Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2010, 15:19
mdac
mdac is offline
ga hier maar van uit dat ik van se alle 2 de nieuwste zou kopen , het liefts in het wit

welke zouden jullie dan kiezen ? vertel ook waarom please en ik let hierbij zo een beetje op alles , msn , hyves , internet , youtube , belle , smse , spelletjes , noem maar op .

de iphone heeft een touchscreen en een blackberry heeft een toetsebord dus ik denk niet dat er tijdens het schrijve van een sms ofzo veel verschil is

batterij is trouwens geen probleem ik kan me mobiel wel gw elke avond oplaade

tips please
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2010, 15:27
naamvergeten!
naamvergeten! is offline
Ik heb ook I Phone, en wil hem nooit meer kwijt.
Heb ook blackberry gehad, is ook fijn, maar die vind ik eigelijk niet zo mooi.
Iphone werkt heel makkelijk en met de applestore kan je er ook nog leuke game's op zetten !
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 17:25
freyk
freyk is offline
Ik zit het hetzelfde probleem, maar ik ga liever voor een andere iets andere keuze:
Een iphone, een mobiel met windows mobile of een mobiel met android.

Voor de blackberry zou ik helemaal niet gaan, omdat het ,naar mijn mening, door weinig mensen ondersteund word (qua extensies, enz).
Dat wil zeggen dat ik vind dat je weinig met een blackberry kan doen, ook al zet je er nieuwe dingen op.
Een iphone, een mobiel met windows mobile of android hebben dit niet.

Laatst gewijzigd op 06-03-2010 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 18:23
mdac
mdac is offline
ik heb trouwens nog een paar vragen , kan je op een blackberry net zo easy op youtube als op de iphone ?
kan je op blackberry ook spelletjes dwloade ? en ook hoorde ik dat je iets moet kopen ofzo en dan kan je OVERAL op internet , in de auto ook gewoon overal

is dit zo ? en zo ja onder welke voorwaarde / prijs ? help please k moet binnekort al een keuze maken ;(
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 08:46
freyk
freyk is offline
Je kan ook een beetje rondkijken voor meer informatie, bv op de site van blackberry, app locaties van blackberry en iphone, zoeken naar vergelijkingen, enz.

Oud 07-03-2010, 11:19
jacobdb
jacobdb is offline
ik zelf heb een ipod touch (dus iphone zonder bellen, bel toch nooit) en is echt mijn gadget of all time! zeer positief over. werkt goed & redelijk snel. je kunt gwn youtube kijken en apps installeren is no problem. muziek via itunes store werkt ook super! nadeel is dan wel weer dat er geen mulitasking opzit (maar daar is de jailbreak dan weer voor)
Oud 12-03-2010, 15:19
nielles7
nielles7 is offline
blackberry vind ik wel fijn, maar iphone gaat tog boven alles
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 17:28
Grapig
Grapig is offline
zakelijk blackberry met mail enzo. Maar denk dat als je voor fun gaat je meer met iphone kan. Die heb ik zelf ook en werkt gewoon goed, je moet dan via t-mobile een abonnement afsluiten en dan kan je overal op internet, zonder extra kosten
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 17:35
jacobdb
jacobdb is offline
blackberry heeft als nadeel vindt ik zelf een QWERTY toetsenbord terwijl de iphone gewoon een virtueel toetsenbord heeft, veel handiger
Oud 25-03-2010, 20:46
florejaen
florejaen is offline
Je moet vooral naar de voor- en nadelen van beide apparaten kijken.

iPhone
Voordelen: gemakkelijke bediening, zeer gebruiksvriendelijk, appstore (veel applicaties), groot touchscreen,...
Nadelen: geen bluetooth bestanden verzenden, werkt alleen i.c.m. iTunes, alleen on-screen toetsenbord,...

Blackberry
Voordelen: Push e-mail, synchronisatie, hardware toetsenbord, ... (als dit je allemaal niets zegt, kan je beter voor de iPhone gaan)
Nadelen: Zakelijk(voor sommigen nadeel), niet zo mooi design tov iPhone (eigen mening), geen touchscreen,...

Uiteindelijk blijft het jouw keuze wat je het liefste hebt, ik zou ze gewoon eens gaan uittesten in een gsm-winkel, zo weet je direct welke je het beste bevalt.

mvg

Florian
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 16:09
jacobdb
jacobdb is offline
bluetooth kan trouwens wel van idevice naar idevice hoor
Oud 28-03-2010, 20:59
Grapig
Grapig is offline
Ja van iphone naar iphone.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 20:37
richie-007
richie-007 is offline
Ik heb een iphone en een vriendin van mijn zus heeft blackberry ik zou echt de iPhone kiezen! je hebt er gelijk een ipod in en je kan spelletjes downloaden en de browser is zo makkelijk en als je internet hebt dan kan je gratis bellen met skype : D (die kan je ook gratis downloaden), de iphone heeft ook stemherkening dan zeg je bijvoorbeeld: bel piet dan gaat hij piet spelen of speel af chris brown de iphone is echt de beste
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 20:39
richie-007
richie-007 is offline
Citaat:
Je moet vooral naar de voor- en nadelen van beide apparaten kijken.

iPhone
Voordelen: gemakkelijke bediening, zeer gebruiksvriendelijk, appstore (veel applicaties), groot touchscreen,...
Nadelen: geen bluetooth bestanden verzenden, werkt alleen i.c.m. iTunes, alleen on-screen toetsenbord,...

Blackberry
Voordelen: Push e-mail, synchronisatie, hardware toetsenbord, ... (als dit je allemaal niets zegt, kan je beter voor de iPhone gaan)
Nadelen: Zakelijk(voor sommigen nadeel), niet zo mooi design tov iPhone (eigen mening), geen touchscreen,...

Uiteindelijk blijft het jouw keuze wat je het liefste hebt, ik zou ze gewoon eens gaan uittesten in een gsm-winkel, zo weet je direct welke je het beste bevalt.

mvg

Florian
Met de iphone krijg je ook push berichten dat kan je in en uitschakelen en synchronisatie dus voor het geval je het wilt weten
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 21:56
janpiet123
janpiet123 is offline
Citaat:
Ik heb een iphone en een vriendin van mijn zus heeft blackberry ik zou echt de iPhone kiezen! je hebt er gelijk een ipod in en je kan spelletjes downloaden en de browser is zo makkelijk en als je internet hebt dan kan je gratis bellen met skype : D (die kan je ook gratis downloaden), de iphone heeft ook stemherkening dan zeg je bijvoorbeeld: bel piet dan gaat hij piet spelen of speel af chris brown de iphone is echt de beste
1.Spelletjes kan je op bijna elke telefoon downloaden..
2. Blackberry is de enige telefoon die online poker aanbied voor GELD?!
3. Als je een blackberry hebt bel/sms je ALTIJD gratis naar andere blackberry gebruikers.. je hebt skype niet eens nodig... mits je het wel wil hebben kan je het gewoon downloaden...
4. Stemherkenning heeft de blackberry ook...
5. De Blackberry is sneller dan de iphone?...
6. De Blackberry heeft een eigen mediaspeler die meer afspeelt dan de iphone...(x.264 enzeuu)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 23:54
florejaen
florejaen is offline
@janpiet123
ik denk dat niet alles juist is wat je zegt:

"spelletjes kan je op bijna elke telefoon downloaden"
-dit klopt, maar de iphone/ipod touch heeft op dit moment het meeste games

-Gratis smsen en bellen? denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 11:54
janpiet123
janpiet123 is offline
Citaat:
@janpiet123
ik denk dat niet alles juist is wat je zegt:

"spelletjes kan je op bijna elke telefoon downloaden"
-dit klopt, maar de iphone/ipod touch heeft op dit moment het meeste games

apple heeft zeker de meeste games dat is zeker wel een pluspunt van de iphone

en heb je uberhaupt ooit wel eens een blackberry gehad? moet je voor de gein eens even op Blackberry Pin googlen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 16:46
Verwijderd
Producten van Apple zijn erg duur voor wat je krijgt. Ik zou dus in ieder geval geen iPhone nemen.

Citaat:
Dat is met andere Blackberry-gebruikers.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 21:48
florejaen
florejaen is offline
indien je een data-abonnement hebt

Citaat:
Conversations come naturally on BlackBerry® Messenger (BBM). Ask a quick question, make plans with your BBM group, even share stories and pictures – it’s all free with your data plan. Express yourself and stay in touch your way with BBM.

(van de blackberry-website)
link: Blackberry Messenger

Een data-plan is niet echt gratis te noemen?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 02:15
janpiet123
janpiet123 is offline
En skype op de iphone dan... Heb je ook dataplan/internet voor nodig. Verder zou je sowieso geen bb nemen zonder dataplan
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 15:06
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik heb een iPhone en zou hem je aanraden. Dit om het simpele feit dat de iPhone veel breder ondersteund word. Dat wil zeggen: games en andere programmatjes (of 'apps') genoeg.

Dat gezegd hebbende: ik heb geen ervaring met een Blackberry. (Alleen eens vastgehouden en me geërgerd aan het kleine scherm )
Oud 04-04-2010, 21:04
Grapig
Grapig is offline
Citaat:
6. De Blackberry heeft een eigen mediaspeler die meer afspeelt dan de iphone...(x.264 enzeuu)
ja maar ipod is nou net iets bekender en fijner met itunes enzo...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 18:57
janpiet123
janpiet123 is offline
Citaat:
ja maar ipod is nou net iets bekender en fijner met itunes enzo...
succes met filmpjes kijken van hd kwaliteit...

en als je itunes fijn vind... tsjaa weet nog wel dat ik me ipod 30 keer per dag moest "synchroniseren". Laat ik het nou net liever gratis downloaden met me blackberry hoef ik hem ook niet meer op de pc aan te sluiten lekker zelf downloaden! verder word de iphone wel een stuk beter ondersteund inderdaad
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 19:46
jacobdb
jacobdb is offline
ik weet niet hor, maar filmkwaliteit van ipod touch/iphone is gewoon super. (HD kijken doe je niet op n telefoon, maar op je 32'' tv )
Oud 09-04-2010, 00:45
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
ik weet niet hor, maar filmkwaliteit van ipod touch/iphone is gewoon super. (HD kijken doe je niet op n telefoon, maar op je 32'' tv )
Ik weet niet, maar de resolutie van iphone/ipod touch is slechts 320x480, wat redelijk weinig is tegenover ander duurdere smartphones zoals nexus one, xperia ... die een resolutie hebben van 800x480, sommigen hebben zelfs een OLED-scherm wat betere kleuren en echt zwart oplevert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2010, 09:10
peter78
peter78 is offline
Ik heb een iphone gehad een van de eerste en ik heb er super veel problemen mee gehad. Er zitten veel te veel overbodige toeters en bellen op. Mijn telefoon wat traag en het internet was al helemaal nie om over naar huis te schrijven. Ik ben overgestapt naar de blackberry ik vind wel dat de meeste abonnementen duur zijn ik heb bij verschillende providers gekeken oa bij vodafone en tmobile, maar heb uiteindelijk voor blackberry van kpn gekozen. IIk moet wel zeggen maar dat is achteraf dat ze wel erg duur zijn, maar ik ben op zich tevreden.
Al met al denk ik dat blackberry veruit mijn voorkeur heeft. Simpel degelijk en snel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten