen dat dit kan gaan zorgen voor flinke opschuddingen in de achterban.
Oud 10-06-2010, 12:58
Verwijderd
Ik ben er eigenlijk wel blij mee, weer een stap dichterbij een rechts kabinet.
Oud 10-06-2010, 13:03
ganralph
ganralph is offline
Als de drang naar macht zwaarder weegt dan de eigen standpunten, dan weet ik niet of je zo blij moet zijn. Natuurlijk moet er water bij de wijn gedaan worden, maar binnen 12 uur na de verkiezingen al en breekpunt loslaten is wat anders. Noem het dan geen breekpunt.

En al die pvv'ers maar roepen dat de pvda zo liep te draaien. Helaas maakt de liefde voor De Grote Leider sommigen blind.
Oud 10-06-2010, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er eigenlijk wel blij mee, weer een stap dichterbij een rechts kabinet.
Maar jij bent vast geen oudere PVV-stemmer Ik kreeg het idee dat veel oudere mensen PVV stemden vanwege hun AOW-breekpunt, kan me voorstellen dat je je nu dan echt bekocht voelt.
Oud 10-06-2010, 14:03
Scoot
Scoot is offline
Het zal Wilders toch eindelijk een keer leren niet altijd maar met populistisch gezwam te strooien mag ik hopen, of anders zijn achterban leren er niet meer in te trappen. Precies 'de stoerheid' (zoals Rutte dat zegt) die hij uiteindelijk niet waar kan maken.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat er een fix aantal mensen zullen zijn die hun stem nu zouden willen intrekken. Maar goed, wie zijn gat brandt, moet toch echt op de blaren zitten.

'Breekpunt'... Het enige dat gebroken wordt is de broze geloofwaardigheid van Wilders en zijn partij.
Oud 10-06-2010, 14:11
Verwijderd
Ik denk vooral dat die PVV stemmen omdat ze niet bezuinigen op de zorg. Snap ook wel dat dit erg snel is en niet zoals beloofd, maar als je wil regeren moet je soms punten loslaten. Als Wilders dit niet had gedaan was de kans dat hij kon regeren vrijwel nihil geweest, nu zijn er weer kansen voor de PVV.
Oud 10-06-2010, 14:25
ganralph
ganralph is offline
Dat hij het nu zo gemakkelijk loslaat (de besprekingen zijn nog niet begonnen!), betekent gewoon dat het nooit een echt breekpunt is geweest. Hij heeft het zo verkocht aan de kiezer, terwijl hij er nu nog geen half gesprekje aan op wil offeren om het proberen vast te houden. Hoe je het ook wend of keert: hij heeft de kiezers een valse belofte gedaan.

En de pvv-stemmers (een groot deel daarvan dat niet bekend is met de traditionele politiek) zullen nu moeten leren accepteren dat stoer doen en schreeuwen alleen in de oppositie kan. Kortom: of Wilders gaat regeren en daarmee zijn kiezers teleurstellen, of hij blijft oppositie voeren... en daarmee zijn kiezers teleurstellen.
Oud 10-06-2010, 14:27
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik denk vooral dat die PVV stemmen omdat ze niet bezuinigen op de zorg. Snap ook wel dat dit erg snel is en niet zoals beloofd, maar als je wil regeren moet je soms punten loslaten. Als Wilders dit niet had gedaan was de kans dat hij kon regeren vrijwel nihil geweest, nu zijn er weer kansen voor de PVV.
Dan had hij het geen breekpunt moeten noemen, niemand dwong hem daartoe. Dit had hij kunnen en moeten zien aankomen. Hij liegt en bedriegt en ik heb al m'n vertrouwen definitief in hem verloren. Heb er echt geen goed woord voor over.
Oud 10-06-2010, 14:30
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik denk vooral dat die PVV stemmen omdat ze niet bezuinigen op de zorg.
Iemand die in iedere zin het zelfverzonnen woord "islamisering" noemt, die heeft echt geen prioriteiten bij de zorg etc. liggen. Het is een one-issue partij, vermomd als "volkspartij". De pvv-stemmers moeten daar ook niet zo schijnheilig over doen.
Oud 10-06-2010, 14:36
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Dat hij het nu zo gemakkelijk loslaat (de besprekingen zijn nog niet begonnen!), betekent gewoon dat het nooit een echt breekpunt is geweest. Hij heeft het zo verkocht aan de kiezer, terwijl hij er nu nog geen half gesprekje aan op wil offeren om het proberen vast te houden. Hoe je het ook wend of keert: hij heeft de kiezers een valse belofte gedaan.

En de pvv-stemmers (een groot deel daarvan dat niet bekend is met de traditionele politiek) zullen nu moeten leren accepteren dat stoer doen en schreeuwen alleen in de oppositie kan. Kortom: of Wilders gaat regeren en daarmee zijn kiezers teleurstellen, of hij blijft oppositie voeren... en daarmee zijn kiezers teleurstellen.
Dit gaat echt te ver uit de mond van iemand die op de PvdA stemt hoor. PvdA is DE partij die zijn complete programma (concept, eerste versie, definitieve versie, definitieve versie na 1ste wijziging, na 2de wijziging, 3de wijziging, o nee toch weer terug na 2de wijziging) in de wijn gooit. Het tot water ziet worden en ja hoor PvdA zit weer eens met zijn grote neus in het kabinet.
Oud 10-06-2010, 14:55
Joostje
Joostje is offline
De PvdA had op de dag van de verkiezingen duidelijk gemaakt wat hun programma was, en dat ze bereid was over alles te onderhandelen.
Oud 10-06-2010, 14:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Partij voor de Dieren.
Nou, gelukkig hebben ze die twee zetels weten te behouden. Maar verder ben ik echt een beetje verdrietig door deze uitslag Ik kan maar niet begrijpen waarom er zo veel mensen stemmen op een partij die denkt dat strenger optreden helpt bij integratie, die denkt dat veiligheid meer prioriteit heeft dan solidariteit en tolerantie. Hopelijk wordt er alsnog een paarspluscoalitie gevormd, maar dan nog, met Rutte aan het roer, ik word er niet zo blij van. En wat was het spannend gisteren, het lag zo dicht bij elkaar!
Oud 10-06-2010, 15:02
Verwijderd
Ik mocht nog niet... Anders zou ik voor GL gaan.
Oud 10-06-2010, 15:12
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dit gaat echt te ver uit de mond van iemand die op de PvdA stemt hoor. PvdA is DE partij die zijn complete programma (concept, eerste versie, definitieve versie, definitieve versie na 1ste wijziging, na 2de wijziging, 3de wijziging, o nee toch weer terug na 2de wijziging) in de wijn gooit. Het tot water ziet worden en ja hoor PvdA zit weer eens met zijn grote neus in het kabinet.
Er is een heel groot verschil tussen draaien vóór de verkiezingen, en draaien twee minuten nadat je de winst binnen hebt.
Oud 10-06-2010, 15:14
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Er is een heel groot verschil tussen draaien vóór de verkiezingen, en draaien twee minuten nadat je de winst binnen hebt.
En dan is er nog een verschil tussen een standpunt en een breekpunt. Geen vergelijkbare situaties dus.
Oud 10-06-2010, 15:24
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Qua eerlijkheid heb je gelijk, vooruit, valt niet te ontkennen
Maar qua uiteindelijke uitkomst niet, ik denk toch dat de meeste mensen weten dat alleen de PVV en SP niet de AOW leeftijd tegenhouden. Dan zouden die samen de meerderheid moeten behalen. Of PVV regeert niet mee en de leeftijd gaat omhoog, of PVV moet op dat punt water bij de wijn doen en de leeftijd gaat omhoog. Dat weten de meeste mensen heus wel lijkt mij
Oud 10-06-2010, 15:33
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Qua eerlijkheid heb je gelijk, vooruit, valt niet te ontkennen
Maar qua uiteindelijke uitkomst niet, ik denk toch dat de meeste mensen weten dat alleen de PVV en SP niet de AOW leeftijd tegenhouden. Dan zouden die samen de meerderheid moeten behalen. Of PVV regeert niet mee en de leeftijd gaat omhoog, of PVV moet op dat punt water bij de wijn doen en de leeftijd gaat omhoog. Dat weten de meeste mensen heus wel lijkt mij
Een van de mensen die dat weet - en altijd geweten heeft - is Wilders. Waarom dan toch de term "breekpunt" gebruiken als het dat niet is? Dan had hij moeten zeggen dat hij er in een eventueel kabinet alles aan zou doen om de schade te beperken (66 jaar bijvoorbeeld). Meneer moest zo nodig stoer "breekpunt" roepen, dus is hij nu een leugenaar, punt.
Oud 10-06-2010, 15:40
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Een van de mensen die dat weet - en altijd geweten heeft - is Wilders. Waarom dan toch de term "breekpunt" gebruiken als het dat niet is? Dan had hij moeten zeggen dat hij er in een eventueel kabinet alles aan zou doen om de schade te beperken (66 jaar bijvoorbeeld). Meneer moest zo nodig stoer "breekpunt" roepen, dus is hij nu een leugenaar, punt.
Maar waarom pak dit punt dan? Pak dan de islam, veel mensen kiezen daarom op hem denk ik? En nu zegt hij één dag voor de verkiezingen dat hij een stuk milder tegenover de islam wil worden als hij mee gaat regeren. Maar kom op he, breekpunten bestaan niet in een coalitie democratie, en ik denk dat de regel 'kankermarokkaantjes' in de knieen schieten ook geen meerderheid had behaald

Er is sowieso teveel over breekpunten en economie gepraat wat mij betreft. Politiek in Nederland kent vrijwel nooit breekpunten (alleen naar mijn idee mogelijk als één partij de meerderheid haalt ), en politiek is meer dan economie. Al twijfel ik daar wel heel ernstig aan na deze campagne..
Oud 10-06-2010, 15:48
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Maar waarom pak dit punt dan? Pak dan de islam, veel mensen kiezen daarom op hem denk ik? En nu zegt hij één dag voor de verkiezingen dat hij een stuk milder tegenover de islam wil worden als hij mee gaat regeren. Maar kom op he, breekpunten bestaan niet in een coalitie democratie, en ik denk dat de regel 'kankermarokkaantjes' in de knieen schieten ook geen meerderheid had behaald

Er is sowieso teveel over breekpunten en economie gepraat wat mij betreft. Politiek in Nederland kent vrijwel nooit breekpunten, is ook pure flauwekul, en politiek is meer dan economie. Al twijfel ik daar wel heel ernstig aan na deze campagne..
Natuurlijk worden politici milder in een regering, en natuurlijk zijn breekpunten onzin. Maarrr... hij heeft er zelf voor gekozen om zijn campagne kracht bij te zetten door een breekpunt te noemen. (Niemand heeft hem daartoe gedwongen.) Van alle standpunten van een partij mag je aannemen dat een "breekpunt" het allerheiligste standpunt is; je zet er namelijk veel mee op het spel.

Natuurlijk moet alles bespreekbaar zijn, maar als je je grootste goed op de eerste dag (voordat ook maar iemand er om vraagt) in de uitverkoop doet, is dat een laffe actie.
Oud 10-06-2010, 15:52
Verwijderd
VVD
Oud 10-06-2010, 16:51
Verwijderd
Citaat:
VVD
knap hoor, met je 14 jaar...
Oud 10-06-2010, 16:58
bram87
bram87 is offline
Ik heb in het stemhokje nog even getwijfeld tussen GroenLinks en de PvdA. Uiteindelijk heb ik op GroenLinks gestemd, omdat ik geen zin had om strategisch te stemmen. Bijna vier jaar geleden heb ik SP gestemd.
Oud 10-06-2010, 17:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Twijfelde tot het eind tussen SP en PvdA, heb uiteindelijk (deels tactisch) PvdA gestemd, op Job Cohen. En daar ben ik nu, gezien de uitslag wel blij mee
Oud 10-06-2010, 20:46
Rossantha
Rossantha is offline
Ik heb SP gestemd!
Advertentie

Regels voor berichten