Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2002, 19:33
Black Reina
Black Reina is offline
k heb heel vaak dat als iemand me aanraakt dat k dan ineenkrimp, zonder enige reden. k ben nooit mishandeld oid. k trek helemaal samen en schrik dr van en weet niet hoe dat komt. zijn dr mensen die dit ook hebben?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 19:50
snoopy
snoopy is offline
heb ik ook. Ik ben bang voor "kietel". Dus hoe meer ik in de buurt van m'n middel aangeraakt word, hoe meer ik schrik.
Oud 02-08-2002, 16:04
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
heb ik ook. Ik ben bang voor "kietel". Dus hoe meer ik in de buurt van m'n middel aangeraakt word, hoe meer ik schrik.
hm jah, maar bij mij gaatet niet om kietele, ook als k in me gezicht aan word geraakt, of armen en benen en dan krijg k ook gewoon een soort stuiptrekking
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:55
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
heb ik ook vaak
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 18:39
Severus
Severus is offline
Dat heb ik ook. En weet je wat dit "geval" misschien het beste verwoordt of uitdrukt? De volgende quote uit het boek "De Vriendschap" van Connie Palmen:

''Er is er maar een die me aan kan raken zonder dat ik verkramp en dat is Ara. Zij zegt vaak dat ik heel raar ben met aanraken en dat ik mij gedraag als een mishandeld dier, zo schichtig ben ik.
'Maar hoe kan dat nou,' heb ik tegen Ara gezegd, 'ik ben in mijn hele leven niet één keer geslagen.'
'Je bent ook in je hele leven niet aangeraakt,' zei Ara rustig. 'Niet aangeraakt worden is ook een mishandeling.' ''

Ripper
Oud 02-08-2002, 19:02
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Dat heb ik ook. En weet je wat dit "geval" misschien het beste verwoordt of uitdrukt? De volgende quote uit het boek "De Vriendschap" van Connie Palmen:

''Er is er maar een die me aan kan raken zonder dat ik verkramp en dat is Ara. Zij zegt vaak dat ik heel raar ben met aanraken en dat ik mij gedraag als een mishandeld dier, zo schichtig ben ik.
'Maar hoe kan dat nou,' heb ik tegen Ara gezegd, 'ik ben in mijn hele leven niet één keer geslagen.'
'Je bent ook in je hele leven niet aangeraakt,' zei Ara rustig. 'Niet aangeraakt worden is ook een mishandeling.' ''

Ripper
dat zou idd wel eens een goede vertaling zijn jah . lichamelijk mishandeld ben k iig niet
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:15
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Het ken komen door een kriebel, ik ken ook iemand die daar last van heeft.

Anderzijds kan het komen doordat je ongemerkt niemand toelaat in je persoonlijke ruimte. Die is ongever 80cm om je lichaam. Sommige mensen laten veel makkelijker mensen toe, anderen veel makkelijker. Misschien moet je leren mensen toe te laten in die ruimte. Maar als je nooit mishandeld bent lijkt me dat niet nodig.
Oud 04-08-2002, 22:16
she_devil
she_devil is offline
kheb het alleen op mn buik
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:56
Jenseltjuh
Jenseltjuh is offline
ik heb het ook

vind het ook niet fijn als iemand aan me zit, waar dan ook

en dan bedoel ik dus zomaar een iemand als een vriend of kennis, en niet een vriendje
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:20
BELLEKE
BELLEKE is offline
ja, heb k ook, weet eigenlijk ook niet hoe t komt maar op zo'n momenten verschiet altijd enorm en overdreven
Oud 09-08-2002, 16:46
Roosa
Roosa is offline
Ik heb het ook heel erg, overal. Ik heb het zelf nooit echt door gehad, omdat het 'gewoon' was voor mij, maar ik kwam er achter toen ik naar een haptonoom ging.
Nu doet ik elke week oefeningen bij de haptonoom, en na een oefening heb ik er geen last meer van. Bij mij komt het denk ik doordat ik heel gespannen ben, en na een oefening ben ik even ontspannen en heb ik erg geen last van.
En ik hoop datik ooit altijd ontspannen zal blijven.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:22
shanli
shanli is offline
Citaat:
she_devil schreef:
kheb het alleen op mn buik
en voeten

Regels voor berichten