Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2010, 16:56
Lisanne
Lisanne is offline
Hai!

Ik heb voor al mijn vakken van 4 havo de aantekeningen/schriften weggegooid. Iemand vertelde me net dat je die nodig had voor volgend jaar, 5 havo, maar wordt die stof niet herhaald volgend jaar voor je examen?

Liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2010, 18:39
Verwijderd
Dat is nou niet slim. Op je examens krijg je alles van de afgelopen 5 jaar, dus reken er maar op dat de stof die je hebt weggegooid ook terugkomt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 20:52
Verwijderd
MAar gelukkig het je het dus al is eerder geleerd
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 06:59
Verwijderd
Citaat:
MAar gelukkig het je het dus al is eerder geleerd
Idd, en met wat hulp van je oude boeken en Samengevat-boekjes kom je vast een heel eind
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 12:43
Verwijderd
Dat is natuurlijk ook zo. Examenbundels zijn trouwens ook heel handig.
Overigens wordt in het examenjaar veel stof herhaald.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 13:07
Verwijderd
En in de weken voor je eindexamen zijn de lessen vaak vraaggestuurd, dus als je dan vragen hebt over de stof uit de 4e krijg je daar uitleg over
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 13:18
Lisanne
Lisanne is offline
Citaat:
En in de weken voor je eindexamen zijn de lessen vaak vraaggestuurd, dus als je dan vragen hebt over de stof uit de 4e krijg je daar uitleg over
Gelukkig.

Dank jullie wel!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 14:12
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik kan me echt niet herinneren dat alle stof terugkwam hoor . Volgens mij kregen wij voor onze examens gewoon heel duidelijk een paar hoofdstukken op waar het over zou gaan. En ik heb nooit aantekeningen gemaakt en ik heb alleen voor geschiedenis geleerd voor mijn examen en het is toch gelukt, dus ik zou niet al te erg in paniek raken .
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 18:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik kan me echt niet herinneren dat alle stof terugkwam hoor . Volgens mij kregen wij voor onze examens gewoon heel duidelijk een paar hoofdstukken op waar het over zou gaan. En ik heb nooit aantekeningen gemaakt en ik heb alleen voor geschiedenis geleerd voor mijn examen en het is toch gelukt, dus ik zou niet al te erg in paniek raken .
Ligt ook aan het vak, bijvoorbeeld:
Met geschiedenis kregen we hele nieuwe onderwerpen voor het examen.
Met maatschappijleer 2 kreeg je van te voren te horen welke katernen je moest leren, maar daar zaten dus ook onderdelen van een eerder jaar bij.
En met wiskunde kon gewoon alles terug komen.

Maar zonder aantekeningen kan dat prima lukken ja. Gewoon uit examenbundels leren en goed oefenen met proefexamens.En anders heeft een klasgenoot misschien nog wel een samenvatting die hij/zij heeft gemaakt voor een toets vorig jaar.
Oud 17-07-2010, 08:57
Eline123
Eline123 is offline
Citaat:
Hai!

Ik heb voor al mijn vakken van 4 havo de aantekeningen/schriften weggegooid. Iemand vertelde me net dat je die nodig had voor volgend jaar, 5 havo, maar wordt die stof niet herhaald volgend jaar voor je examen?

Liefs
Hoi Lisanne, ik heb precies hetzelfde gedaan, ik ga ook naar 5 havo. er wordt volgend jaar veel herhaald, maar aan de aantekeningen van vorig jaar heb je heel veel. nu moeten we overal nieuwe samenvattingen van maken.. wat je kunt doen is aan een klasgenoot vragen om haar aantekeningen te lenen en te kopieren. dit ga ik denk ik ook maar doen.. het is veel werk, maar beter dan zelf nieuwe samenvattingen te maken!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 21:13
sean_b
sean_b is offline
Citaat:
Hoi Lisanne, ik heb precies hetzelfde gedaan, ik ga ook naar 5 havo. er wordt volgend jaar veel herhaald, maar aan de aantekeningen van vorig jaar heb je heel veel. nu moeten we overal nieuwe samenvattingen van maken.. wat je kunt doen is aan een klasgenoot vragen om haar aantekeningen te lenen en te kopieren. dit ga ik denk ik ook maar doen.. het is veel werk, maar beter dan zelf nieuwe samenvattingen te maken!
Integendeel, zelf nieuwe samenvattingen maken is een ideale manier om stof beter te onthouden / begrijpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten