Hi,
Ik zit nogal met een probleem; in het 1e jaar middelbaar onderwijs ben ik tijdens de examens eens begonnen met om 5u30 op te staan om te studeren, omdat ik dan meer vrije tijd had 's avonds. Klinkt best stom, maar was voor mij logisch.
Nu zit ik dus aan het eind van het 3e jaar (ben 15) en we krijgen echt veel overhoringen. Zoals vandaag, ik had biologie en Latijn overhoring, maar hier komt dus het probleem, wanneer ik 's avonds probeer te studeren, kan ik me gewoon niet meer concentreren. Alleen als ik in het midden van de nacht studeer lukt het... Dus heb ik vannacht opnieuw maar 6 uren geslapen. M'n vrienden verklaren me natuurlijk voor gek omdat ik zo vroeg opsta, maar ik kan ook er niks aan doen.
Tijdens de examen periode ben ik dit jaar zelfs begonnen met om 4u30 op te staan, gewoon omdat ik anders niet klaar ben met de leerstof. Ik zit overigens in het ASO, Grieks-Latijn. (weet niet wat ASO in Nederland is, VWO denk ik)
Over 2 weken komen de examens er opnieuw aan en ik wil echt niet weer weken als een zombie rondlopen door te weinig slaap. Weet iemand hoe ik me beter kan concentreren 's avonds? Want als ik zo verder doe slaap ik tegen dat ik op de universiteit zit gewoon niet meer.