Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2010, 23:00
dwight88
dwight88 is offline
hoi allemaal,

ik er maandag even voor langs de bank, maar kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Vorig jaar heeft mijn opa mij een mooi bedrag geschonken. Dit bedrag staat op een aparte spaarrekening, gekoppeld aan mijn eigen betaalrekening, geparkeerd. Omdat ik al meerderjarig ben (24) en mijn opa graag wilde dat dit geld vrijkomt op mijn 25e is er destijds een BEM-clausule op geplaatst, waardoor ik enkel bij dit geld kan als het daarvoor aangewezen familielid mee gaat tekenen. Dit bedrag kan, wat mijn opa betreft, eerder vrij worden gemaakt van de blokkade op het moment dat dit voor mij handig zou zijn. Dat is nu: de aankoop van een huis.

Mijn vraag: is het opheffen van deze blokkade enkel een handeling van een formulier ophalen, dit laten tekenen door de juiste persoon en opsturen? Of denk ik dan weer te makkelijk ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2010, 07:35
hookee
hookee is offline
Zou zomaar kunnen dat de aangewezen persoon zich ook bij de bank moet melden, omdat handtekeningen vals of "at gunpoint" kunnen zijn. Ik heb echter het donkerbruine vermoeden dat een telefoontje naar de bank je véél betrouwbare antwoorden geeft dan de ideeén van scholieren. Kon je die 9 uur ècht niet wachten?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Zou zomaar kunnen dat de aangewezen persoon zich ook bij de bank moet melden, omdat handtekeningen vals of "at gunpoint" kunnen zijn. Ik heb echter het donkerbruine vermoeden dat een telefoontje naar de bank je véél betrouwbare antwoorden geeft dan de ideeén van scholieren. Kon je die 9 uur ècht niet wachten?
Laat ik zeggen dat ik geen verstand heb van een BEM-clausule. maar wel dat je opa zeer verstandig is geweest. Door deze constructie op te zetten, is hij minder successierecht verschuldigd aan de belastingdienst, en blijft er dus meer voor jou over. (successiewet is in 2010 veranderd ten nadele van jou en je opa).

Ik wil dus wel even opmerken dat de gemiddelde scholier/student wel degelijk verstand heeft van dit soort zaken. Dit in tegenstelling tot iemand die meent een verstandige bijdrage te doen door een nutteloze post post.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten